• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Pearl22
    Enensammamma skrev 2010-07-31 20:10:49 följande:
    Hur verkade den? Hit har det inget kommit än :/
    Den känns mer som en skaloverall än en regnoverall faktiskt. Den är ju inte i galon utan i ett mer mjukare, vattentätt material. Kommer va super i höst och sen kan man ju ha en fleece under när det blir lite kallare. Jag är helnöjd med den än så länge, lillan har ju inte kunnat använda den än så just funktionsmässigt kan jag inte uttala mig
  • anette 81
    Pearl22 skrev 2010-07-31 20:08:00 följande:
    Jag köpte regnoverallen i butik igår
    den verkar populär, synd den inte finns i andra färger
  • Enensammamma
    anette 81 skrev 2010-07-31 20:16:07 följande:
    den verkar populär, synd den inte finns i andra färger
    Tycker den blåa är så fin. Blir snygg på dottern OM den nu kommer in :/

Är den inte fleecefodrad? Eller bara fodrad?
  • Pearl22
    Enensammamma skrev 2010-07-31 20:17:56 följande:
    Tycker den blåa är så fin. Blir snygg på dottern OM den nu kommer in :/

Är den inte fleecefodrad? Eller bara fodrad?
    Ja, det är verkligen en jättefin turkos färg! Den är inte fleecefodrad, bara lite tunt fodrad och nåt typ mesh-material som man ser i luvan på bilden. Som sagt, jag skulle hellre kalla den en vattentät skaloverall än regnoverall.
  • Tullemi
    Pearl22 skrev 2010-07-31 20:28:13 följande:
    Ja, det är verkligen en jättefin turkos färg! Den är inte fleecefodrad, bara lite tunt fodrad och nåt typ mesh-material som man ser i luvan på bilden. Som sagt, jag skulle hellre kalla den en vattentät skaloverall än regnoverall.
    Jag tycker de är lite som en sån där prasslig vindjacka....typ. Om nån förstår min förklaring
    Milea 080217 Lucas 100202
  • anette 81

någon som har varit på Åhlens i Gävle?

• sarsparis

En fråga, har min 2 ½ åring skjutit i längden under sommaren eller har lindex velour byxor blivit små i storleken? Har strl 92 hemma som börjar bli för korta, köpte idag 3b2 i strl 98, när jag provade de på lillen satt ju de perfekt på längden, alltså inte en gnutta för stora, bytte till 104 och de var som jag önskade. Nån som vet om de blivit små i storleken, har inte tänkt på att det är så förrut, eller har min son blivit så lång under sommaren........

• Smultronhjärta
    sarsparis skrev 2010-07-31 21:38:13 följande:
    En fråga, har min 2 ½ åring skjutit i längden under sommaren eller har lindex velour byxor blivit små i storleken? Har strl 92 hemma som börjar bli för korta, köpte idag 3b2 i strl 98, när jag provade de på lillen satt ju de perfekt på längden, alltså inte en gnutta för stora, bytte till 104 och de var som jag önskade. Nån som vet om de blivit små i storleken, har inte tänkt på att det är så förrut, eller har min son blivit så lång under sommaren........
    Jag tycker att det skiljer mellan flick och pojk också- köpte bruna och gröna från pojksnurran och fiina turkosa från flicksnurran och de turkosa är mindre i storlek..
    Sen stör jag mig på att de har satt dit puff och rynk på velourziparna så att de verkligen ska vara flickiga!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Tvillingmamma2007
    sarsparis skrev 2010-07-31 21:38:13 följande:
    Kanske en kombination? Men de är lite små i strl med tycker jag. Man får gå upp minst en storlek för att de ska räcka till på längden och de kan vara aningen tajta i midjan med.
  • Stina0
    anette 81 skrev 2010-07-31 20:54:55 följande:
    någon som har varit på Åhlens i Gävle?
    Jag har varit där!! I Fredags runt lunch. Shoppade massor av Barbapapa + en del Pippi. Fanns ganska mkt av båda dessa då iallafall. Nästan inga ytterkläder. Halva rea på diverse leksaker. Var det något särskilt du tänkte på?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11