Kaerleksbarn skrev 2010-08-05 22:39:07 följande:
Förresten.. tack för alla svar på bodies i storlekar över 80
Då dottern bara har storlek 74 trots sina 10½mån så tror jag hon är rätt mycket bebis ett tag till,
så body är nog praktiskt för oss ytterligare några månader!
En ny fråga.. vad klär man en 1åring i för ytterkläder i höst/vinter?
Hittade (som jag tidigare skrev) en jättefin fleeceoverall på rea på Åhléns förra veckan..
men det kanske är för kallt för dottern (som blir 1år i sept) som långt ifrån har börjat gå än och bara kommer sitta still i vagnen ett tag till?
Min son är 16 månader och till precis innan sommaren hade vi fortfarande body på honom, vi tyckte det var perfekt då den håller blöjan på plats och man behöver inte vara orolig för att tröjan ska glida upp. Ända anledningen till att vi slutade med body var för att det blev så varmt för honom nu när sommaren kom och han springer så mycket.
Angående overall så som andra skrivit är det ju perfekt om dem bara sitter i vagnen, fast förra vintern var min son 9-10 månader gammal och jag var väldigt osäker på vad vi skulle införskaffa så det blev en overall med två dragkedjor ända ner "vet inte va dem kallas?" och som dessutom var vattentät, för vi märkte att han älskade att sitta ute och kolla på den fina snön och bara vara med oss. och sen stod han mycket och gick med oss när vi höll honom i handen. Och om din dotter blir 1 i september så är hon ju ändå 16-17 månader i Januari/Februari när det fortfarande är kallt, och då kanske hon går och inte alls vill sitta i vagnen

. Fast jag tyckte/tycker själv det där med höst/vinter kläder är så otroligt svårt, så jag är själv inte så bra på sådant. Fast det är ju klart, till hösten kan man ju självklart börja med fleeceoverallen och sen när det blir kallare skaffa något annat