• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • winters
    star67 skrev 2013-03-02 12:29:42 följande:

tack för tipset, men det fanns inte 110 eller 116 i min stan verkar röd eller rosa, jag tog bara jacka men där fanns inget byxor kvar hellre!

det finns ju cerise byxor i 116 på webben om det var det du var ute efter, halva där med på barnytterplagg!

http://www.kappahl.se/article/skidbyxor
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • star67
    winters skrev 2013-03-02 14:21:53 följande:

det finns ju cerise byxor i 116 på webben om det var det du var ute efter, halva där med på barnytterplagg!

www.kappahl.se/article/skidbyxor

ja men jag köpte jacka 110, hur är dem i storlek?
  • star67

ni som hade kax overall / tvådelar i år , var ni nöjda? den rosa färge blir fort smutsigt?  min dotter har 104 nu, så 110 bli bra till nästa vinter. vad tror ni går bra med tvådelar? eller är bäst med overall? jag har hittat en jacka 110 men byxor är 116 lite stor.

vad har ni för erfarenhet för 2 delar?

finns chans att man hitta overall från lindex på rea eller ärde redan slut?          

• Coca cola light

Min dotter har haft den multifärgade overallen och vi har varit kanonnöjda. Jag föredrar overall framför tvådelat, mest för att man slipper ev. glipor. Min dotter har dock även haft den multifärgade jackan och den har också varit bra, dock ej några termobyxor.

• li123

Har haft kaxs vinterkläder till barnen i 3 år och varit väldigt nöjd.

Hittar du en jacka för ½ reapriset kan du kanske köpa enfärgade svarta byxor itll hösten? Då blir ju ändå totalpriset överkomligt..

• star67
    li123 skrev 2013-03-03 13:14:51 följande:
    Har haft kaxs vinterkläder till barnen i 3 år och varit väldigt nöjd.

Hittar du en jacka för ½ reapriset kan du kanske köpa enfärgade svarta byxor itll hösten? Då blir ju ändå totalpriset överkomligt..

ja jag har hittat jacka men byxor rosa men är lite för stor har inte kollat på svarta byxor!
  • winters

Tycker oxå att det är käckt m overall o jacka som komplement.

Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Barbamama08

Min ettåring har en overall från Kaxs som hon har på dagis bara, som man inte behöver vara rädd om eller ens bry sig om att tvätta. Annars har hon en från P.OP men den är jag lite rädd om och vill sälja till nästa vinter. Den från Kaxs är i jättedålig kvalité. Var på väg till dagis och så kräktes hon på overallen så jag fick vända om och när sådant händer vill man ju såklart tvätta den. Båda flärpar vid ärmsluten hade gått sönder och det fanns en reva i innertyget vid ena ärmslutet när jag tog ur den ur tvättmaskinen. Behövde limma ihop flärparna igen, men det blev inte så bra så jag tvättade den igen för att få bort lite kladd från limmet och nu har den gått sönder i rumpan och på ett till ställe i innertyget. Ska klippa bort flärparna och sätta i resår istället sedan ska jag nog inte tvätta den mer haha. Nu får det gärna bli plusgrader istället så vi slipper vinterkläderna. Köpte en jättefin vårjacka på Lindex: www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/ytterplagg/6912234/Jacka/ . Men den kan hon nog inte ha förrän nästa vår

• New mum

Tänkte höra med er: köpte kaxs overall i nov. Sonen har använt den i 2 månader och det är små hål på insidan knäna. Det är tydligen nån plast remsa där i overallen och där har det blivit hål i tyget. Det ena hålet är ca2 cm. Kan jag reklamera den till kappahl?? Jag har inget kvitto kvar, men dem ser ju att det är detta årets modell. Har läst att detta har hänt flera.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11