• Sylten

xtravaganza

Härligt att få äta igen mozilla!

Viktklubb är nog bra. Var också med där för flera år sedan men då funkade det inte. Men å andra sidan funkade inget då.

Har också varit inne lite på XV:s sida men har inte fastnat för den alls.

• Sylten

Visst är det ganska dyrt med XV. Här i Lerum där jag bor kostar det 866 kr /månaden de första 6 månaderna och sedan 599 resterande 6 månader. En veckobuffé kostar 529 kr.

Jag har valt att se kostnaden som ytterligare en peppning. Det är alldeles för dyrt för att kasta bort och inte genomföra det!!

Att man sedan binder sig på ett år har väl mycket att göra med att man fokuserar väldigt mycket på livet efter viktminskningen hos XV. Det enkla är att gå ner i vikt, det svåra är att stanna där. Och det får man stöttning i under detta året.

• Sylten
    Gladhannapanna skrev 2010-10-11 14:46:16 följande:
    Doriskis: DÅ går vi på samma ställe! Just nu tränar jag inte alls för jag har opererats och fått träningsförbud under flera veckor,. Annars är planen att gå på två pass i veckan.

När det gått 12 månader kommer jag nog att köpa ett kort på friskis och svettis istället för det ligger precis där jag bor, men det får jag se i mars när det är aktuellt.
    Hehe, så trevligt! Kanske har vi sprungit på varandra utan att veta om det!
  • Sylten

Måste bara skriva att jag nu kan ha ett par jeans som jag inte kommit i på 9 år!!!! De är iofs i en stor storlek även de men ändå! Men nu sitter de bra!

Kämpa på alla! Det är så värt det när man ser och känner resultatet!

• Sylten
    D e på G skrev 2010-10-14 21:50:59 följande:
    Har varit på Inskrivning och första gruppträffen idag. Sitter och läser material och har precis mätt mig. Det var inget roligt Obestämd men det blir väl desto roligre nästa gång...

Har ca 25 kilo att gå ner på helfart och det ska ta ca 16 veckor. Känns som en evighet medn det kommer nog gå fortare än vad man tror när jag väl är inne i det?! Eller vad säger ni som testat?

tack för att ni finns här!
    Härligt!

De första veckorna tyckte jag var tuffast. Nu har jag gått drygt 6 veckor på helfart. Helgerna är fortfarande jobbiga men mest psykiskt. Det sitter mycket i skallen! Men nu tycker jag ju att veckorna har gått fort! Ska köra minst 4 till är tanken, sen får jag se om jag tar resten på halvfart eller fortsätter på helfart. Har totalt 37 kg att tappa...
    Du kommer att fixa detta!
  • Sylten

Man tar en promenad eller motionerar på annat sätt. Hyr film och njut av den! Fokusera på din målbild när det är som jobbigast. Lyssna på skivan. Gör något du tycker om som distraherar dig! Själv stickar och virkar jag mycket om kvällarna.

• Sylten
    emmgus skrev 2010-10-15 21:26:02 följande:
    Idag har vart jobbigt, andra dagen och jag har mått dåligt, vart matt i kroppen och inte riktigt närvarandre.
    Överallt skriver folk om fredagsmys och jag är så sugen så de är inte klokt!

Jag har ca tio kilo att gå ner, och ska nog bara köra veckorna 3-4 veckor och ta resten på halvfart, tror kanppt jag kommer klara de!

Någon som känner att man liksom känns alldeles torr och sträv över tänderna (tuggytan) och va man kan göra åt de?
    Stor eloge till er som klarar veckor!
    Jag hade problem med muntorrhet de första veckorna, kan känna av det till och från nu med. Är det det du menar med strävheten? Jag dricker mycket vatten, (som vi alla gör) borstar tänderna ofta om man har möjlighet. Jag provade XV:s munspray men tyckte inte att den hjälpte alls tyvärr. Jag tycker att det har blivit bättre.
  • Sylten

Roligt med nya! Välkomna!

Gällande den sociala biten så måste jag säga att jag har blivit positivt överraskad över hur folk har emottagit att jag inte äter. Tror att om man har mycket att gå ner så förstår folk bättre att man äter soppor, kanske? I alla fall har jag inte behövt försvara mig. Vi har varit iväg på kalas alla helger utom en nu under min helfart och det har funkat kanon! Så det går! Visst, det är lite trist men då hjälper det att tönka att det endast är under en kort period i livet som det är så här. MAn kommer ju att gå på fler kalas. Så mitt råd är att inte stanna hemma utan gå! Livet är tråkigt nog med soppdiet, man behöver vara social!

Svar på tråden xtravaganza