• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Lejån
    Snorky skrev 2010-08-05 22:50:04 följande:
    har kört väldigt neutralt på mina pojkar, o äldsta sonen hade en rosa period ett tag då han helst valde rosa kläder. Tyvärr är det slut på det efter att det finns såna, ursäkta ordvalet... puckade barn på hans dagis som skrek "du har rosa på dig" så fort han kom in genom dörren, sen låg tröjan i hans låda när jag hämtade honom! Sen den dagen aldrig mer rosa till dagis, vill inte att han ska behöva stå ut med såna idiotkommentarer!!!
    Nu när de är större så är det inte lika lätt att påverka längre så det blir mest från pojkavdelningen. En del byxor från flick för att de sitter bättre på mina pinnsmala barn.

Det finns ju MASSOR med unisexa klädmärken annars som blandar bilar o färger... tex småfolk! Men varför ska allt vara rosa till din flicka då?
    Visst är det TRÅKIGT med sådana idiotiska kommentarer som är totalt onödiga!? Och var får barnen sina värderingar ifrån... jo från föräldrar som bums måste dela upp "flick" och "pojk" - färger.

Min lilleman orsakade rabalder på dagis en dag han också, då han hade storasysters rosa ballerinakjol på sig... De stora killarna fick fnatt när de såg honom, och sedan fick de något att diskutera vid lunchen...
    längtar efter sommar & sol
  • zuperduperme

Jag var på lindex idag och handlade lite av 3för2 plaggen. min sambo va väldigt nöjd med min shopping för en gångsskull. ett riktigt kap enligt honom Flört så nu kan ja ju alltid handla lite extra när jag är där.

gållande pojkar i rosa och diverse så älskar min gudson rosa, när han fyllde fyra nu så ville han ha en prinsessklänning, och de fick han. jag tycker att de e så löjligt med att killar inte kan ha rosa mm.
    och de där med klänningar mm går väll alla barn igem? eller?

• Snorky

Jag tycker faktiskt att köpa en docka till en pojke är samma sak som att köpa en bil till en flicka... fattar inte varför det ska vara ok med att en flicka leker med bilar men inte en pojke med dockor i mångas ögon. Förstår inte hur föräldrar tänker som förbjuder söner att leka med dockor tex.
    Jag har köpt dockor till mina pojkar o andra "tjejsaker" för att de ska få en så neutral uppväxt som möjligt, men de har inte varit så intresserade... o visst... fine... men de har iaf haft valmöjligheten.

Klänningar har aldrig mina söner visat intresse av, men jag tror det är väldigt olika och jag tycker att har de intresse av något ska man uppmuntra det så länge det inte skadar. En princessklänning kan ju göra de jättestolta och de känner sig fina. Men det är löjligt att sätta upp regler vad som är okej och inte...

♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • zuperduperme
    Snorky skrev 2010-08-05 23:39:27 följande:
    Jag tycker faktiskt att köpa en docka till en pojke är samma sak som att köpa en bil till en flicka... fattar inte varför det ska vara ok med att en flicka leker med bilar men inte en pojke med dockor i mångas ögon. Förstår inte hur föräldrar tänker som förbjuder söner att leka med dockor tex.
    Jag har köpt dockor till mina pojkar o andra "tjejsaker" för att de ska få en så neutral uppväxt som möjligt, men de har inte varit så intresserade... o visst... fine... men de har iaf haft valmöjligheten.

Klänningar har aldrig mina söner visat intresse av, men jag tror det är väldigt olika och jag tycker att har de intresse av något ska man uppmuntra det så länge det inte skadar. En princessklänning kan ju göra de jättestolta och de känner sig fina. Men det är löjligt att sätta upp regler vad som är okej och inte...

vår grannes son fyllde ett nyligen, och han älskar min dotters docka och dockvagn. sp vi köpte en blå sulky och en pojkdocka. färgen på sulkyn och könet på dockan spelade varken mig eller mamman roll men min sambo och pojkens pappa ville ha det så

• Ruso
    Lejån skrev 2010-08-05 08:24:03 följande:
    98:orna tror jag var slut här igår, men jag tror det fanns någon 92:a kvar i grönt. Men det var såklart igår så frågan är vad som finns idag. Men om du vill kan jag spana om vi ska förbi centrum.
    Lejån och iAnnaMaria!

