Inlägg från: 2timearound |Visa alla inlägg
  • 2timearound

The return of the Lolilla

Sven Justus skrev 2010-11-12 09:23:48 följande:
    Är det ett sjaskigt dagis? Eller finns dessa maskar överallt? Är de stora? Rör de på sig? Hur hanterar kidsen det? Tycker de det är kul? Kittlar de i rumpan?
    Sluta. Du får hitta din info nån annanstans. Jag orkar inte prata om det. Nu går jag och viker tvätt en stund. 
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • 2timearound
    M C skrev 2010-11-12 09:55:56 följande:

Tvåan - har du pratat med ungarna om att inte ta snö eller sand?

Ja.
    Sven Justus skrev 2010-11-12 10:00:41 följande:

">

" target="_blank">

Fan vad kul. Jag blev glad direkt. "ät inte snö som blivit gul...... " *sjunger* 

Ska vi säga nåt till Jazzan? Med tanke på hennes sidfot menar jag? Eller ska vi bara låta henne hållas? 
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-12 10:24:01 följande:
    Jag kommer inte ihåg när den är ifrån, men för en tio år sen hade jag en kompis som sjöng på den där jämt när det var vinter. För övrigt är Rally ett av de bästa radioprogram som gjorts. Första åren av morgonpasset var också ett grymt radioprogram. Det var då Tomas Tenby och Sara Kadefors hade det har jag för mig.
    Ja. Jag har förstått att det var jättebra. Min mamma lyssnade alltid på morgonpasset, hon pratade jämt om hur kul ditten och datten var.  
  • 2timearound
    Zchimla skrev 2010-11-12 10:10:24 följande:
    Har ni några helgplaner??

I morgon kommer det hit ett par som vill bli "vuxna". Då umgås de med oss...........Drömmer Det är vad jag kallar en klassisk "komplilämpning" Lolillastyle. 
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-12 10:37:54 följande:
    Det var på den tiden P3 var en ruskigt bra radiokanal. Sen fick de kalla fötter när de tappade alla lyssnare till raklamradiostationerna och började experimentera med en massa konstigheter, men nu verkar de ha återfått självfötroendet och har en hel del bra program.
    Hur hinner du lyssna? Alltså är det vid frukost eller i bilen eller när?
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-12 10:50:30 följande:
    Hamn somnar som han ska på kvällen, men efter ett par tre timmar vaknar han till och efter vill han gärna inte somna om. Ibland tar det 15 minuter att somna om, ibland (som igår) tar det tre timmar. Så inatt blev det en skön promenad på stan. Då somnade han in väldigt skönt.. :)
    Oh fan. Shit. *tar Freddan på riktigt allvar* Promenad på stan? Ska ni försöka hålla honom uppe längre? Äter han innan sänggående, typ välling? Hur sover han, i egen säng eller hos er?
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-12 11:02:03 följande:
    Ok, ska kolla upp det och se om det kan vara ngt för honom. Nåja, det löser sig nog i sinom tid. Jag brukar trösta mig med att ett par vänner till oss har ett barn som aldrig sover i stort sett. Iaf aldrig mer än en timme åt gången.
    Jo. Det är alltid en skön tröst att veta att det finns de som har det värre. Du är en fin man. Drömmer
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-12 11:07:51 följande:
     lite jesussånger 
    Det här var det enda jag fick ut av det.

Nä, skämt och sido, det låter som vilken småbarnsfamilj som helst faktiskt. Sorry det är asjobbigt, jag fattar, men det går över. Om du har tur går det över snart om du har otur håller det i sig ett tag. Alice var svinlätt på alla sätt, vi var helt naiva när Axel kom. Trodde det var så här lätt att ha barn liksom. Men då fick vi lära oss allt om nattvak, matvägran, skrik och egen vilja.  
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-12 11:43:09 följande:
    Jag förstår det. Jag blev helt perplex när jag insåg vad det var för godnattvisor som Ville fick lyssna på.
    Är det du som sjunger blir nu min nästa undran? Om det är det undrar jag vidare om det var i söndagsskolan du fick lära dig dem? 

*fnissar* 
  • 2timearound

Jag kan sjunga, jag tycker om det. Tyvärr kan jag knappt några texter så det blir rätt enformigt. 

Jag kommer inte bli full och göra bort mig på julafton. Däremot är det sannolikt att jag somnar rätt tidigt. 

Svar på tråden The return of the Lolilla