Snorky skrev 2010-08-06 18:02:29 följande:
Men jag tycker att uttrycker de själva att de vill ha ett visst plagg, så känner jag att jag inte kan förbjuda... då är vi ju där... "nä, det är för en tjej". Sen tycker jag det är helt okej att inte välja tjejkläder åt de själva... jag köper inte klänningar till mina pojkar... men hade de velat ha en klänning så vet jag inte om jag hade förbjudit det. Tror inte det... de måste få prova om de vill. Sen skiter jag fullständigt i vad andra skulle tänka i affären, lekparken etc, dock skulle jag undvika det till dagis, om det gick, pga tidigare incidenter med barn som är inpräntade med massa skit. När jag är med kan jag iaf försvara det, men inte när jag lämnar de på dagis.
min lilla tjej är helt tokig i spindelmannen..
finns inte o köpa på flickavd, har frågat..
så, köpte tröja på pojk.. o hon älskar den..
har hajar, dinosaurier, fiskar, motorcyklar mm till henne.. hon e helt galen i sina dinotrosor?
varför skulle jag vägra henne sånt???
ja, hon vill ha klänningar med, eller katter, blommor mm..
men hon e inte så tjejig, lite mer tuff tjej.. =)
har massor med blått åt henne...
sonen gick i klänning en vecka här hemma.. ? även ute på gården.
o har rosa tröja, jeans köpta på tjejavd..
men e galen i spindelmannen, bilar o bakugan med.. =)
jag e inte orolig för nåt av mina barn..
lillan älskar sina dockor, nallar o allt hon bäddar ner, men lika galen i storebrors bilar? .. så..
de får helt enkelt vara barn här... =)
men, jag kan även förstå dom som inte vill att pojkarna ska gå i klänning.. sambon e lite mer nja på de området.. dock e inte jag sån, tro inte de blir mer eller mindra pojk/flick pga kläderna..