• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

Bubblan2 skrev 2010-08-05 11:01:41 följande:
    Krabbolina och Grymt sa grisen,
    jag köpte ju en Carena Easy och blev riktigt besviken.
    Framhjulen vobblade så in i norden så man kunde inte köra vagnen med en hand.
    Återigen, framhjulen blev vinda när vagnen var ihopvikt så jag åkte tillbaka till Barnens hus och bytte hjul.
    Två veckor senare var det lika igen! Nu har jag lämnat tillbaka den!

En fundering, vobblar era framhjul?
    Enligt Barnens hus beror det på att det är dubbla däck i kombination att de är svängbara.
    Vi har dubbla och svängbara framhjul på vår Cresent..
    när den va ny va den super att köra med en hand och svängde som en dans på rosor!
    Efter vinterns allt sandande är hjulen förstörda och värdelösa så går nästan bara ha dem låsta,
    om de inte ska sätta sig på tvären och vobbla...
  • Kaerleksbarn

Förresten.. tack för alla svar på bodies i storlekar över 80
    Då dottern bara har storlek 74 trots sina 10½mån så tror jag hon är rätt mycket bebis ett tag till,
    så body är nog praktiskt för oss ytterligare några månader!
    En ny fråga.. vad klär man en 1åring i för ytterkläder i höst/vinter?
    Hittade (som jag tidigare skrev) en jättefin fleeceoverall på rea på Åhléns förra veckan..
    men det kanske är för kallt för dottern (som blir 1år i sept) som långt ifrån har börjat gå än och bara kommer sitta still i vagnen ett tag till?

• sarsparis
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-05 22:39:07 följande:
    Då dottern bara har storlek 74 trots sina 10½mån så tror jag hon är rätt mycket bebis ett tag till,
    Hittade (som jag tidigare skrev) en jättefin fleeceoverall på rea på Åhléns förra veckan..
    men det kanske är för kallt för dottern (som blir 1år i sept) som långt ifrån har börjat gå än och bara kommer sitta still i vagnen ett tag till?
    Jag hade köpt en riktigt overall, behöver inte vara en funktionsoverall om hon inte går på dagis, tids nog börjar hon gå. Fleeceoverall kan man ha om de bara åker vagn.
  • mama no1
    Ellien skrev 2010-08-05 19:31:07 följande:
    Är det någon som vet om de säljer saker från "Littlest Pet Shop" och hur priserna är i så fall.
    Vet att dom har, men vet inte priserna...
  • lindalake

skulle kunna vara min tös det där Vi har börjat använda storlek 74 nu, men det är fortfarande stort och body känns passande ett tag till. Det är bra med body på hösten då man slipper glipan mellan byxor och tröja som kan bli annars. Dock är det smidigare med tröja och byxor när de går (eller allra mest vägrar ligga still på skötbordet och man byter kissblöjor ståendes).

Tösen börjar dagis 20 september och jag köpte en funktionsoverall till henne. Hon är på g och kommer gå ganska snart (räknar jag med). Kommer din dotter mest sitta i vagnen kan en fleece funka. Fast personligen skulle det kännas lite lite om man ska ut och åka pulka och såna grejer. Men det beror ju helt på hur mycket man kommer vara ute. I vagnen sitter barnet skyddat och så har man ju en åkpåse som värmer skönt.

• Kaerleksbarn
    lindalake skrev 2010-08-05 22:55:03 följande:

skulle kunna vara min tös det där Vi har börjat använda storlek 74 nu, men det är fortfarande stort och body känns passande ett tag till. Det är bra med body på hösten då man slipper glipan mellan byxor och tröja som kan bli annars. Dock är det smidigare med tröja och byxor när de går (eller allra mest vägrar ligga still på skötbordet och man byter kissblöjor ståendes).

Tösen börjar dagis 20 september och jag köpte en funktionsoverall till henne. Hon är på g och kommer gå ganska snart (räknar jag med). Kommer din dotter mest sitta i vagnen kan en fleece funka. Fast personligen skulle det kännas lite lite om man ska ut och åka pulka och såna grejer. Men det beror ju helt på hur mycket man kommer vara ute. I vagnen sitter barnet skyddat och så har man ju en åkpåse som värmer skönt.

Ja strlk74 har hon haft sen 9mån men är fortf i största laget då hon bara är 71cm
    Men går gör hon inte på ett bra tag och dagis är inte aktuellt förrän om tidigast ett år.
    Så syftade mer på en overall hon inte blir för varm i då hon bara sitter i vagnen i Gekås varma fleeceåkpåse
  • Kimberly88
    Min son är 16 månader och till precis innan sommaren hade vi fortfarande body på honom, vi tyckte det var perfekt då den håller blöjan på plats och man behöver inte vara orolig för att tröjan ska glida upp. Ända anledningen till att vi slutade med body var för att det blev så varmt för honom nu när sommaren kom och han springer så mycket.

Angående overall så som andra skrivit är det ju perfekt om dem bara sitter i vagnen, fast förra vintern var min son 9-10 månader gammal och jag var väldigt osäker på vad vi skulle införskaffa så det blev en overall med två dragkedjor ända ner "vet inte va dem kallas?" och som dessutom var vattentät, för vi märkte att han älskade att sitta ute och kolla på den fina snön och bara vara med oss. och sen stod han mycket och gick med oss när vi höll honom i handen. Och om din dotter blir 1 i september så är hon ju ändå 16-17 månader i Januari/Februari när det fortfarande är kallt, och då kanske hon går och inte alls vill sitta i vagnen Glad. Fast jag tyckte/tycker själv det där med höst/vinter kläder är så otroligt svårt, så jag är själv inte så bra på sådant. Fast det är ju klart, till hösten kan man ju självklart börja med fleeceoverallen och sen när det blir kallare skaffa något annat Skrattande
  • Kimberly88
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-05 23:06:36 följande:
    Ja strlk74 har hon haft sen 9mån men är fortf i största laget då hon bara är 71cm
    Men går gör hon inte på ett bra tag och dagis är inte aktuellt förrän om tidigast ett år.
    Så syftade mer på en overall hon inte blir för varm i då hon bara sitter i vagnen i Gekås varma fleeceåkpåse
    Aha, såg nu att du skrivit att du hade fleeceåkpåse då blir det nog alldeles lagom med en fleeceoverall som du införskaffat, dem där åkpåsarna är ju så otroligt varma, det märkte jag av förra vintern i alla fall "ler"  Nästan så att det är varmt med overall ;)
  • Kaerleksbarn
    Kimberly88 skrev 2010-08-05 23:12:59 följande:
    Aha, såg nu att du skrivit att du hade fleeceåkpåse då blir det nog alldeles lagom med en fleeceoverall som du införskaffat, dem där åkpåsarna är ju så otroligt varma, det märkte jag av förra vintern i alla fall "ler"  Nästan så att det är varmt med overall ;)
    Ja vi köpte åkpåsen förra sommarn när dottern låg i magen, som nyfödd i höstas kunde vi inte ens ha overall på henne eftersom hon skulle kokat upp då
  • toksnippa

åh va skönt att läsa att mina aningar om en fleceoverall (p.op) och åkpåsen från gekås kommer räcka i vinter till lillskrutt. Man oroar sig att det inte ska räcka, ha ha! Stackars barn som blir överklädda!

http://underbargava.blogg.se
Svar på tråden Gekås vol 14