• Sylten

xtravaganza

rockmind skrev 2010-11-28 20:36:31 följande:
    Har det varit svårare med helfarten nu andra omgången? Det har jag hört andra som säger. Jag funderar ju också på en ny helfart efter jul, kanske under en månad eller så. Har 11 kg kvar till målvikten.
    Ja jag måste tyvärr säga att det är svårare.. Men av vilken anledning vet jag inte.
    Får höra hela tiden att jag nu hargått ner så mycket och är det inte dags att sluta med påsarna nu etc. Jag vet att de inte säger det för att vara elaka men kontentan blir ju att jag tycker mig kunna fuska lite. Sen får man ju såklart också höra hur duktig man är.
    Men det är klart att du kommer att fixa det! Det kommer jag med att göra! Får bara ta till lite jävlar anamma! Heja oss!
  • Sylten

Det där med att det är svårt att komma igång med helfart igen är jag ett levande bevis på! Det är SKITjobbigt just nu och jag misslyckas hela tiden. Är fortfarande benhård med att inte äta godis, kakor eller snacks men klarar just nu inte att vara ifrån mat på kvällarna???! Skitjobbigt.. Och varje dag är jag lika taggad igen och kör med soppor under dagen utan större problem.
    Det sitter ju i huvudet... Varför har jag så svårt att komma igång igen? Jag försöker hålla mig sysselsatt men det hjälper lik förbannat inte. Och sjuk har jag blivit igen också, 3:e gången sedan jag började jobba efter föräldraledighet och det var 18/10...

Nån mer som förresten tappar MÄNGDER med hår?? Tror nästan jag kommer bli flintis på kuppen..

Så, nu har jag klagat färdigt! Trevlig helg på er!

• Sylten
    Jarran skrev 2010-12-06 11:36:38 följande:
    Nu är det snart 1 vecka sen jag började min upptrappning. Var bergsäker på att jag skulle gå upp en massa 1:a veckan. Men idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 3 hg! Gissa om jag blev glad. Så nu har jag gått ner totalt 25,3 kg vilket innebär att jag är halvvägs. Men det känns som att det kommer finns bra med halvfarten.
    Härligt!
  • Sylten
    Alexo skrev 2010-12-09 19:22:53 följande:
    Snabt svar Please!!

Va f*n gör jag åt min muntorrhet???
    Jag hittade tyvärr alrig nåt som jag tyckte hjälpte ordentligt mot det. Drack bara vatten hela tiden. Köpte deras munspray men det är var bortkastade pengar. Men det finns smörjande munspray på Apoteket som jag inte testat.
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-12-14 21:35:20 följande:

Hejsan,

Här fortsätter jag på halvfart utan att gå ner i vikt, men fick rådet idag att tillsätta de bra fetterna lite mer (tex xtravaganza-oljan), är ganska dålig på det.

Har varit på gruppmötet idag och vi kom fram till att vi tillsammans gått ner 224 kg sen slutet av augusti

Det var inte dåligt! Det är många kilo det! Heja!

Är också inne på halvfart igen, har tappat gnistan liiite vilket gör det svårt att gå på helfart. Så nu har jag beslutat mig för att ta ett par veckor över jul på halvfart och sen ta tag i helfarten igen i januari. Låter som ett vanligt nyårslöfte. Men det kommer att funka! Jag ska ner minst 12 kg till innan jag är nöjd!

Har inte heller minskat på vågen under halvfarten men har däremot även inhandlat ett par jeans i stl 40 förutom de jag köpte i stl 42 häromveckan! Så jag kämpar på även om vågen står stilla. Har trillat dit på bröd vid några tillfällen men inget "värre", jag är en tidigare sockergris och är väldigt stolt över tat jag inte ätit nåt godis alls under denna tiden. OCh just godis kommer jag att stå över även i jul. Är helt övertygad om att jag trillar dit direkt om jag tar minsta lilla bit.
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-12-20 11:36:44 följande:
    Usch då, hoppas inte på det....

Idag försöker jag ta nya tag med halvfarten, har fuskat för mycket nu med julgodis, lussebullar, osv senaste veckorna... Har verkligen dålig karaktär när det kommer till kritan! Nu blir det gott på julafton och nyårsafton - annars stenhård disciplin God jul på er!
    Samma här..... Vi får peppa varandra!

