Inlägg från: browniieee |Visa alla inlägg
  • browniieee

Vänner i Göteborg 2

coolchick skrev 2010-03-03 20:28:45 följande:
    Men Guuud vad komiskt!! Såg precis bilderna på din blogg! De där ut på gården och all snö.Jag är ju också sällskapssjuk ofta, då kan vi ju göra nåt åt saken!
    haha tycker jag absolut att vi ska... Vilken gård bor du på? Jag finns på Bokgården Precis bakom den stora lekplatsen me andra ord hehe...
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 20:35:16 följande:
    Mina föräldrar bor också på den gården. Själva bor vi på Grangården, inte långt bort alls mao Jag kan gå ut på balkongen och skrika så kanske du hör mig
    haha... vårt sovrumsfönster o badrumsfönster är riktat mot lekplatsen.. balkongen är riktad mot gården *fniss* Vågar du skrika??? Kan gå ut på antingen balkongen eller öppna fönstret i sovrummet o se om jag hör nått haha
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 20:56:17 följande:
    Vi har också balkongen mot gården, så då får det bli där   Har ni bott här länge eller är ni nyinflyttade?
    hehe... ärligt ska jag gå ut?
    Vi flyttade hit mitten på december 08 och har bott här sedan dess. Men jag pluggar i Jönköping så jag har pendlat med L vilket gjorde att jag inte var här så himla mkt.. Känner INGEN här och skulle gärna vilja ändra på det, speciellt när man ser flocken med mammor som är ute med sina barn på lekplatsen och där strosar man runt ensam.. Sällskapssjuk som sagt! Alla barn e ju antingen för små eller för stora för att leka med L.. har ju i och för sig en 9-årig brorsa som får komma hit och sova ibland så L inte blir alltför ensam... Men som sagt, hade varit kul att lära känna fler folk här!
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 21:23:39 följande:
    Nu får jag ju lite så där tourettes syndrom, så egentligen skulle jag vilja gå ut och skrika bara för att se om det verkligen skulle kunna höras bort till dig Men jag misstänker att mina grannar inte skulle uppskatta det hahaha!!Ja det är ju kanonfina lekplatser för kidsen här! Och stora grönytor att sitta på och picknicka sen när allt har torkat upp. Lovely! Så där har vi en plan sen när det blir sommar och din bebis har trillat ut Min dotter är ju 7, så hon är också större än din son. Går han på dagis här eller?Men kaffe nån dag då kanske?
    haha jaaa de skulle ju undra vad fan du fick för infall Vi spar det till en annan gång istället Under dagtid kanske, då alla är på jobb haha.....

Eftersom vi pendlat har sonen gått på dagis i Jönköping men just igår fick vi brev från placeringsnämnden. Han har fått plats på säteriets förskola så det är toppenskönt! Dricker inte kaffe, eller te (dock hallonbladste blir det nu) men juice, saft, läsk är gott Ni är mer än välkomna till oss på fika när ni känner för. Är du mammaledig nu eller jobbar du?
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 21:55:44 följande:
    browniieee: Vad skönt att ni fått plats på förskola nu då, så får han lite kompisar i samma ålder!Jag tänker sätta Elliot i kö till dagmamma här uppe i första hand, sen Säteriets förskola som andraval. Har hört att det är jättebra där.Juice, saft och läsk funkar för mig också! Sockerjunkie som man är Är din sambo härifrån? Eller hur hamnade ni i Mölnlycke?
    haha jaa minst sagt.. Varm choklad går också bra förrästen Blir ju en del varm choklad på Cafén hehe... Eller smoothies, milkshakes o liknande.. Socker socker socker som sagt....

Ja det ska bli riktigt kul att han ÄNTLIGEN får lite kompisar i jämn ålder. Det blir hans 4:e dagis så jag vill ju bara att han ska må bra och gå på ett dagis mer än 6 månader i taget. Förhoppningsvis kanske man kan ha ett barnkalas till honom i år dessutom och inte bara vuxenkalas där folk tar med sig sina barn eller dylikt. Jag är som sagt inte från området så jag kan inget om dagisen eller så. Är bara skönt att slippa gå jättelångt för att lämna på dagis, han hade en tillfällig dagisplats förra våren på rullstensvägens förskola och det gillade han men det var ju bara tillfälligt så...

Hur vi sedan hamnade i Mölnlycke är faktiskt en rolig historia
    För 4 år sedan (som det var då vi sökte längenheter, dvs under 2008), 5 år sedan i dagsläget, så hade jag gjort mig medlem på förbos hemsida och sedan glömt av det. När vi sedan skulle flytta tillbaka till Göteborg från Stockholm stod vi länge i kö på Boplats. Sökte som galningar men fick inte ens en endaste visning. Vi började kolla alternativa bolag och precis när jag skulle regga om mig på förbo så stod det att jag redan var medlem... Vips, där hade vi 4 års poäng tillgodo Så det var lite mer tur som gjorde att vi hamnade här...
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 22:37:09 följande:
    Er lägenhet såg schysst ut på bilderna, ni har fixat en del själva eller?Visst är det skönt att ha så nära till dagis ja! Min dotters dagmamma bor också borta på din gård, så den sista tiden där gick Tindra hem på egen hand. Vi söker ju större lgh, men har inte så många poäng så vi blir nog kvar här ett tag. Skönt på ett sätt, mina föräldrar bor ju här, och dotterns pappa också
    Jasså tycker du? Jag ÄLSKAR vår lägenhet.. Vi har precis de tapeterna vi vill ha (främst i vardagsrummet och det stora sovrummet) och det golv vi vill ha, skåpen vi vill ha och jaaa allt! Hade dock gärna gjort om köket och det lilla sovrummet men men man kan väl inte få allt antar jag... Allt via förbo! Självklart betalar vi lite extra varje månad men tro mig, det är sååå värt det.. Speciellt nu när de ska ändra utseendet på fasaderna också... Det är synd att de inte gör dessa lägenheter till bostadsrätter (om man vill köpa upp då) för då tror vi att vi hade kunnat tjäna en bra hacka

