• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-08-26 11:53:01 följande:
    På frogen kan man ju fälla upp handtaget så att det är mitt över vagnen om längden är ett problem

Mätte vår frog igen, den blir 68 lång om man gör den så kort som möjligt..
  • OoSOLINoO
    bohusbebis skrev 2011-08-26 10:38:19 följande:
    Kanske fel tråd och jag hukar mig för ruttna tomater - men ni har inte funderat på en Frog eller Cam? Vi hade en Bee+ till vår 2åring för jag trodde hon skulle vara för stor för Frog/cam - men jag förlikade mig aldrig med de små hjulen och sålde den. Skaffade en gammal Frog istället för att testa med, dottern sitter jättebra i den och nu är hon 3 år och 2 månader och kan nog sitta ett tag till. Tycker den rullar avsevärt bättre, tror också att den är "kortare" i kör-längden (från chaufför till barnets rygg om du kör med barnet mot dig, eller hur jag nu ska förklara). För ett mindre barn tror jag också att sittkomforten är mycket bättre och du har en rejäl bumperbar för barnet att hålla fast i.
    Det enda negativa jag kan komma på med vår Frog är att den måste fällas ihop i 2 delar. Vi bor på landet men kör mest vagn i stan/samhällen (vilket gör att vi måste fälla ihop den och då är den mkt bökigare än bee:et) här hemma på grusvägarna har vi en terrängvagn med 3 lufthjul.
    Jag har bara haft Bee+ till min son sen födseln och det är väl inte den ultimata vagnen om man bara har den men den har funkat förvånansvärt bra. Vinter kan jag itne säga nåt om då jag inte kört den under vintern men antar att om snön är hårt packad så borde den kunna rulla.
    På bussar är det lättast att gå av och på med framhjulen först, tycker jag.
    Min son är bara 4 mån och ligger mestadels av tiden men ibland har jag honom i mittenläget och han sitter jättebra i den. Man får bona lite i den.
  • hundgalen
    OoSOLINoO skrev 2011-08-27 16:59:22 följande:
    Jag har bara haft Bee+ till min son sen födseln och det är väl inte den ultimata vagnen om man bara har den men den har funkat förvånansvärt bra. Vinter kan jag itne säga nåt om då jag inte kört den under vintern men antar att om snön är hårt packad så borde den kunna rulla.
    På bussar är det lättast att gå av och på med framhjulen först, tycker jag.
    Min son är bara 4 mån och ligger mestadels av tiden men ibland har jag honom i mittenläget och han sitter jättebra i den. Man får bona lite i den.
    Ok men vad smart, tänkte inte ens på att man kan gå på bussen med framhjulen först Drömmer hehe
    Jo men det kommer bli en bugaboo bee för hissen är 60x100cm (världens minsta hiss!! kommer bli kul att flytta o kånka upp möbler för 4 trappor :S) been kan man ju fälla iohp väldigt enkelt, så när jag ska ut med mina 2 hundar och barn så får jag ta dottern i famnen och been på axeln och de två hundarna i hissen :P kommer bli jätte bra Skrattande så nu ska jag till en butik och känna lite på den o sen tror jag att det får bli en begagnad om jag hittar nån bra, jag vill ha en bee+ tror jag och sen sälja min Kronan :)
  • hundgalen
    Tant Pruselius skrev 2011-08-29 21:59:37 följande:
    Vad bonar du med då? Vill nämligen ha den lite mer ombonad ....
    Kanske inte var riktat till mig men jag funderade på åkpåsen, kan ju ha den öppen läste jag nånstans??
  • straw2008

Skulle aldrig kunna byta bee mot CAM eller frog. För det första är frog o cam bebisvagnar enligt mig o bee är mjt lättare att hoppa upp o ner i själv (ingen lust att ramen ska vara stege) o inget av våra barn har behövt en båge att hålla i sig i. För den som ville ha bee mer ombonad kan jag bara tipsa om att gamla bee är sjukt mkt mysigare !!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Pjoddas

Nyligen köpt en Bee +. Skitnöjd Skrattande

har ingen sittdyna ännu..vad är er erfarenhet kring detta? Provade bugaboos egna men
    tyckte nästna mountain buggyns satt bättre faktiskt. försöker hitta på nätet, att beställa från dem
    som syr egna men hittar inte så mkt. Vad har ni för något i era vagnar?

• Tullemi
    HelenaKi skrev 2011-08-30 20:37:49 följande:
    Nyligen köpt en Bee +. Skitnöjd Skrattande

har ingen sittdyna ännu..vad är er erfarenhet kring detta? Provade bugaboos egna men
    tyckte nästna mountain buggyns satt bättre faktiskt. försöker hitta på nätet, att beställa från dem
    som syr egna men hittar inte så mkt. Vad har ni för något i era vagnar?
    Bugga's egna dynor är inte jätteroliga, har en mörkgrå som bara ligger. Däremot tycker jag att Addstroller är fina och sitter hyggligt bra.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • hundgalen

Ok den här frågan kanske har frågats förut, men hur fungerar Bee'n på vintern i innerstan? Drömmer

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6