Tappar fortfarande en hel del hår men tycker att det har avtagit marginellt. Men har ordentliga vikar på sidorna och kan inte ha håret uppsatt längre.. Men enligt coachen så hade det ju inte med detta att göra....
  • Sylten
    Aishwariya skrev 2010-12-25 11:10:09 följande:
    Hej allihopa får man som ny ansluta sig i er tråd ? Jag börjar v 3 och är väldigt nervös och spänd på att börja, men samtidigt lite rädd! Ska jag klara det? Hur kommer jag att må? Hur lång tid gick ni andra på helfart! Hur mkt påverkar det ens vardag. Jag är livrädd för att jag ska bli seg i huvudet då jag jobbar som förskollärare och måste vara skärpt när jag jobbar. När jag var där och skrev in mig trodde hon jag pratade med att jag skulle gå ner runt 10 kg på 4 veckors helfart... Låter nästan för bra för att vara sant. Men sen har jag ju 30 kg till att gå ner efter det och sedan hålla vikten vilket nog är det svåraste.
    Välkommen!
    Hur man mår är ju som sagt individuellt, men de flesta klarar det fint så tänk att du med kommer att göra det!
    Jag kommer att gå på helfart igen efter nyår och ta ca 15 kg till.
    För egen del hade jag inga störra problem med att fungera "hjärnmässigt", har ändå ett arbete som kräver en hel del koncentration. Jag delade upp påsarna så att jag åt 5-6 ggr om dagen, det funkade bättre för mig.

Vad gäller håret så är det fortfarande enorma mängder..
  • Sylten

Jag ska också bli bättre på den mentala träningen. Gillade att lyssna på skivan på träffarna, för min del har det handlat om att få in det som rutin bara. Jag har lagt in dom som mp3-filer så att jag kan lyssna i soffan.

Imorgon går jag på helfart, är taggad igen nu! Nu ska jag ner till 70!!

• Sylten

Yeeaaah! Har nu klarat av första dagen på helfart, igen. Har gått fint även om jag bitvis vatt väääääldigt hungrig och lite gungfly under fötterna. Och så blev det 4 km på löpbandet också. Ska anmäla mig till Tjejmilen i Stockholm i september så fort lönen kommer in på kontot igen nästa gång. Det är en dröm jag haft länge, att springa det! Så det är jag taggad för!

• Sylten

Välkomna alla nya!

Här peppar vi varandra både när det går bra och mindre bra! Lycka till!!

• Sylten

Nu har jag luskat lite mer kring detta med att fälla som en norsk skogskatt.. Har tjajat lite på min coach och hon tog kontakt med Xtravganza och fick detta till svar: 

Ja det finns studier som visar att man vid större viktnedgång kan börja tappa hår. Det spelar ingen roll vilket viktprogram man går på, det är samma oavsett vilken typ av ”metod” man väljer. Viktigt att hålla isär begreppen, detta har inget direkt med vårt program eller xtraVLCD att göra, utan mera indirekt p g a viktminskningen i sig. Det uppstår en skörhet i själva hårstrået, utan påverkan på hårfolikeln.

Det beror inte på brist på B-vitamin utan mer på utrensningseffekten och en frisättning av tungmetaller och miljögifter som lagrats i fettcellerna. Det brukar ju visa sig snabbt i hår och naglar.

Det är inget farligt, utan håret växer ut igen när man börjar jämnviktsträna. 

Jag förstår att det blir oroligt för kunderna och omgivningen. Framför allt om det blir kala fläckar.

Om vi zoomar upp så är det bättre att hitta sin jämvikt snabbt och träna på det nya hälsosamma livet så snabbt som möjligt. Utrensningen i sig är ju också bra även om det blir olika tillfälliga reaktioner.

Under tiden byggs kroppen upp med nya friska celler, så även i håret.

Med hjälp av en perfekt balans i intaget av alla näringsämnen som finns i xtraVLCD så blir effekten säkert bättre än om man äter vanlig kost.

Om du drar ut på viktminskningen under längre tid så får du inte samma utrensningseffekt och kanske det inte blir lika mycket håravfall som syns så tydligt men fortfarande så tappar man troligen samma mängd hår under längre tid.

När dessa kunder går på halvfart eller jämvikt kan man ju rekommendera att de äter öl-jäst och vetegroddar för att få ett lite mera tillskott av B-vitamin. Om kunden väljer att fortsätta med 3 vlcd behövs inget extra tillskott eftersom alla viktiga näringsämnen finns i xtraVLCD.

• Sylten

JAg har precis upptäckt att jag är gravid... Där fick jag nog förklaringen till den enorma tröttheten och att det inte alls gick bra med helfart nu som jag hade tänkt.

Ska ringa min coach. Nån som vet hur det funkar med medlemsskap under graviditet? Vill ju och ska äta bra under graviditet och amning men kan ju inte köra helfart eller så nu. Nu är jag ju väldigt tidigt i grav. men hoppas att det ska gå hela vägen såklart.
    Är lite chockad dock för första barnet kom till genom provrörsbefruktning och vi "kunde" inte få barn på naturlig väg trodde man.

