• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • star67
    TeDrickaren skrev 2010-08-05 18:21:38 följande:
    Fyndaden tre skaljackor idag, en i strl 98 (röd) två i 86, rosa och röd.....tror ni att våra tvillingar kan ha dem till våren?? de har strl 80/86 nu, provade de och de var riktigt stora.....
    ytterplagg brukar vara stora i stl och på våren man har inte så många plagg under så jag säger ja, min dotter har stl 92/98- 104 på visa vanliga kläder medan har en jacka i stl80 som går att ha den fortfarande.
  • Buttelina
    Enensammamma skrev 2010-08-05 17:41:22 följande:
    Min dotter är en kille Nya inköp i bildtråden

Jag saknar TUFFA kläder till tjejer. Gärna rosa och lila/gröna med bilar, flygplan, robotar osv på. Vart finns det???

Min unge är ingen prinsessa och ett offer liksom Vi har mkt rosa också men vill inte att min dotter ska hamna i ett fack.

vill ni det med era killar? Har dom bara "tuffa" kläder eller hur tänker ni?
    ¨måste det vara flickiga färger då? köp en bil tröja på pojkavdelningen bara?

annars har/hade kameleontdesign rosa kläder med traktorer/bilar på
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • mollan nu
    iAnnaMaria skrev 2010-08-05 08:58:54 följande:
    Stor då :). Min 13 månaders har 80/86 ännu..
    jupp, han är lika stor som hans storasyster var vid 17 månader
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • TeDrickaren
    star67 skrev 2010-08-05 19:56:02 följande:
    ytterplagg brukar vara stora i stl och på våren man har inte så många plagg under så jag säger ja, min dotter har stl 92/98- 104 på visa vanliga kläder medan har en jacka i stl80 som går att ha den fortfarande.
    Okej, tack!

Provade strl 98 på dottern som i normal fall har 110/116 och den funkade på henne, något kort i armarna kanske.
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Lejån
    Fyndaden tre skaljackor idag, en i strl 98 (röd) två i 86, rosa och röd.....tror ni att våra tvillingar kan ha dem till våren?? de har strl 80/86 nu, provade de och de var riktigt stora.....
    Om du menar de i strl 86 kommer de absolut att kunna ha dem till våren. Min kille som har strl 92/98 kan fortfarande ha skaljacka i strl 86.
    längtar efter sommar & sol
  • ÖNadja

Varför rear dom så olika från butik till butik?

I samma stad på två olika butiker kan vissa saker va på rea och på andra butiken på fullt pris. Visst om de är udda plagg kvar, men när det inte är det.

Tycker det är myyysche konstigt.. Obestämd

Jag har då handlat jätte mycket på rean i år och känner mej så duktig!  SkrattandeHar köpt mycket som går att använda i höst/vinter och även lite plagg till nästa år. Får hoppas att chansningen av storlek blir rätt.. Drömmer

• sarsparis
    De är väldigt stora, min son som vi nu köper 104 till har 98 i sin jacka, vi viker fortfarande upp ärmarna på den, han kan lätt ha den denna hösten med. kan de inte ha jackorna till våren kan de säkert ha de nästa höst. provade 92 och den satt så där perfekt på min son , han är 2 ½
  • sarsparis

Vad tycker ni om skalbyxorna från fix? Håller de måttet? kan man ersätta regnkläder med skalbyxorna?

• Snorky
    Enensammamma skrev 2010-08-05 17:41:22 följande:
    Min dotter är en kille Nya inköp i bildtråden

Jag saknar TUFFA kläder till tjejer. Gärna rosa och lila/gröna med bilar, flygplan, robotar osv på. Vart finns det???

Min unge är ingen prinsessa och ett offer liksom Vi har mkt rosa också men vill inte att min dotter ska hamna i ett fack.

vill ni det med era killar? Har dom bara "tuffa" kläder eller hur tänker ni?
    har kört väldigt neutralt på mina pojkar, o äldsta sonen hade en rosa period ett tag då han helst valde rosa kläder. Tyvärr är det slut på det efter att det finns såna, ursäkta ordvalet... puckade barn på hans dagis som skrek "du har rosa på dig" så fort han kom in genom dörren, sen låg tröjan i hans låda när jag hämtade honom! Sen den dagen aldrig mer rosa till dagis, vill inte att han ska behöva stå ut med såna idiotkommentarer!!!
    Nu när de är större så är det inte lika lätt att påverka längre så det blir mest från pojkavdelningen. En del byxor från flick för att de sitter bättre på mina pinnsmala barn.

Det finns ju MASSOR med unisexa klädmärken annars som blandar bilar o färger... tex småfolk! Men varför ska allt vara rosa till din flicka då?
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11