• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    modestyclara skrev 2010-09-21 19:31:37 följande:
    Jahapp så var man fast för åtminstone ett år framåt då Var på första möte och skrev kontrakt idag och har hunnit med lunch och middag med pulver...

Min hälsocoach sa att man skulle ta alla omega-kapslarna på morgonen så att kroppen kände att den fick fett och då vågade släppa ifrån sig fett...Obestämd Hon sa också att man skulle ha 1 msk av de där fröna i varje måltid Kräks men sen när jag läste boken stod det att det räckte med en måltid...Hur har ni gjort?Obestämd
    Vad skumt det där med Omega-3 ...sa hon alla fyra kapslarna direkt på morgonen?

Hur många veckor på helfart planerade ni in eller du skulle köra på tills du fick nog?

Grattis o välkommen i gänget
  • Sylten

Jag tar bara ung en msk frön på morgonen. Tycker att magen håller sig i schack men det är säkert olika.

Däremot tyckte min hälsocoach att om min yrsel inte blir bättre så skulle jag gå på halvfart istället.. Men jag ska inte ge upp riktigt än. FÅr försöka ta det lite lugnare några dagar och se om det hjälper.

• Sara och Co

hej, hej...

jag trodde att jag skulle hänga här jättemycket, men jag har klarat mig bra och livet har speedat på som attans i de snart fem veckorna jag gått på helfart.

i våras vägde jag 83 0ch nu 69. yippie, jag kan knappt tro att det är sant

nu skall jag börja käka på halvfart på måndag och det känns spännande som inget annat, hoppas att knäcka tre kilo till innan jag ska in på jämnvikt. eller rättare sagt jag ska knäcka tre till.

fy fasiken vilken utmaning detta varit. svårt att sätta ord på denna resan. men jag tar med styrkan att jag klarade detta hela livet.

• Sara och Co
    Sylten skrev 2010-09-21 21:37:58 följande:
    Jag tar bara ung en msk frön på morgonen. Tycker att magen håller sig i schack men det är säkert olika.

Däremot tyckte min hälsocoach att om min yrsel inte blir bättre så skulle jag gå på halvfart istället.. Men jag ska inte ge upp riktigt än. FÅr försöka ta det lite lugnare några dagar och se om det hjälper.
    jag har varit mycket yr under denna tiden, men trappa ner på farten överlag och ta det lugnt. drick mycket. träna mindre intensivt och ta inte ut dig på annat sätt varken mentalt eller fysiskt.

lycka till!
  • modestyclara
    mozilla skrev 2010-09-21 21:33:04 följande:
    Vad skumt det där med Omega-3 ...sa hon alla fyra kapslarna direkt på morgonen?

Hur många veckor på helfart planerade ni in eller du skulle köra på tills du fick nog?

Grattis o välkommen i gänget
    6 kapslar på morgonen sa hon! Förvånad

är det verkligen 1 msk såna där frön per shake? blir svårt att få enr tycker jagKräks
  • BHJE
    Sara och Co skrev 2010-09-22 16:26:04 följande:
    hej, hej...

jag trodde att jag skulle hänga här jättemycket, men jag har klarat mig bra och livet har speedat på som attans i de snart fem veckorna jag gått på helfart.

i våras vägde jag 83 0ch nu 69. yippie, jag kan knappt tro att det är sant

nu skall jag börja käka på halvfart på måndag och det känns spännande som inget annat, hoppas att knäcka tre kilo till innan jag ska in på jämnvikt. eller rättare sagt jag ska knäcka tre till.

fy fasiken vilken utmaning detta varit. svårt att sätta ord på denna resan. men jag tar med styrkan att jag klarade detta hela livet.
    Vad härligt...håller tummarna på att matintaget flyter på lika bra - ett litet tips på vägen är att hela tiden ligga steget före, dvs har morgondagens lunch/middag klar i kyl eller frys så du slipper riskera att bli hungrig. Jag gjorde misstaget att unna mig lördagsgodis och det var INGEN hit för min del så ännu ett råd, låt det gå lååång tid innan du chansar *fniss*
  • BHJE
    modestyclara skrev 2010-09-22 18:19:49 följande:
    6 kapslar på morgonen sa hon! Förvånad

är det verkligen 1 msk såna där frön per shake? blir svårt att få enr tycker jagKräks
    6!!! kapslar? På min burk står 1-4/dag
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-09-22 18:43:42 följande:
    6!!! kapslar? På min burk står 1-4/dag
    Jag har fått rådet att ta 2 kapslar till varje måltid, alltså 6 st per dag. Tar även 1-2 tsk psylliumfrön till morgon och middag (ej lunch för jag orkar inte släpa med mig fröna till jobbet...)

För min del har nu en månad precis passerat, tycker tiden gått ganska fort hittills så jag hoppas klara minst en månad till. Har också känt mig lite yr de senaste dagarna men jag tror att jag har slarvat med vatten + att jag blivit förkyld.
  • modestyclara

ah vad skönt att ni andra inte äter lika mycket frön, jag tror jag ska skippa frön någon måltid alternativt minska mängden för jag blir nästan illamående av konsistensen...

Jag ska på min första gruppträff imorgon så jag får fråga lite mer om kapslar och frön dåSkrattande

Jag tänkte köra helfart så länge jag pallar med för jag vet att jag har lätt att fuska och då är det lättare med nolltolerans...men om man kör helfart mer än tre veckor ska man gå på läkarkontroll om jag tolkar boken rätt? Har ni andra gjort det?

• rockmind
    modestyclara skrev 2010-09-22 19:49:26 följande:
    ah vad skönt att ni andra inte äter lika mycket frön, jag tror jag ska skippa frön någon måltid alternativt minska mängden för jag blir nästan illamående av konsistensen...

Jag ska på min första gruppträff imorgon så jag får fråga lite mer om kapslar och frön dåSkrattande

Jag tänkte köra helfart så länge jag pallar med för jag vet att jag har lätt att fuska och då är det lättare med nolltolerans...men om man kör helfart mer än tre veckor ska man gå på läkarkontroll om jag tolkar boken rätt? Har ni andra gjort det?
    Jag ringde till vårdcentralen och rådfrågade om det efter 3 veckor men fick beskedet att det inte var nödvändigt att komma dit på läkarbesök så länge man själv mår bra.
Svar på tråden xtravaganza