• Enensammamma

Gekås vol 14

Ruso skrev 2010-07-31 11:44:18 följande:
    Eller så har jag haft tur!?
    Däremot är det inte alltid kläderna håller lika bra tätt när de går i arv, hållbarheten slits ju. Men då är det ju även med tex Pops. Den jackan lilltjejen har nu från Pop har hon ärvd från sin syster, och jag tycker inte den är lika bra längre... är man ute i riktigt hällregn en timme så tycker jag den är fuktig på insidan, lika så med en bra använd skaljacka från Gekås...inte blöta blir de, men jackan är lite fuktig..
    Ingenn aning. Jag är inget märkesfreak alls så jag testar mkt gärna billigare altenativ
  • sarsparis
    Ruso skrev 2010-07-31 11:44:18 följande:
    Eller så har jag haft tur!?
    Däremot är det inte alltid kläderna håller lika bra tätt när de går i arv, hållbarheten slits ju. Men då är det ju även med tex Pops. Den jackan lilltjejen har nu från Pop har hon ärvd från sin syster, och jag tycker inte den är lika bra längre... är man ute i riktigt hällregn en timme så tycker jag den är fuktig på insidan, lika så med en bra använd skaljacka från Gekås...inte blöta blir de, men jackan är lite fuktig..
    Men alla funktionskläder måste man impregnera några gånger per år, har du gjort det? det finns ett medel att slänga med i tvättmaskinen.
  • Kaerleksbarn
    Lantani skrev 2010-07-30 10:12:13 följande:
    Ni som haft gekås overaller, fintex, är de bra? Använde sonens bara väldigt lite förra året, som jag köpte för 299 kr.

Sonen ska förmodligen börja förskola i januari, räcker det att ha 1 overall?
    Finetex är bra grejer, i alla fall till mig och sambon.. inte testat till barn
  • Kaerleksbarn
    Örnen76 skrev 2010-07-30 16:49:19 följande:
    (ny i tråden)
    jag funderar också på att åka den 12:e. har de flesta slutat sin semester då?
    Industrisemestern är ju v26-29 så mitten av aug och framåt är definitivt lugnare.
    Vi undviker alltid att åka juni, juli och första halvan av aug
    Ska åka slutet på aug precis som förra året...
  • Kaerleksbarn
    sarsparis skrev 2010-07-30 20:13:33 följande:

Nån som har koll på hur det varit på gekås i veckan? sjukt mycket folk eller? idag har jag förstått att det var mycket, gissar att det var regnet kanske.....ska försöka fixa barnvakt till veckan och åka bara det inte finns risk för kaos där.

Sjukt mycket folk varje dag senaste två veckorna enligt en vän som jobbar på Gekås!
    Är ju industrisemester...
  • Frediza1980

Hej på er! Tänkte åka till Gekås nästa helg, men är där för att ladda med kläder inför vinter och hösten har det kommit in sånt ännu? Några tips på något ni fyndat??
    tack på förhand

• star67

jag var idag på en privat butik som säjler lågpris kläder, och såg ett regnset med avtagbar fleece foder för 249 kr, vad tycker ni skulle den vara bra?? någon har provat sånt??

• Ruso
    sarsparis skrev 2010-07-31 12:09:24 följande:
    Men alla funktionskläder måste man impregnera några gånger per år, har du gjort det? det finns ett medel att slänga med i tvättmaskinen.
    Några gånger per år? Så ofta har jag inte gjort det, och nu var det ett tag sedan, då jag inte har medel hemma (har de kvar sånna på Gekås, de hade det förut, men hittar inte nu...) Jag tvättar inte skalkläderna så ofta, så skulle jag impregnera några gånger skulle det ju bli varje gång. Det skall väl ändå räcka om man gör det inför varje säsong?

Vad använder du för medel, kan det vara så att vissa är bättre än andra, vad rekommenderas?
  • Enensammamma

Jag tvättade inte vår vinteroverall på hela förra vintern.

Lindex hade inte fått in några ytterkläder höst/vinter i min stad än. Hade tänk köpa regoverallen idag annars

Svar på tråden Gekås vol 14