• Sylten

xtravaganza

Hos oss säger dom också max 0,5 l köpt bubbelvatten per dag. Och det är ok med smaksatt. När jag fick problem med yrsel så rådde min coach mig att dricka minst detta då stor mängd vanligt vatten kan skölja ur mineraler och salter. Nu dricker jag kanske 3 l i veckan, max. Brukar mest bli en flaska fredag och en lördag för att "festa" till det lite.

• Sylten

mozilla: SNYGGING!! Fantastisk idé att fota! Det ska jag med göra!

• Sylten
    D e på G skrev 2010-10-19 19:01:27 följande:
    Det låter jobbigt vännen! hoppas det hjälper med nötterna och att du känner dig piggare och gladare med dem!
    Du är duktig som kämpar på i alla fall.

Själv har jag en skit kväll. Är såååå trött på att vara hungrig.  5 dagen idag och det är första gången jag känner hopplöshet. 16 veckors hunger?! Och ja, jag dricker enorma mängde vatten och tvingar i mig fröskalen, men det hjälper inte. Inte heller att lyssna till CD:n.  Eftrmiddagarna och kvällarna är värst.  Jag längtar efter ost i alla former, choklad och pommes!

Vet att jag kommer klara detta även om det rör sig om 16 veckor och en viktnedgång från 99 till 75 kilo men va fan, jag kommer väl inte vara hungrig hela tiden eller?!

Ursäkta all klagan...
    Man har såna dagar. OCh det är värst i början!! Så försök att hålla ut. Du fixar det!

Jag är inte alls ofta hungrig nu, kommer då och då men det går att mota bort tycker jag. Däremot blir jag ibland väldigt sugen på mat. Då fokuserar jag på målbilden och tänker på att jag faktiskt har fixat 7 veckor, nog klarar jag ta mig igenom en timme till? Och sen är det borta och jag mår bra igen.

Mitt tips är att fokusera på ditt mål och ditt resultat när det är tufft. Förutom det du gör då. Och har du möjlighet att ta en promenad eller annat så gör det.

Nu har jag börjat jobba. Funkar bra tycker jag. Däremot har jag svårt att hitta tillfällen att träna. Dagarna vill inte räcka till. Jobbar heltid, har 45 min resväg enkel väg till jobbet. Har en liten son jag vill träffa den stunden han är vaken när jag slutat jobba och sen en häst att ta hand om vilket tar ett par timmar varje dag, minst 1,5 om jag stressar.... Suck. Ska försöka ta mig till gymmet imorgon bitti innan jobbet, vara där när de öppnar 6.30 och ta en halvtimme på löpbandet. Det får liksom räcka. Sen promenerar jag 25-30 på lunchen. Jag vet liksom inte hur jag ska få till mera...
  • Sylten

Jag tror nog inte att man går omkring med livslång dålig andedräkt sen.
    Men det är lite halvjobbigt, man är ju medveten om det. Inte kul alls.

Jag har en jobbig period nu och är väldigt sugen på att börja med halvfart! Jag tycker att det är väldigt annorlunda att jobba mot att vara föräldraledig och gå på helfart. Nu är ju jobbet lite mer krävande än vanligt eftersom jag inte vatt där på 14 månader så det kan ju vara övergående. Jag har bestämt att jag ska stå ut minst en vecka till i alla fall och sen får jag se. Då har jag kört 8 veckor lite drygt. Nu är det vägning igen på tisdag, ska bli spännande att se vad vågen stannar på då.

Och så måste jag skryta lite med mig själv. Har såååå svårt att hitta tid att träna på gymmet men igår morse åkte jag dit när de öppnade 6.30 och körde 30 min på löpbandet innan jobbet! Och idag blev jag sjuk.... Hade annars tänkt göra det i alla fall 2 dagar i veckan men nu får det vänta tills jag är frisk. Men jag ser fram emot helgens låååångpromenad med sonen. Och så promenerar jag 25-30 min på lunchen varje dag.

• Sylten

HAHA! Efter 8 veckors helfart blev jag igår så galen att jag tog ett litet bett på en fodermorot i stallet! Jag åt alltså hästens käk.

Idag stannade vågen på -17,8 kg! Alltså totalt, -7 kg sedan förra vägningen. Jag kör ett tag till har jag bestämt mig för nu. Fast jag hade nästan bestämt mig för att gå över på halvfart innan dagens möte...

