• Smultronhjärta

Gekås vol 14

Enensammamma skrev 2010-07-31 19:38:06 följande:
    Jag tvättade inte vår vinteroverall på hela förra vintern.

Lindex hade inte fått in några ytterkläder höst/vinter i min stad än. Hade tänk köpa regoverallen idag annars
    Jag har hittat regnoverallen i en annan stad men för att kunna nyttja kupongen fick jag köpa den i en annan storlek för att imorgon byta den
    Hon i kassan sa att det har varit många som efterfrågat den och att tydligen inte alla butiker får hem den. Sen om det stämmer vet jag inte...
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Enensammamma
    Smultronhjärta skrev 2010-07-31 20:14:02 följande:
    Jag har hittat regnoverallen i en annan stad men för att kunna nyttja kupongen fick jag köpa den i en annan storlek för att imorgon byta den
    Hon i kassan sa att det har varit många som efterfrågat den och att tydligen inte alla butiker får hem den. Sen om det stämmer vet jag inte...
    Jag får väl banka på dörren varje morgon då dom öppnart
  • sarsparis
    Ruso skrev 2010-07-31 19:20:09 följande:
    Några gånger per år? Så ofta har jag inte gjort det, och nu var det ett tag sedan, då jag inte har medel hemma (har de kvar sånna på Gekås, de hade det förut, men hittar inte nu...) Jag tvättar inte skalkläderna så ofta, så skulle jag impregnera några gånger skulle det ju bli varje gång. Det skall väl ändå räcka om man gör det inför varje säsong?

Vad använder du för medel, kan det vara så att vissa är bättre än andra, vad rekommenderas?
    Impregnering är inte för alltid, ju mer plagget används ju oftare måste det impregneras, man märker när ett plagg måste impregneras när det inte bildas vattendroppar på plagget längre. Jag har själv en skaljacka som jag använder året om förutom på sommaren om det är väldigt varmt, den impregnerar jag minst en gång per år i maskin och några gånger på de ställen med spray där jag märker att det inte håller helt tätt. Sen beror det säkert också på hur ofta plagget tvättas, där jag bor är det ju mest slask och lera, och i vissa perioder måste vi tvätta sonens ytterkläder varje vecka, vet inte om impregneringen försämras ju oftare man tvättar plagget kanske.

Kolla med en riktigt sportaffär vilken sorts impregnering som passar plagget, vissa sorter passar sämre på visssa plagg,  jag köpte mitt på naturkompaniet och såg sen att samma även fanns på ica maxi.
  • lovelyangel82

Någon som vet om de har någon leksaks spis med diskho den lite större varianten än den vanliga

som den här typ

http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-d945e396fa1bbfbfbbc0f8cbca59898f47cda6d8eced7.jpg/version-6ac72d537f9c389326b33c67cb2c5179/

eller om de har någon likande i andra märken och i så fall vad de tar för den

• Pigelinen
    lovelyangel82 skrev 2010-08-01 11:38:07 följande:
    Någon som vet om de har någon leksaks spis med diskho den lite större varianten än den vanliga

som den här typ

data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-d945e396fa1.../

har bara sett den vanliga leksaksspisen där...
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Kaerleksbarn

som den här typ

Exakt den spisen kikade sambon på imorse på Lekmer.se för 399kr istället för 629kr just nu
  • Kaerleksbarn

Vet ni diskuterat det en hel del men man memorerar ju inte det som inte är aktuellt, förrän nu när det ÄR det

Vad kostar leksaksspis, bobbycar, läragåvagn och liknande typiska 1-2årspresenter på Gekås?

• mama no1
    Ruso skrev 2010-07-31 00:17:35 följande:
    Var det den vita Barbiebilen med en Barbie inuti? Den köpte min dotter... inte visste jag att det var ett sådant fynd!
    Den är igglypiggly är det nästan som man ville köpa pga priset, men ínga av mina barn bryr sig... köpte dock en liten Rorri racerbil för 59.95 som jag tyckte var jättedyrt för en plastbil... men jag såg den på Åhlens i går  - öfr 129!!! Man häpnar!
    Ja den är vit med en barbie inuti. Duktig dotter det
  • Sophiebysophie

som den här typ

Kan tipsa om att IKEA har leksaksspis, plattorna lyser när man sätter på dom, finns diskho, och även micro!
    Jätte fint, ska jag köpa till sonen i julklapp http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70129801 koster 795:- för köksdelen och vill man köpa till micropåbyggnaden kostar den delen 249:-
  • Ruso
    Sophiebysophie skrev 2010-08-01 14:38:56 följande:
    Kan tipsa om att IKEA har leksaksspis, plattorna lyser när man sätter på dom, finns diskho, och även micro!
    Jätte fint, ska jag köpa till sonen i julklapp www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70129801 koster 795:- för köksdelen och vill man köpa till micropåbyggnaden kostar den delen 249:-
    Det skall min son och min yngsta dotter få tillsammans i julklapp - är sååååå fint!
    Samt tillbehöret som finns, jättefina saker.

Det har ockås kommit in massa tyg mat - köpte en jättefin fruktkorg i present här om dagen, fina saker som kan tvättas i maskin och sedan i tumlaren, lär bli lite mer av dem också!
Svar på tråden Gekås vol 14