• Sanna Gosing

Är du naken i en sambastu?

Ni killar och tjejer. Vad säger ni om bastu tillsammans med andra könet? Är det något ni tycker är trevligt? Lite spännande? Avslappnat sätt att umgås? Bara med kompisar? Enbart med de ni inte känner? Skulle er partner acceptera att du är naken tillsammans med det andra könet? Skulle du tycka att det var obehagligt? Är du för ful eller fet för att visa dig naken?

Jag kommer ihåg när vi var ett gäng ute i skärgården för ett bra tag sedan när jag var i övre tonåren. Hygienen sköttes främst genom bastu och bad i havet, och det var en helt enkelt underbar helg med bastu på kvällen naturligtvis. Två av oss, tjejer naturligtvis, vägrade detta. De vägrade även om de kunde ha på sig sina bikinisar, och det hela gjorde att det blev lite ansträngt på kvällen. Annars var det bra. Kan tillägga att på dagarna näckade vi det lilla vi badade, (utom de tjejerna som inte badade alls), då det var väldigt kallt i vattnet.

Så vad säger ni? Ja eller nej till sambastu?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du naken i en sambastu?
  • UPC
    Sanna Gosing skrev 2010-02-25 17:45:51 följande:
    Ni killar och tjejer. Vad säger ni om bastu tillsammans med andra könet? Är det något ni tycker är trevligt? Lite spännande? Avslappnat sätt att umgås? Bara med kompisar? Enbart med de ni inte känner? Skulle er partner acceptera att du är naken tillsammans med det andra könet? Skulle du tycka att det var obehagligt? Är du för ful eller fet för att visa dig naken?Jag kommer ihåg när vi var ett gäng ute i skärgården för ett bra tag sedan när jag var i övre tonåren. Hygienen sköttes främst genom bastu och bad i havet, och det var en helt enkelt underbar helg med bastu på kvällen naturligtvis. Två av oss, tjejer naturligtvis, vägrade detta. De vägrade även om de kunde ha på sig sina bikinisar, och det hela gjorde att det blev lite ansträngt på kvällen. Annars var det bra. Kan tillägga att på dagarna näckade vi det lilla vi badade, (utom de tjejerna som inte badade alls), då det var väldigt kallt i vattnet. Så vad säger ni? Ja eller nej till sambastu?
    tyckern är olika!
  • KalleKn

Man sitter givitvis på en liten handduk men det är den enda handduken som följer med in.

• Doktorn
    KalleKn skrev 2010-02-25 21:46:41 följande:
    Man sitter givitvis på en liten handduk men det är den enda handduken som följer med in.
    Ja, det förstås! Det finns ingen poäng med att "grilla skinka" i bastun. Det ska vara njutbart!
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • KalleKn
    Doktorn skrev 2010-02-25 21:50:04 följande:
    Ja, det förstås! Det finns ingen poäng med att "grilla skinka" i bastun. Det ska vara njutbart!
    Skall rumpan vara röd så är det efter nått annat
  • Humlan0406
    KalleKn skrev 2010-02-25 21:54:55 följande:
    Skall rumpan vara röd så är det efter nått annat
    Mmm brukar oftast vara det av piskan jag har gömd i byrån
  • Anonym
    Themis skrev 2010-02-25 20:17:21 följande:
    Dr Kungen: Men sen kan kvinns iofs ha mens eller så också, tror inte att nån hade gillat om de näckade då...
    Tampong?
  • FrejaMariah

I dagsläget vill jag inte vara naken i sambastun, men jag skulle inte bry mig om andra var det..
    Om ett år kanske jag skulle kunna vara det..

• Anonym (Het o svettig)

Ja alltså, man blir heligt förbannad på detta pryda land. Det är sååå farligt att visa sig naken. Jag blir så trött. Trött. Vad är det som ska hända som kan hota din person när du är naken? Att någon annan som också är naken ska se dig. Ojojojj

• Lena
    Anonym (Het o svettig) skrev 2010-02-26 06:14:01 följande:
    Ja alltså, man blir heligt förbannad på detta pryda land. Det är sååå farligt att visa sig naken. Jag blir så trött. Trött. Vad är det som ska hända som kan hota din person när du är naken? Att någon annan som också är naken ska se dig. Ojojojj
    Jämfört med många andra västerlänska land är Sverige inte särskilt prytt.
  • KalleKn

Utvecklingen går ju mot vi blir allt prydare här. Ser du som på 70-80talet merparten på en strand bada topless? Händer inte längre...  Man har problem med bakteriehalten i simhallar för att killar behåller kalsingarna på sig under badshortsen. Men det klart, vi har en helt annan befolkningstruktur nu än då....

Svar på tråden Är du naken i en sambastu?