• Enensammamma

Gekås vol 14

Jag har mkt danskt också men jag tröttnar så fort på allt mönster som är så svårt att matcha. Dessutom tycker jag faktiskt att andrahandsvärdet gått ner ganska mkt på tradera.

Det är inte så viktigt för mig att få tillbaka massa pengar. Kläderna blir ju iaf fläckiga ofta på dagis osv

• Krabbolina
    Enensammamma skrev 2010-08-03 10:27:13 följande:
    Jag har mkt danskt också men jag tröttnar så fort på allt mönster som är så svårt att matcha. Dessutom tycker jag faktiskt att andrahandsvärdet gått ner ganska mkt på tradera.

Det är inte så viktigt för mig att få tillbaka massa pengar. Kläderna blir ju iaf fläckiga ofta på dagis osv
    jag köper en hel del kläder på Lindex, försöker leta efter kläder som är unisex.

Svårast med mönstrade kläder är att hitta byxor som passar till tycker jag!
  • Smultronhjärta
    Krabbolina skrev 2010-08-03 10:22:41 följande:
    Molo verkar bli tvättblekt, trist tycker jag för de har fräcka mönster.

Katvig har jag bara en velourjacka ifrån.

Småfolk har jag inte testat, är de "normala" i storlekarna?
    Vi använder i snitt en Molotröja 3 ggr så att de blir tvättblekta är inget som hinner störa oss..Dock handlar jag aldrig begagnat på Tradera just därför att jag har blivit besviken alltför många ggr.Sonens Molofavvisar åker i loppislådan, skulle inte kunna med att sälja de trots att andra tydligen kan med att sälja skruttigt skickObestämd
    Katvigs ränder är superfina och bra att matcha till t ex Småfolk.
    Småfolk är mest retro och de senare kollektionerna är normala i storlek tycker jag
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Enensammamma skrev 2010-08-03 10:27:13 följande:

Klart de blir fläckiga men hittills har vi lyckats bli av med alla fläckar- har en extremt stor uppsättning med olika fläckborttagningsmedelCool

Andrahandsvärdet har gått ner men jag märker sällan av det,mina går så gott som alltid bra
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Enensammamma
    Smultronhjärta skrev 2010-08-03 10:33:18 följande:
    Klart de blir fläckiga men hittills har vi lyckats bli av med alla fläckar- har en extremt stor uppsättning med olika fläckborttagningsmedelCool

Andrahandsvärdet har gått ner men jag märker sällan av det,mina går så gott som alltid bra
    Jag har vanish och det funkar oftast bra men ibland glömmer jag lägga på direkt och jag har ingen ttvättmaskin så jag måste vänta 1-1½ vecka på tvättid. Har många tröjor som fått fläckar och jag köper aldrig fläckiga kläder så det känns som onödiga pengar på märkes då man bara använder det hemma där ingen ser dom iaf
  • Enensammamma

Säger jag som just köpt 3 st Liandlo och en katvig och en småfolk på tradera

Men nu får det va nog

• Ekorrfamiljen
    Smultronhjärta skrev 2010-08-03 10:19:13 följande:
    Japp, det är danskt! Likaså Molo,Småfolk och Katvig
    Glöm inte IdaT!! *favoriten här*

Men jag gillar att mixa danskt, Lindex och Ge-Kås!! Det blir roligast för plånboken också.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Kaerleksbarn

En fråga kanske lite OT.. men det slog mig jag nog får bäst svar här
    Såg ni diskuterat att sluta använda body, hela pyjamaser osv..
    fick mitt första barn för 10mån sen så har inte så stor koll på när man slutar använda body?
    Eller när det börjar bli opraktiskt med body?
    Vi har inte behövt handla några kläder alls sen dottern föddes i sept.. fått så otroligt mycket!
    Men först nu när hon är 10mån har jag handlat lite på sommarrean i kommande storlekar,
    men det slog mig man kanske inte ska handla på sig alltför många bodies om det är opraktiskt längre upp i storlekarna?
    Funderar även på när det är opraktiskt med hel pyjamas?

• Bubblan2
    Enensammamma skrev 2010-08-03 08:30:19 följande:
    Dåligt utbud och fula Obestämd
    Visserligen var jag där i juni, helgen de hade storflytt...men jag hittade ganska mycket och sånt som jag tyckte va fint...men smaken är som baken...
  • Frediza1980
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-03 13:37:47 följande:
    En fråga kanske lite OT.. men det slog mig jag nog får bäst svar här
    Såg ni diskuterat att sluta använda body, hela pyjamaser osv..
    fick mitt första barn för 10mån sen så har inte så stor koll på när man slutar använda body?
    Eller när det börjar bli opraktiskt med body?
    Vi har inte behövt handla några kläder alls sen dottern föddes i sept.. fått så otroligt mycket!
    Men först nu när hon är 10mån har jag handlat lite på sommarrean i kommande storlekar,
    men det slog mig man kanske inte ska handla på sig alltför många bodies om det är opraktiskt längre upp i storlekarna?
    Funderar även på när det är opraktiskt med hel pyjamas?
    Hej! Du kan andvända body sålänge du och dit tbarn tycker att det är praktiskt, men dom görs inte i så stora stl upp till 86 tror jag det är. Sen föredrar många förskolor att man inte andvänder body. Fins tex 20 blöjbarn i en lokal och det luktar bajs så är det många bodysar att knäppa upp och titta i..underlättar otroligt för personalen om det bara är att titta ner i bjöjan
    Själv tycker jag att det är väldigt praktiskt med hel pyjamas länge, vår dotter är 3 år och sparkar av sig täcket och rör sig mycket i sängen så tröjor åker upp.. andvänder fortfarande hel pyjamas till henne när det är kallt.
    Men som jag skrev är ju allt inviduellt vad man föredrar
Svar på tråden Gekås vol 14