• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Mawe123
    Smultronhjärta skrev 2010-07-31 21:44:26 följande:
    Jag tycker att det skiljer mellan flick och pojk också- köpte bruna och gröna från pojksnurran och fiina turkosa från flicksnurran och de turkosa är mindre i storlek..
    Sen stör jag mig på att de har satt dit puff och rynk på velourziparna så att de verkligen ska vara flickiga!
    Va? puff och rynk Förvånad
    Åh jag som skickade pappa tidigare i veckan och shoppa ett helt gäng velorisar till sonen.
    William 000213, Lowe 070712
  • sarsparis
    Mawe123 skrev 2010-07-31 21:47:34 följande:
    Åh jag som skickade pappa tidigare i veckan och shoppa ett helt gäng velorisar till sonen.
    Jag har inte tidigare upplevt att det vara små i storleken, får sonens del är det nog som Tvillingmamma2007 sa, han har nog växt mycket samt att de kanske inte är så långa på längden. Jag vet ju om att jag har en lång son, han är lika lång som sin kusin som är 1 år äldre, dock är det mest hans överkropp som varit lång, men kanske har benen dragit i väg nu. Du kan ju alltid lämna tillbaka byxorna om de inte passar, eller be att din pappa går och byter direkt till en storlekk större, inser att det inte gör så mycket om de är lite långa i benen.
  • molnen
    Mawe123 skrev 2010-07-31 21:47:34 följande:
    Det är jackorna hon skriver om inte byxorna
  • Lantani

Jag tycker nog att byxorna är samma i strl som tidigare. Innan har sonen haft 86, men nu köpte jag 92 och 92:orna är långa, medan de gamla 86 är precis nu!

• Snorky

Jag tyckte velouren var ovanligt stora i år... köpte de turkosa... o fick tom byta storlek till lillkillen, för 110 blev för stort. Sen tycker jag inte det är så snyggt med världens blaff nertill, även om det skulle funka... eftersom Lindex velour är så billiga så köper jag hellre så de sitter bra med lagom puff! Alltid så himla olika hur man vill att kläder ska sitta.

♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Enensammamma
    sarsparis skrev 2010-07-31 21:38:13 följande:
    En fråga, har min 2 ½ åring skjutit i längden under sommaren eller har lindex velour byxor blivit små i storleken? Har strl 92 hemma som börjar bli för korta, köpte idag 3b2 i strl 98, när jag provade de på lillen satt ju de perfekt på längden, alltså inte en gnutta för stora, bytte till 104 och de var som jag önskade. Nån som vet om de blivit små i storleken, har inte tänkt på att det är så förrut, eller har min son blivit så lång under sommaren........
    En mudd skiljer per strl iaf. Dottern är 87 cm innerbenlängd 31 cm och jag köper 98 nu men då hänger dom över mudden där nere om du fattar? Tycker lindex över lag är något små i strl
  • anette 81
    Stina0 skrev 2010-07-31 21:46:19 följande:
    Jag har varit där!! I Fredags runt lunch. Shoppade massor av Barbapapa + en del Pippi. Fanns ganska mkt av båda dessa då iallafall. Nästan inga ytterkläder. Halva rea på diverse leksaker. Var det något särskilt du tänkte på?
    funderade bara om det var någon rolig rea där?
  • star67
    Tullemi skrev 2010-07-31 19:58:32 följande:
    Vi har ett fleecefodreat regnset från Everest och det är jättebra. Men jag vet inget om de kläder du sett förstås .
    jag menar om de är användbara om de på dagis kan ta av fleece när det inte behövs och sätta på när det behöver?? eller är bättre att ta utan fleece??
  • Ruso
    sarsparis skrev 2010-07-31 21:38:13 följande:
    En fråga, har min 2 ½ åring skjutit i längden under sommaren eller har lindex velour byxor blivit små i storleken? Har strl 92 hemma som börjar bli för korta, köpte idag 3b2 i strl 98, när jag provade de på lillen satt ju de perfekt på längden, alltså inte en gnutta för stora, bytte till 104 och de var som jag önskade. Nån som vet om de blivit små i storleken, har inte tänkt på att det är så förrut, eller har min son blivit så lång under sommaren........
    Just när det gäller velour kan det skilja även från inom storlekarna... har tidigar flera gånger köpt  typ 98 som är lika stora som 104 osv...

Tycker inte byxorna är särskillt stora. Min son som är drygt 2 har 92 i sina byxor, och det fnns växtmån, men i dessa har han 98, då 92 blir något kort,
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11