Nu har jag varit borta hela dagen.. men om någon vill kolla fortfarnade så går det bra, intresserad utav både 92 och 98, och om det råkar bli flera som kollar så är det OK - jag betalar för jacka + frakt givetvis!!
  • Ruso
    sarsparis skrev 2010-08-05 22:05:16 följande:
    Nån som vet om det överhuvudtaget går att köpa skalbyxor till hösten på lindex?
    Ja, Lindex får snart in sina FIX byxor, svart och rött tror jag det var någon som hade fått i svar hos Kundtjänst...
  • Ruso

Ang flick och pojkkläder, färger och leksaker... Jag kan har lite olika på barnen, men jag sätter inte på sonen tunika, kjol och klänning, puffärm och volang eller vad man nu kan finna "tjejigt"... rosa har min mellanpojk på kläder, men då "killkläder" eller  unisex. Tjejorna går mycket med typiska "flickkläder", men den minsta kan få lite unisex och även lite killtröjor som jag gillar... (när de blir större så få de ju välja lite mer själv).

Då jag har flera barn utav varje kön så finns massor utav leksaker att välja på.. yngsta killen kom efter 3 tjejer på raken, vi hade helt enklet mest "tjejiga" leksaker... men vad leker han mest med -  jo, det är ändå Briotåget och bilar i alla varianter, sådant vi hade köpt till tjejerna och som dom knappt tittade på.

Jag upplever att många flick-mammor vill att tjejerna inte skall vara så tjejiga...det är nästan så att det blir negativt om tjejerna gillar rosa och princess-saker, nästan lite fult.. vilka vibbar skapar det? Jämlikehet? Nej, jag vill att mina tjejer (och killar) skall vara stolta över sitt kön, och jag är trött på att det nästan är fult att  man ser vilket kön barnet har på klädseln, för mig är det helt OK.

• Enensammamma
    Buttelina skrev 2010-08-05 20:52:19 följande:
    ¨måste det vara flickiga färger då? köp en bil tröja på pojkavdelningen bara?

annars har/hade kameleontdesign rosa kläder med traktorer/bilar på
    Jag gillar över lag inte dystra kläder. Typ grått, marinblått och svart med fulas tryck typ star wars eller så. Vill ha mera liv
  • Enensammamma
    Snorky skrev 2010-08-05 22:50:04 följande:
    har kört väldigt neutralt på mina pojkar, o äldsta sonen hade en rosa period ett tag då han helst valde rosa kläder. Tyvärr är det slut på det efter att det finns såna, ursäkta ordvalet... puckade barn på hans dagis som skrek "du har rosa på dig" så fort han kom in genom dörren, sen låg tröjan i hans låda när jag hämtade honom! Sen den dagen aldrig mer rosa till dagis, vill inte att han ska behöva stå ut med såna idiotkommentarer!!!
    Nu när de är större så är det inte lika lätt att påverka längre så det blir mest från pojkavdelningen. En del byxor från flick för att de sitter bättre på mina pinnsmala barn.

Det finns ju MASSOR med unisexa klädmärken annars som blandar bilar o färger... tex småfolk! Men varför ska allt vara rosa till din flicka då?
    usch vad tråkigt Att barn kan va så grymma...

Nej Nej hon måste inte alls ha rosa Har köpt mkt på "killdelen" i olika butiker till henne Men jag GILLAR färgen rosa bara och grön, gul och lila Vissa turkosa färger är fina också Vad jag undrade var varför det inte finns sånna färger med "kill" tryck?  Småfolk har ju inte heller det liksom. En rosa tröja med gröna monstertrucks eller dumpers tex
  • Lejån
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:23:12 följande:
    usch vad tråkigt Att barn kan va så grymma...

Nej Nej hon måste inte alls ha rosa Har köpt mkt på "killdelen" i olika butiker till henne Men jag GILLAR färgen rosa bara och grön, gul och lila Vissa turkosa färger är fina också Vad jag undrade var varför det inte finns sånna färger med "kill" tryck?  Småfolk har ju inte heller det liksom. En rosa tröja med gröna monstertrucks eller dumpers tex
    Men det finns! Lilleman har en röd tröja med en rosa helikopter på.
    längtar efter sommar & sol
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11