• Sylten

Tack för alla grattis! Känns såklart fantastiskt även om man inte riktigt vågar ropa hej ännu. Men man kan ju heller inte gå omkring och tro att det ska gå åt skogen heller.

Jag har mailat min coach nu men hon hade semester så jag får inte svar förrän nästa vecka. Får väl se vad de säger, de verkar ju Ok där i alla fall.
    Pyttis: får hoppas att de är schyssta mot mig också.

Heja er!

• Sylten
    Gladhannapanna skrev 2011-01-17 22:01:01 följande:
    Jag har varit och styrketränat ikväll, jag som avskyr styrketräning! De har MILO på mitt gym, perfekt att träna igenom kroppen på 17,5 minuter!

Maten är ett sorgligt kapitel, jag slarvar otroligt mycket just nu. Har verkligen trillat tillbaka i gamla vanor.
    Duktigt! Var det kul? Jag hade tänkt att testa det men har inte gjort det. Jag har ju så svårt att komma iväg till gymmet eftersom det är på helt fel håll från allt annat jag ska till. Så jaghaar nöjt mig med löpningen och stallet. Men jag gillar egentligen att styrketräna och det kanske inte hade vatt så dumt att bli lite starkare också om man nu ska "klämma" fram en knodd igen. Har för mig att det var rätt krävande.

Ni är SÅÅÅÅÅ duktiga alla som kämpar! Heja heja heja!!!

Vad gäller psylliumfröna så tror jag att de även kunde hjälpa mot lös mage. Första veckan på helfart var min mage väldigt lös och jag hade ont och då hjälpte det.
  • Sylten

Tyckte också att helgerna var tuffast. Men tyckte liksom du Tette57 att det på nåt sätt hjälpte att laga maten. Problemet var ju vbara att man inte kunde smaka av. Men det blev väl oftast bra ändå.

Hejar på er andra! Själv mår jag mest illa och kan bara äta frukt och fil...

• Sylten
    MrsLoPiccolo skrev 2011-01-24 15:22:02 följande:

någon av er tjejer som under tiden ni gick på soppor försökte bli gravida?

om någon av er haft svårt innan att bli gravida såg ni ett ljus om att bli mer fertila sedan när ni kom ner på er normal vikt? kanske blev gravida?

jag skall försöka mig på så småningom att bli gravid kanske inte första 10v men så fort jag kommer ner i mindre omkrets.. men de sägs ju att ju mer "normal" viktig du e desstå mer fertil blir man.

idag skall jag till gruppträff 6 och det skall bli intressant!!

Vi försökte inte men nu råkade jag bli gravid. Och första barnet kom till via IVF så vi "kunde" inte på naturlig väg. Och ja, övervikt kan vara ett hinder för fertilitet så att gå ner i vikt innan är ju bara positivt. Lycka till!

På mitt XV-center har de varit väldigt tillmötesgående och fryst mitt medlemsskap till hösten. Så nu kanske jag mest kikar in här för att hålla lite koll. Så får jag ta nya tag efter förlossning.

Lycka till!
  • Sylten

Har nu pratat med min coach och det var inga problem med att frysa mitt medlemsskap till oktober. Däremot poängterade hon att detta hörde till undantagen, men det är ju positivt att det går att förhandla med dom. Jag kommer ju att fullfölja mitt medlemsskap, det blir bara uppskjutet till efter förlossningen.

Kikar in ibland och följer er alla här. Lycka till! Möt sommaren som smalare, gladare och ännu snyggare personer!!  Jag däremot kommer bara att bli tjockare och tjockare om allt går som planerat!

• Sylten

Hej alla!
    Var aktiv i denna tråden förra hösten men då jag i januari upptäckte att jag var gravid pausade jag i XV. Nu är dock bebis 2 månader och imorgon ska jag på träff med konsult för att börja i grupp igen på torsdag.
    Förra gången körde jag helfart och tappade dryga 19 kg (som tyvärr är tillbaka.....) men eftersom jag ammar och ska fortsätta med det ett tag blir det halvfart med kanske lite extra tillägg som gäller för min del.
    Har MYCKET övervikt att kämpa med och hade helst velat köra helfart. Men det är inte värt att sluta amma för det så jag ska kämpa med halvfart. Problemet då är att jag känner mig själv, kommer jag att klara att vara strikt??

Ni som går halvfart, vad äter ni till frukost? Det är det målet jag har svårast för, älskar ju mina mackor... (kolhydratjunkie...)

Svar på tråden xtravaganza