• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Pochahontas

Hej på er. Hörni... Vad tror ni? Jag har köpt dessa:

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=7022837&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357441

Är dom tillräckliga som regnbyxor, så man kan köpa enbart regnjacka nu till våren eller är det nödvändigt med riktiga regnbyxor? Nån som testat dom?

Dom är ju redan inköpta, men de har inte använts än. Dom ska ju tåla väta...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • finelinan
    Hallontårta skrev 2010-03-12 12:22:26 följande:
    Luddiga? Jag har tvättat sonens flera gånger, möjligen är den multifrukt med vit bakgrund lite matt i färgen, annars tycker jag att de fortfarande är fina!
    Jag tror jag väljer att bara läsa din åsikt. =)

Men vågar nog inte tvätta de kläderna här hemma ändå. Antingen får de skickas med till min mamma som tvättar vår vittvätt eller så får det bli handtvätt. Tvättar rätt mycket av sonens kläder för hand. Favoriterna iallafall.
  • Tvillingmamma2007
    Pochahontas skrev 2010-03-12 12:30:13 följande:
    Hej på er. Hörni... Vad tror ni? Jag har köpt dessa:www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=702...Är dom tillräckliga som regnbyxor, så man kan köpa enbart regnjacka nu till våren eller är det nödvändigt med riktiga regnbyxor? Nån som testat dom? Dom är ju redan inköpta, men de har inte använts än. Dom ska ju tåla väta...
    De är bara vattenavvisande och ej vattentäta, går ej att jämföra med riktiga regnbyxor/galon tycker jag men de funkar super mot när det har regnat eller är allmänt smutsigt och skitigt ute tycker jag.
  • Xgirl83
    Matillin skrev 2010-03-12 10:35:58 följande:
    Någon som har fix jackor till sina barn? Har dom kommit ut i butikerna ännu? Varit på semester och sjuk så inte hunnit ut och kika. Köpte fix vindtäta fleecejackor till båda tjejerna förra året i lite större strlk som dom kan ha fortfarande. Skulle vilja köpa någon tjockare vårjacka till stora tjejen Vet att dom haft en jacka där man kan ta loss fodret i jackan precis som på Pop-s jackor? Någon som sett en sån i butik?
    Den med avtagbar fleece i räknas som sagt som vinterjacka och säljs på hösten/vintern. Den Fix-jackan som finns nu är en skaljacka så då får du komplettera med fleece under om du vill ha en tjockare.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Xgirl83
    finelinan skrev 2010-03-12 10:19:02 följande:
    Någon som har tvättat äpple/päron kläderna? Hur håller färgen? Vet inte om jag vågar tvätta sonens här hemma, vi har en dunder tvättmaskin som tvättar väldigt hårt och det funkar inte med kläder som inte håller färgen så bra...
    Jag har bara tvättat dotterns tröja en gång, men jag blev positivt överraskad att den var så fin fortfarande.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Matillin
    Lejån skrev 2010-03-12 11:51:34 följande:
    Vilka FIX:ar menar du? Det finns FIX ws och fix skaljackor sedan ett tag tillbaka... Den 3-i-1 jackan som jag tror att du menar såldes på rean nu då den räknas som vinterjacka. Kanske finns ngn kvar någonstans, beroende på vilken storlek du letar?
    Ok misstänkte nästan att det var en "vinterjacka"
    Men tänkte att det kanske fanns en tunnar och tjockare variant av jackan, vet att pop säljer en tunnare sån.
    Får se till att hålla mig framme i höst sen då och köpa på mig en sån då, är väl kanske egenligen bäst till vintern.
    Får bli en vanlig fix skaljacka nu till våren så får dom ha varma tröjor under det.
  • 3 barns mor

har Lindex några fleece kläder på baby avdelningen nån som vet

• winters
    h80 skrev 2010-03-12 07:29:09 följande:
    åh, vill också. Typiskt att man inte bor kvar i kungsbacka längre :( kanske ska skicka mamma. Fíck du det på sms? Vad stod det?
    Fick en lapp när jag handlade i går. De hade skrivit datum, tid och butik för hand, så därför tänkte jag att det skulle vara fler butiker som har det.
    Oscar 091001
  • Hallontårta
    finelinan skrev 2010-03-12 12:36:19 följande:
    Jag tror jag väljer att bara läsa din åsikt. =) Men vågar nog inte tvätta de kläderna här hemma ändå. Antingen får de skickas med till min mamma som tvättar vår vittvätt eller så får det bli handtvätt. Tvättar rätt mycket av sonens kläder för hand. Favoriterna iallafall.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11