• Bambusa

Gekås vol 14

ja,visst är de härligt när dom går att ha med utan grin, vi gick där i 3dagar med dottern som då va 16mån, gick hur bra som helst, så nöjd.. då har vi 63mil enkel resa.. jag har henne med mig överallt, och hon gillar kläder {#lang_emotions_laughing} 

Kaerleksbarn skrev 2010-05-29 11:33:33 följande:
    Va ju vår andra Gekåsresa sen dottern föddes igår, va där 30april och handlade endast till dottern eftersom vi väntade besked om lgh så väntade vi med hemmetlistan så igår va det dags igen.. massor till hemmet och såklart fyra klänningar, två bodies, en sparkdräkt, pyjamas, strandset, solbrillor och en pool till dottern. Hon va lika snäll och nöjd som sist pch följde schemat som jag tänkt ut åt henne.. åkte hemifrån KL11 så hon sov på vägen dit, vaken o nöjd första 1½timmen så jag hann med det viktigaste på listan, ut o åt allihop +blöjbyte, in igen o Zelda somnade i vagnen så jag fick strosa omkring bland det oviktiga också, vaknade lagom tills vi va klara att betala och åka hem KL16! Hon följde exakt samma schema sist så jag är så nöjd så
  • Bambusa

hur länge brukar vinterkläderna finnas kvar, tänkte åka i slutet på oktober,är de för sent??

• Bambusa
    AochJsMamma skrev 2010-06-12 12:27:39 följande:
    LÄste lite om Fladen nu, de verkar ju vara väldigt bra... de säger själva att de är "ledande"... ett uns av sanning måste det ju ligga i det, annars är det ju ett fall för marknadsdomstolen... Kanske får bli en sån ändå.. Obestämd
    Blev dock lite full i skratt av detta, förstår ju varför men låter lite kul...

Räddningsväst

830 

Klassisk räddningsväst för såväl barn som vuxna. Utrustad med dragkedja, bälte, SOLAS reflexer och visselpipa. Notera att småbarn inte bör använda blöjor med flytväst då denna försämrar förmågan att vända barnet rätt i vattnet.

EN

395-certifierad som Räddningsväst 100N
    jag har tänkt ha badblöjjor på dottern dom gånger vi ska ut och åka båt, dom borde ju vara bättre under flytväst.. ett tips sådär, finns ju både huggies och libero..
  • Bambusa
    2barnsmorsa skrev 2010-06-14 10:49:51 följande:
    okej toppen, är den bra?
    har hört att den ska va helt okej iaf, ja körde dock på medela som bb hade.. tommee tippee har ja hört är bra annars med.. beror väl mkt på om man ska pumpa nån gång ibland eller varje dag lixom.. ska man pumpa alla mål lär man nog ha en rejäl elektrisk, gärna som man kan dubbelpumpa med så går de snabbare..
  • Bambusa
    anette 81 skrev 2010-06-14 22:55:46 följande:
    Fan blev inget gekås för mig nu när jag bara var knappt 20mil ifrån. :'( Skattepengarna försvann.
    tråkigt, längtar efter å åka igen ja me, men i oktober blir de nog en tripp.. Skrattande
  • Bambusa
    Joona skrev 2010-06-14 23:00:52 följande:

Slänger in min prisundran här, på bälteskudde med ryggstöd?

Skulle ni köpa en med eller utan ryggstöd? Vi har en utan ryggstöd hemma och vi åker aldrig bil men ska på bilsemester i sommar och tar givetvis vägen förbi ullared =)

Till 4 åring

ja skulle ta me ryggstöd, speciellt om barnet brukar somna,men ryggstödet leder ju bältet bättre med..
  • Bambusa
    MissMurrig skrev 2010-06-17 13:43:37 följande:
    Jag köpte först den billigare varianten som de har där, men tyckte inte den var så bra, fick ut typ 30ml på en kvart... Men sedan köpte jag Mam's, som Gekås också säljer, den pumpade jag ut en full flaska (130ml) på 5 min... 
    jäklar, d va ett bra resultat de!!  ja hade medelas handpump, tyckte den va bra, dock lite dyr,typ 6-700 på babyproffsen.. fick ur ca 100ml per bröst när ja inte hade ammat på nån timme.. men sen minskade de och ja kunna knappt pumpa, men dottern vart mätt iaf,hon helammades ju så...  så ja vet itne vad som hände..
  • Bambusa
    Thegran skrev 2010-06-21 20:52:13 följande:
    tips på något bra bh märke som finns på gekås?
    inte dom för 50-60 spänn iaf, byglarna hoppar ur... Gråter men dom var bekväma så länge dom va hel.. inte ens en månad.. å då anvnder ja inte bh varje dag..
  • Bambusa
    2007 Mamma skrev 2010-06-26 21:39:56 följande:
    Är det någon som vet vad spjälsäng + madrass kostar?
    madressen kostar 99 vad ja vet...
  • Bambusa
    jessin skrev 2010-06-27 17:38:57 följande:

Ska till Ullared för första gången i sommar. Undrar nu hur det är med mat/fika ställen. Kan man äta inne på Ullared eller måste man gå ut för att göra det? Hur ser utbudet ut?
    Finns det skötrum? Amningsrum?

de ska finns några vilorum/amningsrum med en säng... men annars finns de bänkar utanför toaletterna med, och 2 fik ( i aprill iaf) vill man ha mat lär man gå ut,men d är nära.. bra husmanskost precis mittemot gekås..
Svar på tråden Gekås vol 14