• Sanna Gosing

Är du naken i en sambastu?

Ni killar och tjejer. Vad säger ni om bastu tillsammans med andra könet? Är det något ni tycker är trevligt? Lite spännande? Avslappnat sätt att umgås? Bara med kompisar? Enbart med de ni inte känner? Skulle er partner acceptera att du är naken tillsammans med det andra könet? Skulle du tycka att det var obehagligt? Är du för ful eller fet för att visa dig naken?

Jag kommer ihåg när vi var ett gäng ute i skärgården för ett bra tag sedan när jag var i övre tonåren. Hygienen sköttes främst genom bastu och bad i havet, och det var en helt enkelt underbar helg med bastu på kvällen naturligtvis. Två av oss, tjejer naturligtvis, vägrade detta. De vägrade även om de kunde ha på sig sina bikinisar, och det hela gjorde att det blev lite ansträngt på kvällen. Annars var det bra. Kan tillägga att på dagarna näckade vi det lilla vi badade, (utom de tjejerna som inte badade alls), då det var väldigt kallt i vattnet.

Så vad säger ni? Ja eller nej till sambastu?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du naken i en sambastu?
  • mosterYster
    Ursusman skrev 2010-09-14 21:14:16 följande:
    Ok, moster Y. gillar du det med, mysig bastu?
    Jodå, klart jag gör. Det är jättemysigt att glida runt lite, sitta i en bastu en stund, sen ta ett dopp i en kall bassäng, ett glas vin framför en öppen eld och sen en annan bastu. Det är liksom en heldagsaktivitet.
  • Ursusman

Jag gillar just det där att man kan ta en öl där, utan pengar. De drar ju nyckeln, smart.
    Men, Moster Y, var befinner du dig nu?

• Lakey69
    mosterYster skrev 2010-09-14 21:19:41 följande:
    Jodå, klart jag gör. Det är jättemysigt att glida runt lite, sitta i en bastu en stund, sen ta ett dopp i en kall bassäng, ett glas vin framför en öppen eld och sen en annan bastu. Det är liksom en heldagsaktivitet.
    Sluta nu - jag ska inte till Tyskland på flera månader och blir så jäkla sugen!

Hansedom i Stralsund är ett trevligt ställe även om Monte-Mare i Neustadt har bättre saunagarten. 
  • mosterYster
    Ursusman skrev 2010-09-14 21:35:09 följande:
    Jag gillar just det där att man kan ta en öl där, utan pengar. De drar ju nyckeln, smart.
    Frankfurt
  • mosterYster
    Lakey69 skrev 2010-09-14 21:38:04 följande:

Hansedom i Stralsund är ett trevligt ställe även om Monte-Mare i Neustadt har bättre saunagarten. 
    Vi brukar åka till dessa ställen under vinterhalvåret. Så nu närmar sig höstens premiär (än så länge har vi dock sommarväder här...)
  • mosterYster

Ska kolla upp ställena du nämnde förresten!
  • mosterYster
    Ursusman skrev 2010-09-14 21:35:09 följande:
    Ja, det är smart med den där nyckelmojängen!
  • Ursusman

Synd det inte finns större bastuanläggningar i sverige, och där det också är helnaket. eller är det nån som vet?

• lille Birger
    Lakey69 skrev 2010-09-12 21:28:46 följande:
    Nu vet jag inte hur 0,2 mm lycra förändrar den känslan. Att inte stänga in den gör ju att den svettas mindre iofs.
    Dock slipper man könshåret.
  • mosterYster
    abominative skrev 2010-09-15 16:49:56 följande:
    Ja just det. Jag brukar fälla EXTREMT mycket könshår just i bastun faktiskt. Långt är det också, säkert 2 dm. Hm, kanske jag flätar det till nästa gång?

• Anonym
    abominative skrev 2010-09-15 16:49:56 följande:
    Med dina infantila inlägg så gör du nog det ändå om du bastar med jämnåriga... 
  • mosterYster

Monte-Mare såg bra ut
    www.monte-mare.de/de/neustadt_q_a-2646.html

Hansedom ligger ju nästan i Sverige! Och fanns det något saunalandschaft?
  • MammaSara1980
    mosterYster skrev 2010-09-15 16:55:13 följande:
    Ja just det. Jag brukar fälla EXTREMT mycket könshår just i bastun faktiskt. Långt är det också, säkert 2 dm. Hm, kanske jag flätar det till nästa gång?

Ja precis, jag oxå. Tycker även att det borde finnas en borste i alla basturum så man kunde borsta bort allt könshår från tidigare bastubadare
  • Lakey69
    mosterYster skrev 2010-09-15 20:48:27 följande:
    Monte-Mare såg bra ut
    www.monte-mare.de/de/neustadt_q_a-2646.html

Hansedom ligger ju nästan i Sverige! Och fanns det något saunalandschaft?
    I Neustadt har de en stor trädgård med två blockhus med bastu i, stor jet-pool och en bubbelpool + massor av solsängar. Inne finns bl a en "utsikts-sauna" med fönster mot trädgården som rymmer upp mot 100 pers.

På Hansedom har de en uteplats med marmor på golvet med en KALL pool som man även kan simma in/ut i.  Två olika bastu, en med 200% luftfuktighet och en stenbastu med varma stenar som sänks ner i vatten var 5:e minut. Inne finns 8 olika andra typer, de flesta helt ok.
  • mosterYster
    Lakey69 skrev 2010-09-16 01:38:25 följande:
    I Neustadt har de en stor trädgård med två blockhus med bastu i, stor jet-pool och en bubbelpool + massor av solsängar. Inne finns bl a en "utsikts-sauna" med fönster mot trädgården som rymmer upp mot 100 pers.

På Hansedom har de en uteplats med marmor på golvet med en KALL pool som man även kan simma in/ut i.  Två olika bastu, en med 200% luftfuktighet och en stenbastu med varma stenar som sänks ner i vatten var 5:e minut. Inne finns 8 olika andra typer, de flesta helt ok.
    Sounds nice!
  • Ursusman

Här var det bastu igår kväll, öl, sen utgång på norra Brunn. Lite tung i kolan idag, haha

Svar på tråden Är du naken i en sambastu?