Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Shoulou skrev 2010-02-21 08:16:12 följande:
    Har läst TS och endast delar av tråden. Jag känner inte igen detta alls. Inget av det stämmer in på mig och mina vänner som små. Inte heller stämmer det in på mina släktningar, mina vänners barn eller på det dagis jag arbetat på. Det har aldrig funnits en motsättning mellan att vara tuff och själlvständig och ha typ rosa Hello Kitty-klänning. Ingen jag har sett någonsin har blivit mer daltad och duttad med på grund av "tjejiga" kläder. Här är ett ex:gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dy namic/01014/kb_kitty_jutbring__1014360b.jpg
    Så det är bara en slump att kvinnor oftare lider av dålig självkänsla och oftare skadar sig själva? Det är bara en slump att kvinnor oftare lider av depressioner och ätstörningar? det är bara en slump att 9 av tio chefer är män och att kvinnor oftare behandlas orättvist på arbetsmarknaden? Det är en slump att kvinnor tar 80% av arbetet i hemmet, trots att de även jobbar? det är alltså bara en slump att kvinnor har sämre villkor och oftare är offer för sexualbrott osv?

osv i all oändlighet.

Könsroller begränsar alla.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Shoulou skrev 2010-02-21 08:31:10 följande:
    Att kvinnor oftare lider av dålig självkänlsa är bara en myt. Och det är oroväckande att så många fortfarande saknar insikt i hur dåligt många unga killar mår i dagens samhälle. Kvinnor tenderar dock att bli självdestruktiva när de mår dåligt medan män oftare blir mer utåtagerande. Bara för att kille slåss så betyder inte det att mår bra och har bra självkänsla. Där jag arbetar (är själv chef) är majoriteten (80-90%) av cheferna kvinnor. Och om du tittar på vilka som utbildar sig och vilka som blir framgångsrika och tjänar pengar nu så är det faktiskt kvinnor. Här står det lite om hur trenden ser ut i USA:www.campus.se/Start/pa-jobbet/I-new-york-tjan...
    det är ingen som påstår att män inte lider av dålig självkänsla. Könsrollen att män ska vara starka och tuffa och manliga osv passar inte in på majoriteten män och det drabbar självkänslan. Och nej, att slåss är ett starkt tecken på att man inte mår bra.

Men kvinnor ligger fortfarande i topp.
  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-21 08:32:45 följande:
    Jag tror inte alls att det är fler kvinnor som lider av depressioner, däremot tror jag atyt det är fler kvinnor som söker sig till läkare för det.
    och isåfall vad beror det på?

kanske att män ska vara starka, bita ihop och inte visa svaghet?
  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-21 08:45:11 följande:
    Ja jag tror också att män "fasar" för att gå till en doktor och säga att man är deprimerad. (eftersom det skulle ses som omanligt).Jag tycker faktiskt synd om män som har så höga krav på hur en riktig "man" ska vara.
    BINGO!
  • Lady Dahmer
    Lillly skrev 2010-02-21 09:40:41 följande:
    Ni feminister är likadana allihop!! Lite hår här och där svart brudklänning se tror ni att ni är unika! Hela tiden samma snack, så dryga ni blir. Och när du ts inte har nått att komma med så svarar du så undvikande så det är ju pinsamt. 
    wow. snacka om fördomar.

stör mitt hår dig? eller min svarta brudklänning? (är det vanligt att feminister gifter sig i svart? Jag som trodde det var en gammal fin svensk tradition.)

Jag har svarat på alla frågor som ställts. Varken undvikande eller luddigt utan tydligt och sakligt. Om du har svårt att förstå svaren så är det ditt problem.

Jag har MASSOR att komma med. Massor.
  • Lady Dahmer
    Lillly skrev 2010-02-21 09:44:41 följande:
    Vem är det som har fördomar???
    "Ni feminister är likadana allihop!! Lite hår här och där svart brudklänning se tror ni att ni är unika! Hela tiden samma snack, så dryga ni blir. bla bla bla babble babble"
  • Lady Dahmer
    Lillly skrev 2010-02-21 09:45:19 följande:
    Du har inte massor att komma med, det är samma sak hela tiden. 
    du är fri att lämna tråden om den är jobbig eller ointressant.   Eventuellt starta en egen - put your money where your mouth is så att säga.
  • Lady Dahmer
    Lillly skrev 2010-02-21 09:47:50 följande:
    hahahaha, ja men om sanningen är en fördom så. Men du menar då att du absolut inte har fördomar, så vad handlar din tråd om?????
    min tråd handlar om genus.

och vad vet du om mig? Sanningen? Känner vi varandra?
  • Lady Dahmer
    Lillly skrev 2010-02-21 09:59:25 följande:
    Varför ska jag säga va jag tycker när du ändå inte lyssnat ett skit på va andra skriver??  Shoulou skrev:Att kvinnor oftare lider av dålig självkänlsa är bara en myt. Och det är oroväckande att så många fortfarande saknar insikt i hur dåligt många unga killar mår i dagens samhälle. Kvinnor tenderar dock att bli självdestruktiva när de mår dåligt medan män oftare blir mer utåtagerande. Bara för att kille slåss så betyder inte det att mår bra och har bra självkänsla.Där jag arbetar (är själv chef) är majoriteten (80-90%) av cheferna kvinnor. Och om du tittar på vilka som utbildar sig och vilka som blir framgångsrika och tjänar pengar nu så är det faktiskt kvinnor. Här står det lite om hur trenden ser ut i USA: Och va svarar du på det???? Så jävla dåligt. 
    vad var det för fel på mitt svar? Att man inte håller med eller har ett annat perspektiv innebär inte att man inte lyssnar.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!