Inlägg från: browniieee |Visa alla inlägg
  • browniieee

Vänner i Göteborg 2

coolchick skrev 2010-03-22 10:11:53 följande:
    Vad fan glömde du om du handlade för 9000?!Fanns det mycket kul? Tänkte kolla efter regnkläder till Elliot faktiskt, och en del leksaker. Och så massa grejer till kalaset.
    haha jag säger detsamma Jag som tycker att jag handlar skitmycket när jag är där haha.....

MinSalie, kan man "beställa" något ifall du åker dit? Jag behöver ett par paket amningskupor nämligen *ler och fjäskar till mig*

Lite ego från mig är att jag fortfarande väntar på bebis ankomst.. 5 dagar kvar till BF och var senast hos BM idag... Läget var bättre än i torsdags då bebis gått från rörlig till ruckbar samt att den yttre modermunnen är mer utvidgad men fortfarande ingen öppen inre modermun.. Nästa besök är på onsdag, hoppas på att det blir sista besöket men så kommer det säkert inte bli hehe...
  • browniieee
    minSaile skrev 2010-03-22 17:13:52 följande:
    klart du kan......hoppas den kommer snart
    underbart Säg gärna till när du ska dit så för jag över pengar till ditt konto
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-22 20:29:06 följande:
    Scheisse också. Lämnade in min mobil på lagning idag, eftersom ljudet inte funkar när någon ringer. De trodde det var mjukvaran som behövde uppdateras. När jag skulle hämta den var den inte fixad, för det är tydligen kretskortet som är skadat pga att jag har tappat den några ggr.Så nu måste jag köpa ny mobil, trots att jag har bindningstid kvar på min gamla Så himla surt!
    men fyyyy så surt
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-22 22:02:13 följande:
    Eller hur?!Och så blev jag lite gladare av att jag får pengar tillbaka på skatten. Men den glädjen höll i sig i en kvart, för när sambon kollade så ska han betala tillbaka tredubbelt det jag får.Om det är nåt mer skit som ska hända idag så bring it on!
    men ahhh fan inte en bra dag me andra ord... har ni fått reda på era skattebesked? Jag vill också!
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-22 22:31:06 följande:
    Vi kollade på nätet med e-leg.Förbannade skit säger jag bara, nu ryker Turkietresan Jag är på så grymt dåligt humör nu så jag vill bara grina!!

Jag var inne och kollade direkt efter att jag skrev mitt inlägg.. De stänger visst kl 20 och imorgon skulle d vara stängt så på onsdag tidigast kan jag se... hoppas man får tillbaka lite, har blivit så bortskämd de senaste 2-3 åren men förra året jobbade jag bara under sommaren då jag pluggar... nästa år lär det inte bli något haha, eller mjo kanske pyttelite pga mammapenningen..!
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-23 10:41:31 följande:
    Åhh underbart väder...Hmm... Igår kom jag till insikt med att jag inte gillar den nya vagnen Var ute och gick med den och när jag kom hem var jag inte alls så nöjd som man borde ha varit. Visst är den smidig att köra, och den väger typ ingenting. Men jag saknar fjädring, för när man går på ojämnt underlag så hoppar Elliot runt i vagnen så han nästan får hjärnskakning. Så det var bara att krypa med svansen mellan benen till sambon och dela med mig av den goda nyheten Så nu verkar det som om den åker ut på Blocket igen, och så har jag kvar min kära Brio tills det är dags att byta till sulky. Då får det nog bli Emmaljungan som vi också tittade på när vi kollade BT:n.Får se om jag kommer iväg idag och får köpt en ny mobil. Gillar såna prylar egentligen, men när jag fortfarande håller på och betalar på den jag har så känns det mest snullet...
    hehe som det kan gå.. Ni lär inte ha svårt att få sålt den tror jag
  • browniieee

Min Salie och Cool, det var länge ni ska vara hemma... själv så har jag gått och väntat sedan början på året (dock inte tagit ut FP, kommer inte göra det förrän 1:a april) och kommer ta FP till slutet på augusti som det ser ut nu. Men planen är nog att vara hemma tills januari 2011, då får marcus ta över lite hehe

