coolchick skrev 2010-03-03 21:55:44 följande:
browniieee: Vad skönt att ni fått plats på förskola nu då, så får han lite kompisar i samma ålder!Jag tänker sätta Elliot i kö till dagmamma här uppe i första hand, sen Säteriets förskola som andraval. Har hört att det är jättebra där.Juice, saft och läsk funkar för mig också! Sockerjunkie som man är Är din sambo härifrån? Eller hur hamnade ni i Mölnlycke?
haha jaa minst sagt.. Varm choklad går också bra förrästen

Blir ju en del varm choklad på Cafén hehe... Eller smoothies, milkshakes o liknande.. Socker socker socker som sagt....
Ja det ska bli riktigt kul att han ÄNTLIGEN får lite kompisar i jämn ålder. Det blir hans 4:e dagis så jag vill ju bara att han ska må bra och gå på ett dagis mer än 6 månader i taget. Förhoppningsvis kanske man kan ha ett barnkalas till honom i år dessutom och inte bara vuxenkalas där folk tar med sig sina barn eller dylikt. Jag är som sagt inte från området så jag kan inget om dagisen eller så. Är bara skönt att slippa gå jättelångt för att lämna på dagis, han hade en tillfällig dagisplats förra våren på rullstensvägens förskola och det gillade han men det var ju bara tillfälligt så...
Hur vi sedan hamnade i Mölnlycke är faktiskt en rolig historia
För 4 år sedan (som det var då vi sökte längenheter, dvs under 2008), 5 år sedan i dagsläget, så hade jag gjort mig medlem på förbos hemsida och sedan glömt av det. När vi sedan skulle flytta tillbaka till Göteborg från Stockholm stod vi länge i kö på Boplats. Sökte som galningar men fick inte ens en endaste visning. Vi började kolla alternativa bolag och precis när jag skulle regga om mig på förbo så stod det att jag redan var medlem... Vips, där hade vi 4 års poäng tillgodo

Så det var lite mer tur som gjorde att vi hamnade här...