• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Buttelina
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:41:46 följande:
    Här är lite sånna trista kläder/färger jag menar. Detta hade jag aldrig köpt (hoppas jag inte trampar någon på tårna nu, Smaken är ju som baken )

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=910...   

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=934...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=904...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=906...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=885...
    nä inte så kul dom.. men man behöver ju inte handla dom.. det finns ju massa fina på pojk med, emellanåt ialla fall jag handlar mest småfolk o molotröjor på rea till min son för jag gillar sällan utbuden i andra butiker
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Ruso

Provade nyss den nya blå skaloverallen som jag beställde via nätet till min son. Tog 98, han är ca 90 lång eller strax under och drygt 15 kilo... Den var stooooooor! Har alla Lindex kläder växt numera? Innan tyckte jag jämt deras kläder var så små och att man kunde ta en storlek större i ytterkläder och tröjor i alla fall. Tydligen inte nu...

Min butik har inte fått in skaloverallen och på nätet är de slut... någon som vet om alla affärer får in dem, eller om det går att få tag på 92 på annat sett?

• star67

jag köpte skjorta från lindex i stl 92 med slips till min son som har fortfarande stl 80-86 på baby tror ni den skulle funka till nyår?? jag har veckat upp armar. aldrig köpt något på pojke så vet inte hur de är.

• Ruso
    star67 skrev 2010-08-06 12:02:46 följande:
    jag köpte skjorta från lindex i stl 92 med slips till min son som har fortfarande stl 80-86 på baby tror ni den skulle funka till nyår?? jag har veckat upp armar. aldrig köpt något på pojke så vet inte hur de är.

Ja det tycker jag, om du kan ha den inklämd i byxan... (var ju inte så snyggt när det blev klänning )
  • Snorky
    Ruso skrev 2010-08-06 00:21:10 följande:

Ang flick och pojkkläder, färger och leksaker... Jag kan har lite olika på barnen, men jag sätter inte på sonen tunika, kjol och klänning, puffärm och volang eller vad man nu kan finna "tjejigt"... rosa har min mellanpojk på kläder, men då "killkläder" eller  unisex. Tjejorna går mycket med typiska "flickkläder", men den minsta kan få lite unisex och även lite killtröjor som jag gillar... (när de blir större så få de ju välja lite mer själv).

Då jag har flera barn utav varje kön så finns massor utav leksaker att välja på.. yngsta killen kom efter 3 tjejer på raken, vi hade helt enklet mest "tjejiga" leksaker... men vad leker han mest med -  jo, det är ändå Briotåget och bilar i alla varianter, sådant vi hade köpt till tjejerna och som dom knappt tittade på.

Jag upplever att många flick-mammor vill att tjejerna inte skall vara så tjejiga...det är nästan så att det blir negativt om tjejerna gillar rosa och princess-saker, nästan lite fult.. vilka vibbar skapar det? Jämlikehet? Nej, jag vill att mina tjejer (och killar) skall vara stolta över sitt kön, och jag är trött på att det nästan är fult att  man ser vilket kön barnet har på klädseln, för mig är det helt OK.

jag  håller med dig... det är helt okej att se könet på klädseln, men det är så himla stereotypt i så mycket butiker att vill man ha nåt som faller ur mönstret så finns det inte. För flickor ska ha si och pojkar ha så! Tråkigt!! Därför gillar jag unisex, men köper minst lika mkt pojkigt!

Jag tycker också det är fånigt att "förbjuda" sina flickor prinsessklänningar likväl som att förbjuda sina pojkar det. Låt barnen välja vad de vill! Vill de ha kjol fine, vill de ha byxor fine... spelar ingen roll vilket kön, men för guds skull tuta inte i era barn  vad som är tjejigt och pojkigt! Jag hatar det, det är upp till varje individ att bestämma själv.
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Snorky
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:41:46 följande:
    Här är lite sånna trista kläder/färger jag menar. Detta hade jag aldrig köpt (hoppas jag inte trampar någon på tårna nu, Smaken är ju som baken )

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=910...   

