• Svar på tråden xtravaganza
  • rockmind

Är det någon som vet ifall en förkylning kan göra så att viktnedgången stannar av? Är väldigt förkyld nu nämligen och har inte gått ner nåt alls den senaste veckan - frustrerande!

Funderar också på om det är "tillåtet" med penicillin på helfarten, eller om det kan störa ketosfasen på nåt sätt?

• modestyclara
    sosse78 skrev 2010-09-30 00:13:56 följande:
    var och vägde mig idag minus 1,7 kg på 6 dagar woohooo. jag e inne på min andra omgång av helfarten. har 5 kg kvar nu till min målvikt :)
    heja!
  • modestyclara
    rockmind skrev 2010-09-30 19:46:05 följande:
    Är det någon som vet ifall en förkylning kan göra så att viktnedgången stannar av? Är väldigt förkyld nu nämligen och har inte gått ner nåt alls den senaste veckan - frustrerande!

Funderar också på om det är "tillåtet" med penicillin på helfarten, eller om det kan störa ketosfasen på nåt sätt?
    har du kollat dina mått? även om man inte gått ner i vikt så kan det synas på måtten istället *tipsar*
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-09-30 19:46:05 följande:

Säger som modestyclara, att det som inte syns på vågen syns på måttbandet..men visst kan det vara så att din viktminskning stannar av vid en förkylning eller annan infektion i kroppen. Medicin för hälsan ska alltid gå före ketosfasen! Om man går ur den eller inte är olika men är man dålig så penicillin eller annan medicin behövs för att man ska friska på sig så ska man ta den, sen får man ta nya tag när man är återställd. Man ska även slå ner på takten vad gäller träningen o inte gå hårt ut utan låta kroppen vila och istället lägga fokus på promenader. Prata med din coach om du tvekar, jag tror du får samma tips/råd av honom/henne
  • BHJE
    sosse78 skrev 2010-09-30 00:13:56 följande:
    var och vägde mig idag minus 1,7 kg på 6 dagar woohooo. jag e inne på min andra omgång av helfarten. har 5 kg kvar nu till min målvikt :)
    Härligt! Nu är du snart i mååål
  • Ninjisen

Va på vårat andra möte idag.. Riktigt spännande.. alla hade hållt sig även om flera hade drömt om godis och nästan slitit ut sig håret första dagarna.
    Jag går in på dag 5 imorgon och för första gången i mitt liv så är jag helt säker på att jag kommer fixa detta!!
    Men GUUUD va det suger i chips och godis tarmen ibland..

Gått ner 2.9 på 4 dagar! Yeeey....

• BHJE
    Ninjisen skrev 2010-09-30 21:28:06 följande:
    Va på vårat andra möte idag.. Riktigt spännande.. alla hade hållt sig även om flera hade drömt om godis och nästan slitit ut sig håret första dagarna.
    Jag går in på dag 5 imorgon och för första gången i mitt liv så är jag helt säker på att jag kommer fixa detta!!
    Men GUUUD va det suger i chips och godis tarmen ibland..

Gått ner 2.9 på 4 dagar! Yeeey....
    Härlig känsla o grattis!

Jag är en fd chipsoman, åt i runda slängor 3-4 påsar a 300gr i veckan med tillhörande dippa Skäms och jag har inte så mycket som rört en smula på snart 14 månader o lär inte göra det heller. Det varken suger i den läkta chipstarmen eller kallar på mig från hyllan. Jag gick i mål i januari/februari och första gången jag svängde förbi chipshyllan i närbutiken var i maj...vågade inte förr'ns då Flört
  • Gladhannapanna

Jag var på ridresa förra helgen och moffade masor av god mat och godis. har gått upp ett kg sedan mål men nu är det tillbaka på halvfarten igen.
    Har inte kommit iväg och tränat på evigheter, barnen har varit sjuka, jag har varit sjuk och vi har värsta renoveringsprojektet igång hemma.
    På torsdag ska jag opereras och kommer inte få träna på 8 veckor så det är extra vitkgit att jag har koll på kosten, vilket kommer att vara svårt när jag ska vara sjukskriven i fyra veckor och gå hemma och titta på skåpen!

• BHJE
    Gladhannapanna skrev 2010-10-01 08:57:22 följande:
    Jag var på ridresa förra helgen och moffade masor av god mat och godis. har gått upp ett kg sedan mål men nu är det tillbaka på halvfarten igen.
    Har inte kommit iväg och tränat på evigheter, barnen har varit sjuka, jag har varit sjuk och vi har värsta renoveringsprojektet igång hemma.
    På torsdag ska jag opereras och kommer inte få träna på 8 veckor så det är extra vitkgit att jag har koll på kosten, vilket kommer att vara svårt när jag ska vara sjukskriven i fyra veckor och gå hemma och titta på skåpen!
    Man ska kunna unna sig ibland o återgår man sen till sina sunda vanor gör det ju ingen skillnad.
    Låter inget skoj med OP, du får se till att ha eko i skåpen hemma så där inte är nått att knapra på och fyll kylen med nyttigheter
  • BHJE

Åh! Efter en vecka som haft 5 timmar kortare dygn (känns det som) har den här tanten äntligen fått tid över för gymmet igen. Blev 1,5 timme igår kväll och nu i morse var jag där i 50 minuter "bara", fick bryta då kroppen var mör från gårdagen *fniss*

Smygvägde mig på min mammas våg i onsdags o nu är det ju inte helt korrekt eftersom det inte var den vågen jag ställde mig på när jag drog igång denna soppomgång..men den visar på en vikt 2,7kg mindre än när jag klev upp på grannens förra måndagen. Kommer att ta även nästa vecka på soppor och sen får jag se hur jag gör. Jag mår så förträffligt bra; ingen huvudvärk, inget matsug o humöret är på topp! Dock vet jag att när denna sopptid är över så kommer jag att äta som på halvfart även då jag nått min trivselvikt bortsett från att jag kommer ha fullkornsris samt quinoa som tillbehöver till de måltider som behöver ett tillbehör, i övrigt kommer det att vara ugnsrostade grönsaker som gäller. Förhoppningsvis så trivs magen bättre utan pasta o potatis

Svar på tråden xtravaganza