xtravaganza
Tycker de är svårt!
Men de jag tänker på är att äta som mest kolhydrater till frukost och sedan låta de bli mindre o mindre, brukar äta mkt fisk med kanske lite broccoli tll för att få bra kolhydrater och en god stor kall sallad, möjligtvis lite sås gjord av lätt kesella--
Tänker jag rätt?
Vad gäller såser vet jag inte, har mest bara hört om den där XV-dressingen. Men kolla i handboken, där står kanske nåt.
Prova att variera de varma grönsakerna också, broccoli är ju bra men man kan ju varva med olika varma grönsaker, rotfrukter och så. Det man ska vara försiktig med eller avstå under halvfarten är väl potatis, ris och pasta? Själv är jag väldigt förtjust i bönor och linser och sånt som innehåller bra proteiner. Det kan man äta både varmt och kallt. Kålsallad är gott och mättar bra. Tänker man GI-mat och håller sig till knytnävsstorlek protein och kolhydrater + handflata med vattenrika grönsaker verkar man få till en bra måltid.
Har probelm med alla grönsaker får ont i magen så jag tar lite mer kött o mindre grönsaker några dagar.
lycka till alla