• Sanna Gosing

Är du naken i en sambastu?

Ni killar och tjejer. Vad säger ni om bastu tillsammans med andra könet? Är det något ni tycker är trevligt? Lite spännande? Avslappnat sätt att umgås? Bara med kompisar? Enbart med de ni inte känner? Skulle er partner acceptera att du är naken tillsammans med det andra könet? Skulle du tycka att det var obehagligt? Är du för ful eller fet för att visa dig naken?

Jag kommer ihåg när vi var ett gäng ute i skärgården för ett bra tag sedan när jag var i övre tonåren. Hygienen sköttes främst genom bastu och bad i havet, och det var en helt enkelt underbar helg med bastu på kvällen naturligtvis. Två av oss, tjejer naturligtvis, vägrade detta. De vägrade även om de kunde ha på sig sina bikinisar, och det hela gjorde att det blev lite ansträngt på kvällen. Annars var det bra. Kan tillägga att på dagarna näckade vi det lilla vi badade, (utom de tjejerna som inte badade alls), då det var väldigt kallt i vattnet.

Så vad säger ni? Ja eller nej till sambastu?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du naken i en sambastu?
  • Sanna Gosing
    villiga Lisa skrev 2010-08-17 23:20:25 följande:
    Ja jag badar nartuligtvis naken och jag sitter sällan ihop med benen, der är roligt att se när killarnas kukar reser sig.
    Jag har fått det förklarat för mig att det är för varmt att få stånd i bastu. Är det så?
  • Trialanderror
    Sanna Gosing skrev 2010-09-03 10:04:48 följande:
    Jag har fått det förklarat för mig att det är för varmt att få stånd i bastu. Är det så?
    Nej det går utmärkt att få stånd i en bastu...
  • zimzim

Som Finne (eller finlandssvensk) så får jag väl ställa mig i ledet att bastu skal badas naken.

och potensen lider nog inte nämnvärt av värmen kan jag även intyga. snarare tvärtom ;)

• Anonym (killle)
    zimzim skrev 2010-09-03 10:19:16 följande:
    Som Finne (eller finlandssvensk) så får jag väl ställa mig i ledet att bastu skal badas naken.

och potensen lider nog inte nämnvärt av värmen kan jag även intyga. snarare tvärtom ;)
    Håller helt med, och det är ju problemet med sambastu. Finns det tjejer där ökar ju spänningen och det blir ju pinigt om kuken står rakt upp efter en stund...Och ingen tjej vågar göra något åt det...Fast de säkert skulle vilja...
  • MammaSara1980

jag tycker om att bada bastu naken, men min man blir svartsjuk så jag gör det aldrig när han är med för att slippa fighten

• mrbiig
    MammaSara1980 skrev 2010-09-10 16:47:27 följande:
    jag tycker om att bada bastu naken, men min man blir svartsjuk så jag gör det aldrig när han är med för att slippa fighten
    vilka är med i bastun om inte din man bastar då och vart bastar ni?
  • StinaFia
    Sanna Gosing skrev 2010-09-03 10:04:48 följande:
    nej. däremot är det för varmt att köra lång-knull :P
  • MammaSara1980
    mrbiig skrev 2010-09-10 18:14:42 följande:
    vilka är med i bastun om inte din man bastar då och vart bastar ni?
    det har varit vid nåt tillfälle på företagsevent och vid några tillfällen i en gemensam bastu i närheten av vårt sommarhus
  • lille Birger

Ibland om det är trångt i bastun brukar det bli attt man måste sitta typ mellan benen på tjejen som sitter på bänken ovanför en. Då vill man ju inte ha en svettig fitta i nacken, eller?

• Lakey69
    abominative skrev 2010-09-11 02:50:49 följande:
    Ibland om det är trångt i bastun brukar det bli attt man måste sitta typ mellan benen på tjejen som sitter på bänken ovanför en. Då vill man ju inte ha en svettig fitta i nacken, eller?
    Nu vet jag inte hur 0,2 mm lycra förändrar den känslan. Att inte stänga in den gör ju att den svettas mindre iofs.
Svar på tråden Är du naken i en sambastu?