• Sylten

xtravaganza

Hej!
    Får jag hoppa in?
    Har nu bestämt mig och kommer hoppa på Xtravganza trots att jag tycker att det är dyrt. Men nu jäklar! Jag hatar min kropp som den är just nu och känner inte igen mig själv. Har säkert 35 kg övervikt att ta tag i.

Var på infomöte igår och ska dit igen nästa vecka men funderar nu på om det ev. går att tidigarelägga för nu har jag bestämt mig och vill komma igång.
    Men jag behöver stöd, så jag hänger gärna här. Är så otroligt peppande att läsa era historier!

• Sylten

Idag har jag varit på första träffen, den individuella och jag kommer köra igång imorgon. Är såååå taggad! Har aldrig riktigt känt mig så motiverad innan så nu SKA det gå vägen!

Kommer att köra helfart och har nog tänkt dela upp påsarna. Tackar för tipset ovan!

• Sylten
    rockmind skrev 2010-08-31 21:03:45 följande:
    Lycka till, kul att det är fler än jag här i tråden som är nybörjare! Hur mycket har du som mål att gå ner? Själv behöver jag tappa 25-30 kg... känns långt borta men det SKA gå (hoppas jag, hehe)
    Ja jag instämmer. Skönt att både kunna läsa "solskenshistorier" från dom som har kommit en bit på vägen och sen vi som är i början.

Jag har runt 35 kg att gå ner. Det kommer bli tufft men jag ska fokusera på hur jag kommer må sen! Och att få köpa en ny garderob...

Visst SKA det gå!!!
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-08-31 21:34:31 följande:
    Vi får peppa varandra längs vägen! Hur länge har du tänkt att gå på helfart? Jag ska försöka så många veckor jag bara orkar och sålänge kroppen känns bra med det. Men det är lite svårt att veta ju så här i början...
    Ja vi måste peppa varandra!
    Jag har tänkt samma här. Försöka bli av med minst 20-25 kg den vägen i alla fall. Förhoppningsvis allt men man får ju se hur man mår också.

Är inte helt ovan vid att röra på mig men jag ska försöka komma igång ordentligt med det också och hoppas att det gör mycket. Målet är promenader 5-7 ggr/veckan om minst 45 min. Styrketräning 1 g i veckan nu under helfartsfasen och så har jag häst och är dagligen i stallet med ridning 1-2 ggr/veckan ( har en unghäst som än inte rids så mkt). Får bara hoppas att tiden räcker till,det är en utmaning det med.
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-09-01 13:37:16 följande:
    Vilka bra träningsmål du har. Jag har inte kommit igång med nåt ännu, vill känna av hur jag mår först på helfart och vad jag orkar med. Men jag ska försöka hinna med gymmet en gång i veckan iaf framöver, plus promenader. Tiden är knapp som småbarnsförälder, har två barn som är 2 och 3 år så det är svårt att hinna med att prioritera sig själv! Men jag ska försöka.
    Ja som sagt så är det målet, sen får vi se hur det går.

Nu har jag snart klarat av första dagen. Har gått rätt OK tycker jag. Tycker att det hjälper att dricka vatten coh så har jag delat upp påsarna så att jag får "äta" fler ggr. Hjälper lite psykologiskt för mig i alla fall.

En svårighet i vardagslivet som inte jag tänkte på innan var att låta bli att smaka/känna på sonens mat. Det går ju av bara farten! Och jag var väldigt nära att äta upp den lilla bananbiten som han inte ville ha innan idag men jag hann komma på mig. Vanans makt är stor.
  • Sylten

Så härligt med gymmet nära! Jag har väl en 15 min med bil till mitt, funkar nog bra. Men än så länge har jag inte varit där. Har "soppat" i 3 dagar nu och tänkte komma igång med styrketräningen under nästa vecka. Men promenader och ridturer har det blivit dessa dagar.

Mår förvånansvärt bra! Tycker också att de flesta soppor är helt ok. Tycker om att ta de varma på kvällen. Delar också upp dom så att jag får äta 6 ggr per dag och det funkar fint för mig.
    Det svåraste är tankarna på mat, man tänker ibland på vad man ska äta imorgon. Och så kommer man på att det endast är soppor som gäller ja.. hehe. Men det är en kort period i livet! Och det bara SKA gå!!!

Har ni några bra svar att ge då man får kommentarer om pulverdiet? Det är ju tyvärr många som anser sig ha rätt att kommentera ganska elakt tycker jag. Och vi ska på ett par större fester här inom 1-2månader där jag får fundera ut nåt artigt för att tacka nej till maten. Så tips mottages tacksamt!

• Sylten

Usch idag är en jobbig dag, tror att det beror på att det är lördag. Det är ju då man brukar äta lite gott..... Och mannen är hemma hela dagen och måste såklart äta..
    Blääää..

Var bara tvungen att klaga lite...

• Sylten
    rockmind skrev 2010-09-04 17:14:37 följande:
    Tycker också att helgerna är jobbigare. Hur har du det med hungern överlag? Jag känner mig fortfarande hungrig mest hela tiden, så jobbigt....

Undrar fall kroppen kan ha gått ur ketonfasen av någon anledning?
    Hur är det med mineralvatten, kan det störa ketonfasen? Pga att det innehåller salt eller så? Nån som vet?
    Jag känner hunger, men det är suget efter goood mat som är det värsta tycker jag.. Just nu sitter jag och lider lite bredvid maken som käkar. Men det kändes värre innan. Jag är mer taggad nu än någonsin och tänkte jag bara tanken på att äta blev jag arg på mig själv. Skulle kännas såååå trist om jag gav upp redan. Så, jag har bitit ihop här hemma.

Blimpen07: heja dig! det var bra jobbat! Måste vara en härlig känsla!

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!
  • Sylten

Upptäckte nu att jag har fått 2 påsar för lite i min veckoranson... Hoppas att det bara är att åka dit och förklara läget. Blir tufft att klara sig en hel dag på bara 1 påse och jag tycker det känns knas att behöva köpa till påsar om dom gjort fel. Har det hänt nån annan? Inte tänkte jag på att räkna påsarna där.

• Sylten

Nu har jag varit på min första gruppträff och den kändes helt ok. Tycker att det känns bättre och bättre just nu och hoppas att det håller i sig. Helgen var jättejobbig. På söndag ska vi ha kalas då jag fyller år imorgon. Hade först inte tänkt ha nåt men svärmor frågade och jag kunde inte säga nej. Och man kan ju inte vara helt osocial hela helfartstiden heller. Så det är väl bara att bita ihop.

Svar på tråden xtravaganza