• browniieee
    litenlind skrev 2010-03-24 22:14:03 följande:
    Har Härryda kommun vårdnadsbidrag alltså? Göteborgs kommun har ju sagt nej till det så här får man inte det tyvärr.Vi har lyckats pussla med våra scheman så att Alva inte behöver börja dagis förrän hon är 2 år även om vi jobbar båda två. Skönt att slippa kasta ut henne i dagisvärlden så himla tidigt även om det är meckigt att få ihop. Helst skulle man ju vilja att de slapp börja där alls innan de var typ 3-4 år, men det är ju inte möjligt. Och då hade man ju fått vara extra noga med att se till att träffa andra barn på dagarna så att de fick leka och så. Men som sagt, det går ju hur som helst inte.
    japp härrydas kommun har vårdnadsbidrag... trodde alla kommuner fått det!
  • browniieee
    LillaLoppanT skrev 2010-04-10 20:30:37 följande:
    Hur gick det idag Coolchick? Med dopet/födelsedagskalaset?Har du hört nåt mer från (Shit kommer inte ihåg hennes niick, men hon i tråden som fick barn nyss)??
    Om det är mig du menar så är jag här... håller mest till på facebook men jag finns här på FL emellanåt Tackar som frågar
    atena100 skrev 2010-04-10 21:01:34 följande:
    Browniiee..jaa, hon ahr inte synts till ännu. Fullt upp med 2 barn o amning o sånt!?CoolJa, hur har det gått idag med allt? Svärföräldrar o så?
    Än så länge är det inte panik med två barn. Maken börjar jobba igen på fredag så jag har fått bra med hjälp. Dock är ju inte sömnen det bästa men man vänjer sig antar jag *fniss*

Cool, kul med dop. Vi planerar också att döpa Nellie fast det blir att jag ska ringa på måndag och höra ifall de har ledigt i augusti någon gång. Vill ju inte göra det nu när lilltjejen är så liten. Du vet ju hur liten hon är hehe
  • browniieee

atena, Tack! haha måste nog ha inställningen om att man kommer vänja sig så man slipper gå i väggen *fniss*
    Ja namnet Nellie var självklart redan då jag plusade faktiskt... Vissa gillar det, andra inte.. de får vänja sig helt enkelt

• browniieee
    atena100 skrev 2010-04-12 08:39:54 följande:
    Brown..Fiint namn juh! De låter ju liite lika...hehe...Vi hade alldeles för många namn att välja på..tog ett tag, men fixa det till slut inom de 3 månaderna..
    hehe ja det är ju en djungel av namn där ute

Cool, vadåå tuppat av.. vi e ju här
  • browniieee
    atena100 skrev 2010-04-12 22:32:40 följande:
    Men nu har då Mölnlyck-maffian somnat av....
    pyttsan... jag var vaken till efter 00.30 satt dock inte vid datorn
    Bor du oxå i mölnlycke...? jag tror vi pratat om d tidigare men minnet e ju helt kaputt {#lang_emotions_embarassed}
  • browniieee
    litenlind skrev 2010-04-27 18:19:54 följande:
    Någon som vill med till Lek och Buslandet imorgon kl 10:30?
    hade inte min pojk vart grymt förkyld så hade vi säkert följt med
  • browniieee
    atena100 skrev 2010-06-07 09:14:40 följande:
    Hej! Nu är det "vardag" igen! Härligt o mysigt i Portugal var det allt! Skönt med miljöombyte även om vädret var si o så! Sol men inte jättevarmt, endel moln ibland o blåst! En morgon som det småduggade....
    Vi kom hem förra måndagen, min mamma var här under helgen ( höllt tjejerna lite sällskap) o hon stanna tills igår! Vi hade födelsedagsfirande för 16åringen på lördagen. Jag o min mamma var i stugan några dagar o fixade o solade lite! Mys!

Hoppas att ni andra mår bra! ( fast tråden är allt lite stiljtje i) :(
    välkomna hem! Härligt att få umgås med mamma lite
    Brnen och jag är förkylda så det kunde arit lite bättre men det kunde vara värre
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2