• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Tessou

Hoppas det dyker upp någon rabattkupong snart.. vill köpa en jacka till sonen, tyvärr finns den inte under bebis utan barn. Och de är väl ganska snåla med barn kuponger va?

ELIAS 090326
  • maggan75

Vet att det har pratats om fix jackorna (skaljackan)  men har inte läst så noga
    Var och provade på tösen idag  som har 104/110 på kläder  provade 104 som var tokstor på henne ...... känns ju konstigt att gå ner  1 storlek mot vad hon brukar ha .

• Glittrax
    maggan75 skrev 2010-03-15 14:04:03 följande:
    Vet att det har pratats om fix jackorna (skaljackan)  men har inte läst så noga Var och provade på tösen idag  som har 104/110 på kläder  provade 104 som var tokstor på henne ...... känns ju konstigt att gå ner  1 storlek mot vad hon brukar ha .
    var den för lång i ärmarna alltså? tycker jag hört här att de är ganska stora i stlk, jag är själv i valet av storlek...  min dotter har 98/104 så då kanske det måste bli 98 då?
  • maggan75
    Glittrax skrev 2010-03-15 14:09:22 följande:
    var den för lång i ärmarna alltså? tycker jag hört här att de är ganska stora i stlk, jag är själv i valet av storlek...  min dotter har 98/104 så då kanske det måste bli 98 då?
    Ja den var jättelång i ärmara och lång nertill oxå tösen sa bara " jag tyckej inte om stoja klädej " ..... hur lång är din tös ??
  • Glittrax
    maggan75 skrev 2010-03-15 14:11:08 följande:
    Ja den var jättelång i ärmara och lång nertill oxå tösen sa bara " jag tyckej inte om stoja klädej " ..... hur lång är din tös ??
    ok.. hon är runt 92 lång... hur lång är din? såg just att din dotter är 4 år, (kikade på sidan) min dotter är inte ens 2,5 men stor för sin ålder. var det utrymme i midjan då?
  • maggan75
    Glittrax skrev 2010-03-15 14:12:54 följande:
    ok.. hon är runt 92 lång... hur lång är din? såg just att din dotter är 4 år, (kikade på sidan) min dotter är inte ens 2,5 men stor för sin ålder. var det utrymme i midjan då?
    min tös är 101 cm lång ja det var ordentligt med utrymme  tycker jag ...måste nog åka och prova på henne igen   och hoppas det dyker upp en jättebra kupong denna månaden ,-)
  • Glittrax
    maggan75 skrev 2010-03-15 14:20:27 följande:
    min tös är 101 cm lång ja det var ordentligt med utrymme  tycker jag ...måste nog åka och prova på henne igen   och hoppas det dyker upp en jättebra kupong denna månaden ,-)
    ja då förstår jag att du tycker det är märkligt att gå ner i storlek, undra om fixbyxorna är lika stora?

ja när brukar det komma nån rabatt? nu är det bara 10% på webben... inte mycket alls!
  • Wilmis07
    Glittrax skrev 2010-03-15 14:24:44 följande:
    ja då förstår jag att du tycker det är märkligt att gå ner i storlek, undra om fixbyxorna är lika stora?ja när brukar det komma nån rabatt? nu är det bara 10% på webben... inte mycket alls!
    Det brukar komma någon rabatt runt mitten av månaden.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mamma och Mor

Nu lånar jag tråden och hoppas att någon här kan komma med lite råd gällande skoinköp till dottern :)

Dottern är 3 år gammal och i akut behov av skor, de enda som passar är ett par allvädersstövlar och nu börjar det bli läge för lite lättare skor än så. Mätte hennes fot förra veckan och den är ca 15,5 cm lång. Tänkte köpa skor av märket Kavat (sandaler samt lågskor) men i vilken storlek??
    Storlek 26 är 16,8 cm i innermått, storlek 27 är 17,5 cm i innermått. Ska jag ta storlek 26, eller ska jag ta storlek 27 och i början ha en sula i för att den ska kännas mindre?

Hjälp!{#lang_emotions_laughing}

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • iAnnaMaria

Jag skulle köpa 26 :) 2 cm för stort blir glappigt. Fötterna växer ju inte allt för fort nu så det kommer nog fungera ett tag :)

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11