• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • ÖNadja

Jag funderar på att köpa FIX täckbyxa i år till sonen, är det nån som har erfarenhet av dom jämfört med t.ex. POP, Helly Hansen, Reima osv.
    Vad är det för vattenpelare på dom? 

• zingoalla
    star67 skrev 2012-10-22 16:13:01 följande:
    jo köp för 400 för 100 kr fick jag idag
    å har inte jag fått. vad är det för kod på det?
  • star67
    zingoalla skrev 2012-10-22 18:50:12 följande:
    å har inte jag fått. vad är det för kod på det?
    finns inga kod det är kanske bara i våra butik bara de har byggd om den dessutom 100 kr i present kort för dem första kunderna.
  • pp08

Har problem med en smal men lång tjej. Om jag köper ( velour eller mjukis) byxor åt henne på tex lindex är de för lösa rund midjan, längden behöver hon dock. Byxor fr tex Meandi eller Blingo har reglerbart resår. Oftast hr mjukisar en snodd eller ett snöre för att dra åt men det är svårt för en 3- åring att sköta själv vid toabesök.

Hur brukar ni göra? Sätta vanlig resår i linningen eller reglerbart resår, eller annan lösning.

Vilka andra märken har smalare byxor eller reglerbara midjor. ( kapahl är lite smalare vet jag men oftast bara reglerbart i bebisstorlekar)

• Moonis
    pp08 skrev 2012-10-23 11:08:14 följande:
    Har problem med en smal men lång tjej. Om jag köper ( velour eller mjukis) byxor åt henne på tex lindex är de för lösa rund midjan, längden behöver hon dock. Byxor fr tex Meandi eller Blingo har reglerbart resår. Oftast hr mjukisar en snodd eller ett snöre för att dra åt men det är svårt för en 3- åring att sköta själv vid toabesök.

Hur brukar ni göra? Sätta vanlig resår i linningen eller reglerbart resår, eller annan lösning.

Vilka andra märken har smalare byxor eller reglerbara midjor. ( kapahl är lite smalare vet jag men oftast bara reglerbart i bebisstorlekar)
    Moonkids är smala och Kameleontdesign är smala och har resår på sina velourbyxor.
  • pp08
    Moonis skrev 2012-10-23 12:40:31 följande:
    Moonkids är smala och Kameleontdesign är smala och har resår på sina velourbyxor.
    Ska kolla, tack!

Fick nu dra åt resåren som finns i velourisen fr Lindex. Inte så snyggt men det funkar. Resåren var som tur inte fastsydd. Det var den dock vid mjukisbyxorna, får trä genom nytt resår där.

Såg nu att även Ellos har byxor med reglerbar midja. (resår) 
    ♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11