• Sanna Gosing

Är du naken i en sambastu?

Ni killar och tjejer. Vad säger ni om bastu tillsammans med andra könet? Är det något ni tycker är trevligt? Lite spännande? Avslappnat sätt att umgås? Bara med kompisar? Enbart med de ni inte känner? Skulle er partner acceptera att du är naken tillsammans med det andra könet? Skulle du tycka att det var obehagligt? Är du för ful eller fet för att visa dig naken?

Jag kommer ihåg när vi var ett gäng ute i skärgården för ett bra tag sedan när jag var i övre tonåren. Hygienen sköttes främst genom bastu och bad i havet, och det var en helt enkelt underbar helg med bastu på kvällen naturligtvis. Två av oss, tjejer naturligtvis, vägrade detta. De vägrade även om de kunde ha på sig sina bikinisar, och det hela gjorde att det blev lite ansträngt på kvällen. Annars var det bra. Kan tillägga att på dagarna näckade vi det lilla vi badade, (utom de tjejerna som inte badade alls), då det var väldigt kallt i vattnet.

Så vad säger ni? Ja eller nej till sambastu?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du naken i en sambastu?
  • Helene OSV

Har alltid en handuk om mig, oavsett bastutyp.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • 010306

Jag är med & har varit med :) Körde dock med handuk på

• Maryestelle01

Har badat många gånger..är ju Finne...
    Men alltid med handuk...
    blir rätt pryd i bastun..konstigt när jag inte är det annars...

• Themis

Alltså, med studentgänget som jag känt i många år så är det ingen som bryr sig om man inte har handduk och heller inte om man vill behålla den på, där har jag inget problem att vara näck även om vi var 25 man i kårhusbastun på LTH.

Men om det vore arbetskollegorna och idag så vete faen om jag hade känt för det, beror mycket på attityd och "fyllnadsgrad". {#lang_emotions_dreamer}

• Sanna Gosing

Hoppsan! Det kanske är annorlunda med kollegor. Har inte tänkt på det alltid. Fast jag vet inte om jag vill sitta och basta med chefen överhuvutaget.

• Doktorn

Både jag och min fru bastar ofta och gärna med vänner och bekanta, både manliga och kvinnliga. Och vi har aldrig handduk.
    Av respekt för våra gäster har vi förstås ibland "dambastu" och "herrbastu", och ingen av oss har synpunkter på om någon av gästerna vill ha handduk. Självfallet tvingas ingen vara naken om man inte vill.  Fast ingen kan tvinga mig och frugan att ta på oss något heller - då får man hellre stå över bastun.

Att inte vilja basta med andra fastän man har bikini på sig låter som att man är lite pryd i mina ögon. Man ser ju lika mycke tav kroppen på en vanlig badstrand?  Men vi är alla olika...

Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • BlommyNess12

Jag sambastar gärna, så länge ingen näckar! Annars tänker jag inte sambasta. Tyvärr, jag gillar inte riktigt tanken på att nåns svettiga pung ligger helt fritt och osar brevid mig.

• Themis

Dr Kungen: Men sen kan kvinns iofs ha mens eller så också, tror inte att nån hade gillat om de näckade då...

• Doktorn
    Themis skrev 2010-02-25 20:17:21 följande:
    Dr Kungen: Men sen kan kvinns iofs ha mens eller så också, tror inte att nån hade gillat om de näckade då...
    Naturligtvis, vilket är skälet till att vi inte har några som helst synpunkter på om någon vill ha handduk eller stå över. Fast vi näckar själva.
  • Doktorn

"...vilket är ETT av skälen till vi inte har..." menar jag förstås. Det är ju inte det enda skälet... 

Svar på tråden Är du naken i en sambastu?