Hur stor lägenhet har ni? Vill med ha större men det lär väl dröja det med. Hur länge har ni bott där/här? Vi kan inte tänka oss flytta bort, självklart vill vi ju ha större men den dagen vi blir tvungna att flytta är den dagen jag kommer gråta... Mina golv, garderobsdörrar och min fina tapet... hehe... sörjer redan om man säger så hehe..

Skönt för er att alla bor så nära, för oss är det svårt att få ut vännerna och hit eftersom det kostar extra med bussen osv. trist... Men vi försöker "ragga" hit folk
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 22:49:25 följande:
    Vi har en trea, den på 76 kvm med ett sovrum innanför köket liksom. Det enda tillvalet vi har gjort är klinkers i hallen Vi flyttade hit... i juli 2007 tror jag...Får man fråga vad ni betalar extra i månaden för alla era tillval?Jaaa, de nya fasaderna blir ju asschyssta!! Men det känns som att det kommer dröja en evighet innan det blir vår tur här borta i avkroken
    hehe hos oss ska d tydligen vara klart till hösten.. Jag e mest orolig att jag kommer ha en liten som vill sova middag och de står här ute och bankar o håller på... Gubbar!!!!

Vi har också en trea på 76 kvm.. Då har ni det lilla sovrummet.. Just nu har L det nämligen men om vi bor här som planerat i ungefär 2 år till så kommer vi flytta in till det lilla sovrummet så barnen kan få det stora. Hur ska de annars få plats med alla sina leksaker? speciellt när L's rum är överfullt redan nu och vi får plocka bort grejer konstant in i de pyttesmå förråden som stööööör mig så himla mkt... är nog ENDA negativa här, förrådsutrymmena!
    Vi betalar 5754 kr EXAKT i hyra Då ingår ju P-plats och rabatten som ges pga ombygget nu.... annars kommer hyran vara på 6054 eller nått efter renoveringen är färdig.. De ska även sätta in köksfläktar vilket är toppen tycker jag.... Blir så mkt os överallt just nu utan fläkt tycker jag!
    Vad betalar ni i hyra?
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 23:01:42 följande:
    Men WTF?! Vi betalar ju mer än er i hyra och ändå har ni en massa schyssta grejer som inte vi har Tror vår ligger på 5974 kr nu. Vi har iofs tvättpelare som kostar 200 nånting i månaden.Golvet i ert sovrum ser ju bara så grymt ut!! Och dörrarna!! Visste inte ens att man kunde få sånt. Var hittar man alla såna snygga tillval?? Ja det blir nog skitjobbigt att ha byggnissarna springandes utanför fönstret. Det blir persienner nerrullade i ett halvår Ja vi får väl också flytta in i lilla sovrummet sen kanske. Å andra sidan vete fasen om storasyrran vill dela rum med brorsan, det skiljer ju ändå 7 år på dem
    hehe jaa du... Vet inte vad jag ska säga
    Vi har också tvättpelare... Kanske inte ska nämna det haha... Fast du får tänka på att de som bodde i lägenheten innan er kanske gjorde tillval som ni betalar för just nu. Man kan ju inte ändra några tillval ifall "tiden" inte gått ut på de. Våran tvättpelare är exempelvis redan betald för (man har ju en period -står oftast på spec. när hyran kommer- som de olika sakerna skall hålla/betalas för innan man kan välja nytt osv) För oss hade vi turen att vi fann en lägenhet som man inte haft så mkt tillval på så vi "renoverade" om allt innan vi flyttade in... Allt förutom köket och lilla sovrummet som vi fick behålla som det är... Dock fick vi omgjort golvet i HELA lägenheten -har parkettgolv överallt och det älskar jag, nja överallt förutom badrummet då- samt en tapet i "matsalsdelen" i köket. Dörrarna till sovrummen är tyvärr vanliga, de är nog om målade i vitt bara men du kanske tänker på garderobsdörrarna? I love them.. Har sånna i det stora sovrummet samt i hallen hihi... Skitsnyggt! Du kommer nog definitivt älska vår lgh när du kommer på besök *fniss*
    På er hyra borde ni få rabatt ifall ingen utnyttjat tillvalen. 162 kr/månade eller nått får man för den storleken vi har på lägenheterna....

Men hade ni inte det lilla sovrummet redan? Har för mig att det lilla ligger med genomgång från köket nämligen..... Nää det är klart att det är lite svårt för er att ha en 7-åring och en snart 1 åring ihop det kommer vara ungefär 3 år och 4 månader mellan mina... L kommer oftast överens med alla barn så det är tur, oavsett ålder

UPC skrev 2010-03-03 23:01:27 följande:
    bra där...bor ni på hisingen? Såg något om säteri..
    Coolchick och jag bor i Mölnlycke
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2