• Sylten
    rockmind skrev 2010-10-27 13:15:18 följande:
    Hehe, hoppas moroten var god
    Grattis till en så bra viktminskning! Hur länge till ska du gå på helfart? Jag hade tänkt att börja äta efter 10 veckor (isåfall nästa vecka) men troligtvis kör jag nästan 12 veckor på helfart. Hoppas kunna gå ner nästan 20 kg till dess isåfall.... Men jag tar en dag i taget. Har itne mycket energi till att träna tyvärr, men det lär väl bli bättre när jag börjar äta gissar jag!
    hehe, jo det var den! Men jag gnagde bara lite, åt inte en hel.

Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska gå på helfart. Nu har jag gått 8 veckor, så nu tror jag att jag tar en vecka i taget och så länge jag mår bra och orkar rent psykiskt så kör jag på. Idag har det gått bättre igen, men det har vatt seeeegt nån vecka innan nu. Skulle gärna ta 20-25 kg med soppor vilket innebär att dte är ca 5-7 kg kvar. Så kanske en 4 veckor till eller så.
  • Sylten
    kaninchen skrev 2010-10-31 09:34:04 följande:
    ..... alltså, var hittar jag trådarna som jag lagt till favoriter? Oskyldig som det är nu måste jag söka upp denna tråd via sökfunktionen varje gång.. jag oteknisk?? nää Skäms
    Om du tittar i menyn till vänster så ska du hitta att det står "Mina favoriter". Under rubriken FORUM.
  • Sylten
    mozilla skrev 2010-11-01 15:50:43 följande:
    iiii...i nästa vecka kommer min nya telefon *GLAD*
    www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/HTC-.../
    gött! skaffade mig en Xperia för ett par veckor sen, I like!!!

Uhhh.. Nu har jag trillat dit för första gången. Har gjort kyckling till sonens 1-årskalas nu ikväll och jag kunde INTE låta bli att smaka liiiiiiten bit... Gott var det! Men nu kör vi igen!

Rensade ut min garderob i helgen. Jösses vad kläder jag inte kan ha längre! Helt underbart att nästan allt är för stort! Just nu har jag ett par jeans som sitter OK, resten har jag gällivarihäng i. hehe. Så gött!

Nu har jag satt upp Wii fit-spelet så att jag kan köra ostört, så det ska jag göra 3 morgnar i veckan hade jag tänkt. För jag tror inte att det är hållbart för min del att åka till gymmet innan jobbet tyvärr då det ligger åt helt fel håll.. Så då får man hitta på annat!

Idag har jag härlig träningsvärk efter helgens lövräfsning och längre ridtur på yster unghäst.
  • Sylten
    emmgus skrev 2010-11-01 20:03:37 följande:

Känner jag kommit i en svacka, känns som om jag inte kommer klara detta.

Jag är grymt sötsugen o tog en biskvi förut, vet inte ens varför men de kändes som ett jäkla tvång (mensen kom igår med)

Samvetet är på bott o jag vill bara klara detta.

Körde iaf 60 minuters zumba nu, så hoppas delar av fanskapet förbränndes.

Såna perioder har vi ju, speciellt vid mens.
    Du kommer visst att klara detta! Ta hjälp av att lyssna på den mentala träningen och fokusera på målbilden, det är det som hjälper mig när det är svårt.

Heja dig med träningen!!!!
  • Sylten
    kaninchen skrev 2010-11-03 17:23:55 följande:
    Är inne på min 3:e vecka nu, har inte tränat på gym då jag är i en annan stad på praktik och har därför bara promenerat..
    Hur illa yrsel hade din man? Jag kan tycka att så länge min kropp inte tar stryk så kanske jag kan klara mig igenom det.. Vet inte.. Det känns som ett misslyckande om jag måste gå över till halvfart och eftersom man lägger stora pengar på detta så villa jag ju lyckas och gå ner snabba kilon nu i början.. 
    Problemet är ju det att jag inte kan ställa mig på en tanitavåg här och har heller inte rätt till hälsovård då jag inte är skriven här (förutom akutfall då förståss)
    Jag hade också väldig yrsel när jag gått ung så länge som du. Jag gjorde som mozilla skrev, slog av på träningen och så. Sen gick det över. Liiiite yrsel kan komma ibland men väldigt sällan nuförtiden och jag är inne på v. 10 nu.
Svar på tråden xtravaganza