• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-03-14 20:50:48 följande:
    Samma som min! Jag köpte 92
    På skaljackan? det tog jag med. 86 var bra men vill ju gärna kunna ha den till hösten också.
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Rosenbarn skrev 2010-03-14 21:17:34 följande:
    Jag var inne på Lindex i veckan  för att reklamera en tunika. De var så otrevliga- klänningen färgade av sig massa efetr 3 tvättar- Förstört massa kläder De skulle först inte ta den tillbaka, då visade jag på alla vita blommor på tunikan de var blå. Oj då får pengarna tillbaka...eller något annat. Men den hade sålts på rea så skulle bara få rea priset- VA!! Då blev jag irreterad och sade de ska inte spela någon roll!! Jag ska ha pengarna tillbaka!! Till slut så ....då tog en annan klänning så hoppas de inte ska strula nu. Man borde spara ALLA kvittonJag ska lämna tillbaka en annan body jag köpt också då den hade trasig söm Tycker Lindex har mycket fint nu MEN så trist att servicen ska vara så  taskig!
    Ja, spara alla kvitton ska man absolut göra just i reklamations-säkerhet. Det är ju trist att köpa ngt på fullpris som sedan blir rea på så att man inte får alla pengar tillbaka om det blir så.
  • sarsparis
    Jag var inne på Lindex i veckan  för att reklamera en tunika. De var så otrevliga- klänningen färgade av sig massa efetr 3 tvättar- Förstört massa kläder De skulle först inte ta den tillbaka, då visade jag på alla vita blommor på tunikan de var blå. Oj då får pengarna tillbaka...eller något annat. Men den hade sålts på rea så skulle bara få rea priset- VA!! Då blev jag irreterad och sade de ska inte spela någon roll!! Jag ska ha pengarna tillbaka!! Till slut så ....då tog en annan klänning så hoppas de inte ska strula nu. Man borde spara ALLA kvittonJag ska lämna tillbaka en annan body jag köpt också då den hade trasig söm Tycker Lindex har mycket fint nu MEN så trist att servicen ska vara så  taskig!
    Det är tråkigt att bli bemött så, jag sparar sen 1 år tillbaka alla kvitton nästan, just för att vi haft sån himla otur med det ena med det andra. Rensar ut kvitton på lite billigare saker när jag haft de ett tag och ser att de håller i tvätt.
  • Myran2007

Hej!
    Någon som vet hur Lindedx är gällande reklamationer utan kvitto? Jag har ett par FIX skalbyxor som har två små hål i de tejpade sömmarna, ett på vardera ben. Vet inte var kvittot är men jag köpte byxorna förra året. Hade samma fel på ett par POP byxor för ett tag sen och där var det inget problem. Men Lindex känns inte lika generösa och tillmötesgående, fast man har ju egentligen rätt att reklamera utan kvitto. Någon som har erfarenhet?

• Lejån
    Myran2007 skrev 2010-03-14 22:12:25 följande:
    Hej!Någon som vet hur Lindedx är gällande reklamationer utan kvitto? Jag har ett par FIX skalbyxor som har två små hål i de tejpade sömmarna, ett på vardera ben. Vet inte var kvittot är men jag köpte byxorna förra året. Hade samma fel på ett par POP byxor för ett tag sen och där var det inget problem. Men Lindex känns inte lika generösa och tillmötesgående, fast man har ju egentligen rätt att reklamera utan kvitto. Någon som har erfarenhet?
    Har reklamerat en vinterjacka utan kvitto. Men det verkar vara rätt olika hur man blir bemött.
  • Lejån

FIX överdragsbyxorna, är de vatten"täta"? Visst är det vattenpelare på dem? Jag försökte kika på hemsidan men det står inte.

• Myran2007
    Lejån skrev 2010-03-14 22:13:06 följande:
    Har reklamerat en vinterjacka utan kvitto. Men det verkar vara rätt olika hur man blir bemött.
    Okej, tack för svaret. Har också misstänkt att det kan vara så, hade känts bättre med kvitto. Behöver ju inga pengar tillbaks (det får man väl iof inte utan kvitto heller) utan nöjer mig med ett par nya. Och de finns ju fortfarande i butik.
  • Lejån
    Myran2007 skrev 2010-03-14 22:15:20 följande:
    Okej, tack för svaret. Har också misstänkt att det kan vara så, hade känts bättre med kvitto. Behöver ju inga pengar tillbaks (det får man väl iof inte utan kvitto heller) utan nöjer mig med ett par nya. Och de finns ju fortfarande i butik.
    Tror inte det ska vara några problem faktiskt.
  • Snorky
    Jag var inne på Lindex i veckan  för att reklamera en tunika. De var så otrevliga- klänningen färgade av sig massa efetr 3 tvättar- Förstört massa kläder De skulle först inte ta den tillbaka, då visade jag på alla vita blommor på tunikan de var blå. Oj då får pengarna tillbaka...eller något annat. Men den hade sålts på rea så skulle bara få rea priset- VA!! Då blev jag irreterad och sade de ska inte spela någon roll!! Jag ska ha pengarna tillbaka!! Till slut så ....då tog en annan klänning så hoppas de inte ska strula nu. Man borde spara ALLA kvitton Jag ska lämna tillbaka en annan body jag köpt också då den hade trasig söm Tycker Lindex har mycket fint nu MEN så trist att servicen ska vara så  taskig!
    Ja, de är allt annat än vänliga på Lindex i Örebro... det finns speciellt en häxa där som inte är riktigt klok, otrevligare människa får man leta efter. Hon stod och skrek rakt ut att jag hade dragit sönder ett par jeans en gång när jag skulle reklamera... totalt oproffesionell! Oavsett så ska väl ett par jeans hålla för att dra i, annars måste det vara taskig kvalitet. Sen dess reklamerar jag ALDRIG i den butiken mer.
  • Rosenbarn
    Lejån skrev 2010-03-14 21:28:42 följande:
    Ja, spara alla kvitton ska man absolut göra just i reklamations-säkerhet. Det är ju trist att köpa ngt på fullpris som sedan blir rea på så att man inte får alla pengar tillbaka om det blir så.
    Men hur länge ska man behöva spara kvitton????
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11