• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • 20082011
    Wilmis07 skrev 2012-04-03 23:49:05 följande:
    Vilka fina t-shirts som det har kommit och ska komma på pojksidan på lindex. Enkla och fina med olika fordonstryck. Dottern kan säkert tänka sig någon av dom iaf Det är så trist att det på flicksidan är så mycket glitter,paljetter och tjaffs på kläderna. Nej fram för enkla fina kläder som båda könen tycker om.
    Jag köper alltid tröjor på "pojksidan" till mina tjejer. Dom är sååå mycket sötare i tröjorna med biltryck och liknande. Paljettkläderna får jag rysningar av.
  • Wilmis07
    20082011 skrev 2012-04-06 21:25:24 följande:
    Jag köper alltid tröjor på "pojksidan" till mina tjejer. Dom är sååå mycket sötare i tröjorna med biltryck och liknande. Paljettkläderna får jag rysningar av.
    Ja dottern har också mycket från pojk,men det börjar bli lite trögt ibland för ser hon allt krims krams så vill hon ha det. Men köper jag när jag är själv så tar hon gladligen på sig det.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Joggy

Hej!

Ngn skrev ovan att Kappahl ska ha 30% rabatt den 12:e, gäller det webshop och/eller butik? Och för alla medlemmar? Ska shoppa idag och tänkte i så fall spara Kappahl-godbitarna till torsdag.  

• Hallontårta
    Joggy skrev 2012-04-09 12:46:32 följande:
    Hej!

Ngn skrev ovan att Kappahl ska ha 30% rabatt den 12:e, gäller det webshop och/eller butik? Och för alla medlemmar? Ska shoppa idag och tänkte i så fall spara Kappahl-godbitarna till torsdag.  
    Det gäller endast i butikerna. De skickade ut ett förtydligande idag att det inte gäller webshopen :)
  • Maj Gajs
    Gurkan skrev 2012-04-03 21:58:08 följande:

Det står att den bara ska vara vattenavisande men jag upplever den som vattentät. Lilleman har suttit i vattenpölar med den och enda stället där det läckt in var mellan sko och overall.... vilket kanske inte är så underligt när man sittet i fem centimeter vatten! Vi har varit riktigt nöjda med den. Lång användningstid med eftersom den är ofodrad, bara att självvälja hur mycket man behöver under.

vi hade Lindex skaloverall förra våren och den funkade jättebra. Minstingen blev aldrig blöt igenom trots att han satt i blöt sand/ blöta gungor. Jag kan verkligen rekommendera skaloverall till barn upp till 3 år. Inga glipor där barnet kan bli kallt eller sand som letar sig in mellan byxor och jacka  oavsett hur barnet ålar och krålar. Skaloverallen kan man använda ner till nollan om man tar på fleece under
    Maj Gajs = Ms Kanga
  • Gurkan
    Maj Gajs skrev 2012-04-10 21:52:08 följande:
    vi hade Lindex skaloverall förra våren och den funkade jättebra. Minstingen blev aldrig blöt igenom trots att han satt i blöt sand/ blöta gungor. Jag kan verkligen rekommendera skaloverall till barn upp till 3 år. Inga glipor där barnet kan bli kallt eller sand som letar sig in mellan byxor och jacka  oavsett hur barnet ålar och krålar. Skaloverallen kan man använda ner till nollan om man tar på fleece under
    Men nu vill jag, som rekommenderade innan, höja ett varningens finger!
    Man får inte tvätta dem överhuvudtaget för då kan de sluta vara vattentäta.
    Jag fick hem ett lyckligt barn som ätit banan ute (inget konstigt med det) och det satt massor med banan på overallen så jag tittade på tvättråden och ställde maskinen på en kallare tvätt och körde den och den började läcka.
    Fick reklamera den efter många om och men.

Så Lindex skaloverall får alltså inte tvättas för då kan det vattentäta släppa helt. Det erkände de utan problem. samtidigt som de berättar att skaloverallen har en vattenpelare på 2000 mm och inte rekommenderas till hällregn (trots att den saluförs som vattentät med tejpade sömmar och som regnkläder) utan då är det bara galon eller kläder  med 10 000 mm vattenpelare.
    Det med tvätten tycker jag är väldigt underligt för andra skalkläder får man ju tvätta och de bibehåller ju sin funktion! Visst får man räkna med att de kan bli sämre efter några tvättar men de ska ju inte sluta fungera efter en!

Vi köpte ett set från kappahl istället. Tyvärr hade bara brallorna 5000 mm vattenpelare men det är ju lika mycket som galon så det behöver inte vara negativt alls! Dubbelt så dyrt men jag vill gärna inte sätta galonkläder på min lilla rörliga svettis.

• Vill ha bebbe

Vi har också använt skaloverallen från Lindex och den höll bra efter tvätt. Min son har suttit på väldigt våta platser med overallen efter tvätt och vi har inte upplevt att den läckt in vatten. Vi har varit supernöjda med overallen överlag och köpt den i flera storlekar. 

• Wilmis07
    Gurkan skrev 2012-04-11 06:08:42 följande:
    Men nu vill jag, som rekommenderade innan, höja ett varningens finger!
    Man får inte tvätta dem överhuvudtaget för då kan de sluta vara vattentäta.
    Jag fick hem ett lyckligt barn som ätit banan ute (inget konstigt med det) och det satt massor med banan på overallen så jag tittade på tvättråden och ställde maskinen på en kallare tvätt och körde den och den började läcka.
    Fick reklamera den efter många om och men.

Så Lindex skaloverall får alltså inte tvättas för då kan det vattentäta släppa helt. Det erkände de utan problem. samtidigt som de berättar att skaloverallen har en vattenpelare på 2000 mm och inte rekommenderas till hällregn (trots att den saluförs som vattentät med tejpade sömmar och som regnkläder) utan då är det bara galon eller kläder  med 10 000 mm vattenpelare.
    Det med tvätten tycker jag är väldigt underligt för andra skalkläder får man ju tvätta och de bibehåller ju sin funktion! Visst får man räkna med att de kan bli sämre efter några tvättar men de ska ju inte sluta fungera efter en!

Vi köpte ett set från kappahl istället. Tyvärr hade bara brallorna 5000 mm vattenpelare men det är ju lika mycket som galon så det behöver inte vara negativt alls! Dubbelt så dyrt men jag vill gärna inte sätta galonkläder på min lilla rörliga svettis.
    Ja där ser man vad deras försämring av vattenpelaren har gjort. När kläderna hade 6000 i vattenpelare så gick det att tvätta kläderna iaf. Hade affären sagt så till mig hade jag tagit upp det med deras huvudkontor för det är ju inte klokt!
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Gurkan
    Vill ha bebbe skrev 2012-04-11 08:33:24 följande:

Vi har också använt skaloverallen från Lindex och den höll bra efter tvätt. Min son har suttit på väldigt våta platser med overallen efter tvätt och vi har inte upplevt att den läckt in vatten. Vi har varit supernöjda med overallen överlag och köpt den i flera storlekar. 

Vad skönt!
    För här som sagt slutade den vara vattentät efter bara en tvätt 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11