Vänner i Göteborg 2
coolchick skrev 2010-03-03 23:20:19 följande:
Jag kommer nog definitivt hata min lägenhet efter att jag sett er i alla fall Nej här fanns inga tillval från innan... Skumt!! Vi fick nyss ett nytt golv i köket, efter mycket om och men. De påstår att golven måste vara utdömda innan man ens kan beställa tillval. Tycker det låter jättekonstigt, men glitterpinnen Sven påstår att det är så Vi ville ha parkett i köket, men det fick man inte. Så nu har vi en sån där ful, grå linoleummatta eller vad det är... Men såna där garderobsdörrar vill jag definitivt ha!!! Jag får komma hem till dig och snoka runt och anteckna allt jag ska beställa
Nja golvet måste vara avbetalt det är nog därför... Vi hade plastmatta i hela lgh förut och det var ett år kvar på det så villkoret var att vi skulle betala en klumpsumma för resterande tid så vi kunde få vårt golv. Tillvalet som man gör tillhör lägenheten så flyttar vi ut så betalar nästa hyresgäst på det tillval vi gjort innan de kan göra ett nytt val. Som sagt, vi hade tur då det var ett år kvar på golvet här så då fick vi göra det. Förbo tjänar ju på att vi gör tillvalet eftersom standarden på lägenheterna ökar på detta sätt. När vi fick dörrarna justerade efter att de renoverat (de låg för lågt ner nämligen och risk fanns att parketten skulle skadas) så sa han att vi hade en utav de fräschaste lägenheterna han sätt här.... Jag fick inte höra det personligen utan d var maken som var hemma då.. Gissa om man blev stolt hihi... Och för inte så länge sedan hade vi en annan gubbe här som skulle lufta ur elementen och även han notterade golvet och sa att vi har tur som fick parkett i köket för det gör de inte längre pga vattenskador osv som skett i andra lägenheter... Så en bra del tur har vi haft som sagt
Haha du är MER än välkommen att snoka hos mig

Tyvärr ser insidan på garderoberna förfärliga ut, dåligt med förvaring, men dörrarna döljer ju detta
Hade du något för dig imorgon?