Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-11-10 11:24:29 följande:
    Folk är fan pinsamma utan gräns...
    Jag vet men jag vet inte vad fan jag ska göra åt det. I somras bestämde jag att jag skulle ha lite skaldjursmys hemma och köpte hummer, gjorde räksmörgåsar, sesamfriterade scampi och köpte dyr champagne. Jag ansträngde mig verkligen jättemycket för att det skulle bli riktigt fint och mysigt. Det hela tog många timmar och kostade mycket pengar. Vad hände? Jo...en av våra kakfixerade släktingar ringde på vägen och frågade om hon skulle köpa med sig tårta och kakor. Jag gjorde klart väldigt bestämt att detta inte var ett KALAS och att jag verkligen ansträngt mig för att få till min skaldjur och champagnekväll och att hon INTE fick ta med sig kakor och tårtor eftersom det skulle fördärva hela idén och ingen av de 13 inbjudna ville ha tårtor och kakor utan såg fram emot mitt lilla tema. 

30 min senare var de här 10 minuter tidigare än alla andra och när jag kommer in till mitt fina upduk står det två tårtor och en massa ballerinakex och ett gäng läskflaskor mitt på mitt findukade bord och fördärvar precis allting samtidigt som kärringen säger att "ja vi tog med för vi tycker ju om kakor. Vi är ju kakmänniskor visst e vi hihihihi jag går och sätter på kaffe"

Det blev gratinerade hummerklor med kaffe och prinsesstårta och hela jävla idén var FÖRSTÖRD, pengarna i sjön. Då vill jag tillägga att hon och hennes man bjöd in sig själva och att jag redan på telefon gjorde extremt tydligt att "XXX ni brukar inte gilla och uppskatta denna sortens fester. Detta är alltså inget kalas utan en FEST med ett TEMA som jag lagt ner mycket pengar och jobb på".  
  • Mariohn
    lokisse skrev 2010-11-10 11:31:54 följande:
    känner igen det där med oväntat besök och ingen gevalia.
    nu är jag kaffe drickare men jag vill ha en förvarning sa jag hinner plocka undan leksaker och kläder och annat som jag gärna har liggande överallt för att det är lättast att hitta och man slipper rusa runt och leta efter sakerna när det är dax att använda dom.
    jag brukar ha dagens kläder för mopsarna liggande pa en stol här nere för att inte behöva rusa upp med alla mopsar och hämta när nagon skitat /skitigt ner sig.
    samma här. Dessutom kommer folk och bankar på dörren och ringer på 2 ggr. Sjukt irriterande om det händer innan vi stigit upp på morgonen eller när V precis ska vila middag och håller på att somna. 
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-11-10 11:49:21 följande:
    Du är en populär tös. VAr glad för det. Finns de som aldrig får besök.
    Jag får gärna besök. Men jag är en väldigt komplex människa som av någon anledning föredrar att sova när jag sover, duscha när jag duschar osv. Dessutom förstår jag inte varför man ringer på flera gånger i rad för att vara rolig när man blivit tillsagd 50 miljoner gånger att barnet vilar vid denna tiden.

*pms:ar så att inte en jävel orkar vara i tråden*  
  • Mariohn
    Midka skrev 2010-11-10 12:31:46 följande:
    Nackskott?  

*går och hämtar geväret för utlåning* 
    Hahaha tack dig kan man räkna med  
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-10 12:54:12 följande:
    Idag är det vernissage på Allies förskola. Då ska jag beundra konsten och sitta på mini-mini-stolar och äta snorkakor. *mums*
    Hahaha :´)  i maskpesten?  *kunde inte låta bli att påminna/varna*
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-10 13:08:55 följande:
    Det där är så jobbigt, jag var tvungen att ligga riktigt platt och stilla i morse, när de andra dragit för att inte träffas av nåt äckligt ägg som kanske flög omkring. Jag gömde mig för ägg kan man säga..........Drömmer eftersom jag bara har ett öga att spana med så är jag osäker på om jag kanske misssade nåt runtflygande, Kräks
    Haha men åh  Fast jag var faktiskt allvarlig. Tänkte att du kanske inte tänkte på smittrisken. 
  • Mariohn
    lokisse skrev 2010-11-10 15:00:07 följande:
    jag är här vart skulle jag annars vara?
    har du läxat upp nagon i dag?
    Trogen misse! Nej, som du ser har jag varit tjurig och haft pms hela dagen så jag har stannat inne
  • Mariohn
    lokisse skrev 2010-11-10 15:05:51 följande:
    malin sover i soffan lina ligger och skrattar med hela ansiktet  i mit knä. livet är lungt och stillsamt en stund
    Vad mysigt det låter. Jag vill också ha en bebis  
Svar på tråden The return of the Lolilla