• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Loppan boppan
    Hemlighet skrev 2012-02-23 14:53:19 följande:
    Jag skall beställa en  jacka från lindex, fix vind- och vatten täta jacka.
    Men hur är dom i stl?
    Någon som vet?
    Dottern är ca 92-94 lång och smal. Hon har stl 98 på tröjor och byxor från lindex.

Sen en fråga till er som har beställt och varit tvungna att retunera saker via post, var det smidigt eller bara krångligt??

ta 92! Min dotter är 99 cm och drunknar i sin 98 än =)
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Hemlighet
    Loppan boppan skrev 2012-02-23 18:22:45 följande:
    ta 92! Min dotter är 99 cm och drunknar i sin 98 än =)
    Testade hennes vinterjacka som är från lindex, fix och den var något stor än och den är i stl 92. Testade även hennes vindfleece som också är i stl 92 och den är också något stor. Satsar på att köpa även denna i 92 och hoppas den passar=)
  • Wilmis07

Någon som vet hur bamses regnställ är storleken?

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • skrotis78
    Wilmis07 skrev 2012-02-23 19:24:56 följande:
    Någon som vet hur bamses regnställ är storleken?
    Jättestora!
  • Boosse
    mère de R skrev 2012-02-16 20:18:31 följande:
    Var på Kappahl idag och tittade på skalkläder. Det finns 2 sorter, en Kaxs proxtec som har 10000 vattenpelare och en vanlig Kaxs med 5000 vp. De är ganska små i storleken så jag köpte 110 i jacka och 104 i byxor till en kille på knappt 90 cm. Den gröna färgen är jätte fin, mörk, klargrön. Hade kuponger så jacka, byxor och mössa kostade 638 kr. För den summan hade jag inte ens fått jackan från POP och det är samma vattenpelare på dem.
    HAr den gröna 10000 i vattenpelare? Det är väl ritkigt bra? På hemsidan står det ju vattenavisande material....
    Jag vill ha kuponger jag med...
  • Boosse

Förresten, någon som vet om överdagsbyxorna från FIX för 299 är vattentäta eller vattenavstötande?
    det står detta : Vattenavstötande och vattentät med tejpade sömmar.
    vad är det undrar jag då, vattenpelare?

• Wilmis07
    Boosse skrev 2012-02-23 22:51:10 följande:
    Förresten, någon som vet om överdagsbyxorna från FIX för 299 är vattentäta eller vattenavstötande?
    det står detta : Vattenavstötande och vattentät med tejpade sömmar.
    vad är det undrar jag då, vattenpelare?
    Fix brukar ha 10000 i vattenpelare och vara vattentäta. Ska vara en  bra byxa säger dom som vet
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Boosse
    Wilmis07 skrev 2012-02-23 23:05:13 följande:
    Fix brukar ha 10000 i vattenpelare och vara vattentäta. Ska vara en  bra byxa säger dom som vet
    Tack! Då blir det nog en beställning på fixjacka, fixbyxa och en tunn beige sommarjacka till flickan.
    488 kr går kalaset på efter rabatter och med gratis frakt. Helt ok :)

Ni som har erfarenheter av storlekar på fix. Min dotter är 16 månader snart och storleksmässigt så kan jag säga att HMs storlek 86 är lite stort för henne. Tror ni att 86 från FIX kommer vara allt för stort?
  • substitutet

Fix överdragsbyxor är de bästa vi någonsin haft! Helt vattentäta och jättesmidiga att röra sig i! Love them :)

• Allrona

Funkar 30% på hela köpet bara en gång? Försöker göra en till order men då funkar bara ta 3 bet för 2 koden.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11