Inlägg från: Ökänd |Visa alla inlägg
  • Ökänd

The return of the Lolilla

Minns en ganska rolig grej. Jämförelse mellan hur "coolt" det var att röka förr, och hur ute det är nu:

Fest för typ 15-20 år sen: Alla rökte i vardagsrummet runt bordet där man satt. Om någon stackars astmatiker höll på att stryka med var skitsamma. De kunde ju gå ut på balkongen om de hade svårt att andas.

Samma lägenhet i dagsläget: Vi 2-3 tappra rökare som är kvar i gänget blir förvisade in i badrummet för att "röka ut genom fönstret". Plötsligt står vi som idioter i ett badkar, med huvudena hängandes ut genom ett fönster, medan de andra festar vidare inne i värmen.

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-05-05 23:07:10 följande:
    Det är när di "kommer in" i citatet. Om du är nogrann med musen efter citatet och inte hamnar för nära så brukar det aldrig bli så. När man citerat någon, men tagit bort det, blir texten också grå. *knowitall*
    Det har jag märkt, men det måste finnas nåt lur för att fixa tillbaka det. *klurar*
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd

Jag dissar inga rökare. Även om jag skulle lyckas sluta.
    (antagligen kommer jag att tigga cigg av er )

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Bam skrev 2010-05-05 23:14:10 följande:
    Panci, bra val. Det dummaste jag någonsin gjort.Men vad fan, jag har rökt i 23 år.
    Som mig då ungefär.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-05-05 23:15:21 följande:
    Rätt och riktigt! Samhällets syn på rökning och brist på tollerans glädjer mig faktiskt men visst måste det vara en stor del av Svea rikes befolkning som lagt av med rökning. Kan tänka mig att andelen rökare sjunkit rejält på en 15-20 år.Nu är ju jag betydligt mycket yngre men jag ser ändå en stor skillnad på bara några år.*suckar sentimentalt* Fan vad det var mysigt att om mornarna sitta under fläkten och ta morgon kaffet.
    Jag har alltid visat hänsyn mot ickerökare i det offentliga rummet men nu tycketr jag en del fanatiker går för långt. De behöver ju bara se en gå förbi med en cigg i näven så ska det börja hostas och stönas. Rökning är ju trots allt faktiskt lagligt fortfarande.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd

Vafan orka röra sig när man kommer hem från mitt skitjobb.

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd

Fan jag föraktar FLs teknikansvariga nåt så in åt helvete. Nu kan jag inte citera igen.

Till HSHDLSFJHN:

Min plan är att minska så jag kan klara mig utan totalt bryta ihop om det inte finns cigg. Som nu tex. ciggen (inte mina alltså) tog slut vid 7-tiden och jag är fortfarande lugn som en filbunke. Jag har inte köpt cigg till mig själv på säkert 2 veckor, jag röker en cigg här och en där, men finns det inte så kan jag avstå. Och även om det finns kan jag avstå. Jag försöker vänja mig vid tanken på att inte ha dom där och röka jämt. Det är definitivt den mentala biten som är svårast för mig. Sen när det gäller att sluta helt: om jag inte lyckas minska så mycket så avslutet kommer naturligt så får jag väl be någon polare låsa in mig i lägenheten en vecka.

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Bam skrev 2010-05-05 23:27:10 följande:
    Jag älskar mina cigg iaf. Så tjafsa på ni.

*tjafsar lite*

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Bam skrev 2010-05-05 23:24:10 följande:
    Ja, tack o lov att rökning är lagligt fortfarande.
    Fast det känns ju som att det bara är en tidsfråga... Hörde något om nån arbetsplats där de skulle förbjuda sina anställda att röka. ÄVEN på raster och om de inte ens var på arbetsplatsen, utan jobbade typ hemifrån. Vafan? Överförmynderi? Då ska fanimig snus, sprit och matfroseri förbjudas också.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    SimplyTheBest skrev 2010-05-05 23:40:54 följande:
    Jag HOSTAR!!! Tycker INTE om!!!
    Men vafan!? Om jag är typ en och en halv, två meter ifrån?
    Burn hajfajvmöppar burn.
Svar på tråden The return of the Lolilla