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=934...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=904...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=906...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=885...
    Håller faktiskt med dig... inget av det där faller mig i smaken heller!!

Men babykläderna på Lindex är helt outstanding. Så mycket fint!! Egentligen tycker jag man skulle göra om avdelningarna och babysortimentet borde finnas upp till stl 98/104 typ... då inte så långt upp i bodies dock.
    Sen kunde stora avdelningen börja på typ 110 eller 116.
  • Ruso
    Snorky skrev 2010-08-06 17:30:29 följande:
    jag  håller med dig... det är helt okej att se könet på klädseln, men det är så himla stereotypt i så mycket butiker att vill man ha nåt som faller ur mönstret så finns det inte. För flickor ska ha si och pojkar ha så! Tråkigt!! Därför gillar jag unisex, men köper minst lika mkt pojkigt!

Jag tycker också det är fånigt att "förbjuda" sina flickor prinsessklänningar likväl som att förbjuda sina pojkar det. Låt barnen välja vad de vill! Vill de ha kjol fine, vill de ha byxor fine... spelar ingen roll vilket kön, men för guds skull tuta inte i era barn  vad som är tjejigt och pojkigt! Jag hatar det, det är upp till varje individ att bestämma själv.
    Fast, att jag sätter en gräns och inte tillåter mina pojkar kjol och klänning och urtypiska tjejkläder, det vill jag faktiskt kunna göra utan att få skit också! Jag tycker helt enklet det är fel. Dock kan de gärna få gå i kläder från "andra" avdelningen... men inte vad som helst.
    Nu har dock aldrig mina pojkar velat ha just dessa saker... och skulle lilleman plötsligen absolut vilja ha en klänning så vet jag inte om jag hade sagt på samma vis, om önsket var väldigt starkt... han skulle nog få gå i det hemma, men jag skulle nog aldrig ha på det om man skulle i väg...
  • Snorky
    Ruso skrev 2010-08-06 17:45:39 följande:
    Fast, att jag sätter en gräns och inte tillåter mina pojkar kjol och klänning och urtypiska tjejkläder, det vill jag faktiskt kunna göra utan att få skit också! Jag tycker helt enklet det är fel. Dock kan de gärna få gå i kläder från "andra" avdelningen... men inte vad som helst.
    Nu har dock aldrig mina pojkar velat ha just dessa saker... och skulle lilleman plötsligen absolut vilja ha en klänning så vet jag inte om jag hade sagt på samma vis, om önsket var väldigt starkt... han skulle nog få gå i det hemma, men jag skulle nog aldrig ha på det om man skulle i väg...
    Men jag tycker att uttrycker de själva att de vill ha ett visst plagg, så känner jag att jag inte kan förbjuda... då är vi ju där... "nä, det är för en tjej". Sen tycker jag det är helt okej att inte välja tjejkläder åt de själva... jag köper inte klänningar till mina pojkar... men hade de velat ha en klänning så vet jag inte om jag hade förbjudit det. Tror inte det... de måste få prova om de vill. Sen skiter jag fullständigt i vad andra skulle tänka i affären, lekparken etc, dock skulle jag undvika det till dagis, om det gick, pga tidigare incidenter med barn som är inpräntade med massa skit. När jag är med kan jag iaf försvara det, men inte när jag lämnar de på dagis.
  • TeDrickaren

Tack för alla svar om skaljackorna då behåller vi dem och hoppas på att de funkar ypperligt till våren

Jag tycker att Lindex vinterjackor/termobyxor och skaljackor verkar stora i strl men de "vanliga" kläderna tycker jag nog är lite små i strl......

Jämförde skaljackan i 98 med en didirksson 100 och det var ungefär samma, Fix jackan var lite kortare i ärmarna.

Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11