• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • virknålarna
    aglili skrev 2011-04-12 08:43:19 följande:
    Behvödes inget sms här, gäller alla.
    ok, tack!
  • aglili
    lady in red skrev 2011-04-12 11:12:36 följande:

Blir de någon 30 % på barnplagg-kupong denna månad tro,nån som vet??

½ rea gäller till 14e, så man kan ju hoppas på kupong efter det....
  • sarsparis
    Mamma och Mor skrev 2011-04-11 19:10:39 följande:
    Vad sjutton är det för något i de rutiga skaljackorna??
    Köpte dessa jackor åt bägge barnen är det var kampanj och det är jag glad för. Barnen är atopiker, dvs har känslig hud och jag tvättar kläderna innan användning. Ytterplagg har jag dock aldrig tvättat då de inte ligger direkt mot huden under lång tid som vanliga kläder gör. Det lilla en krage vidrör huden har inte haft någon påverkan. Nu är jag dock fundersam...
    Efter bara en kort stunds användning (en tur till affären samt leka lite på gården) och bägge barnen är rödflammiga i ansiktet och vid handlederna. Värst är det vid ansiktet, där hakan är märkbart röd och irriterad, ser nästan lite "skavd" ut. Har aldrig sett detta fenomen på dem tidigare Obestämd
    Ska låta det läka ut på dem och sen testa igen om det bara var en tillfällighet men jag undrar jag, bägge barnen får likadan reaktion samtidigt....hm....
    usch då! Måste säga att jag tycker att lindex kläder betett sig lite konstigt på sistone. Köpt två t.shirtar til sonen, den ena röda med ankare på och den ena med en traktor på. Första gången jag tvättade den röda (som dessutom är ekologisk) så blev alla vita ankare rosa, fick en ny, tvättade den då helt själv i maskinen, och det vita är rosa igen, så nu får jag gå tillbaka med den också. Traktortröjan krypmte jättemycket i tvätten, den var stor när jag provade den på sonen, nu är den nästan för liten, så den åker också tilbaka.  För ca en månad sen köpte jag ett par jeans till sonen, de är endast använda på 2 kalas, nu såg jag att de spruckit ca 10 cm i grenen. Har aldrig någonsin varit med om liknadne, har vad jag kommer ihåg reklammerat ett lindex plagg under alla åren och de var fix jackan förra året. Funderar allvarligt på att inte köpa något mer därifrån på ett tag....
  • Xgirl83
    Mamma och Mor skrev 2011-04-11 19:10:39 följande:
    Vad sjutton är det för något i de rutiga skaljackorna??
    Köpte dessa jackor åt bägge barnen är det var kampanj och det är jag glad för. Barnen är atopiker, dvs har känslig hud och jag tvättar kläderna innan användning. Ytterplagg har jag dock aldrig tvättat då de inte ligger direkt mot huden under lång tid som vanliga kläder gör. Det lilla en krage vidrör huden har inte haft någon påverkan. Nu är jag dock fundersam...
    Efter bara en kort stunds användning (en tur till affären samt leka lite på gården) och bägge barnen är rödflammiga i ansiktet och vid handlederna. Värst är det vid ansiktet, där hakan är märkbart röd och irriterad, ser nästan lite "skavd" ut. Har aldrig sett detta fenomen på dem tidigare Obestämd
    Ska låta det läka ut på dem och sen testa igen om det bara var en tillfällighet men jag undrar jag, bägge barnen får likadan reaktion samtidigt....hm....
    Men vad otrevligt! :-/ Du får meddela hur det går när du testar igen. Känns ju inte särskilt hälsosamt att dina barn får en sådan reaktion.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Mamma och Mor

Ska testa jackorna till dem om någon dag och berättar resultatet här. Hoppas ju såklart att det bara var en tillfällighet - för annars är det riktigt otrevligt tycker jag Obestämd

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Buttelina
    sarsparis skrev 2011-04-12 11:28:44 följande:
    usch då! Måste säga att jag tycker att lindex kläder betett sig lite konstigt på sistone. Köpt två t.shirtar til sonen, den ena röda med ankare på och den ena med en traktor på. Första gången jag tvättade den röda (som dessutom är ekologisk) så blev alla vita ankare rosa, fick en ny, tvättade den då helt själv i maskinen, och det vita är rosa igen, så nu får jag gå tillbaka med den också. Traktortröjan krypmte jättemycket i tvätten, den var stor när jag provade den på sonen, nu är den nästan för liten, så den åker också tilbaka.  För ca en månad sen köpte jag ett par jeans till sonen, de är endast använda på 2 kalas, nu såg jag att de spruckit ca 10 cm i grenen. Har aldrig någonsin varit med om liknadne, har vad jag kommer ihåg reklammerat ett lindex plagg under alla åren och de var fix jackan förra året. Funderar allvarligt på att inte köpa något mer därifrån på ett tag....
    jag har också varit med om flertalet lindexplagg som gått sönder, sömmar som släppt osv. 4 leggings gått sönder i rumpan.. hela sömmen släppte på det ena paret och i 3 andra par börjar sömmen luckras upp.. en bamse tröja släppte hela sömmen i armen osv.. när just nu är jag ganska lindex trött och har inte köpt nått de senaste månaderna
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • backi2008
    sarsparis skrev 2011-04-12 11:28:44 följande:
    Reklamerade en Bamse tröja idag och har reklamerat ganska mycket på lindex. Tycker inte att kvaliten är så jätte bra men sonen är helt förälskad i Bamse och i deras traktortröjor så jag köper för att han ska få välja något Är glad så länge det inte är Spindelmanen Kräks men oftast blir det inte använt så många gånger och nu har jag lyckats köpa på mig ett lager med fina småfolk trakortröjor i nästa storlek
    Vilken traktortröja var det? Har köpt den blå/vit randiga t-shirten men ännu inte tvättat den, kanske dax att göra det.
    Emil min solstråle
  • 2 små prinsessor

Sprang av en slump in på lindex igår, visste inte att det var halva reapriset... Kom ut med 1 tunika, 2 tröjor (1 bamse och 1 flintstones), 1 par leggings och en jeanskappa -allt för 127 kr! Mkt nöjd

• ÖNadja
    Buttelina skrev 2011-04-12 20:24:18 följande:
    jag har också varit med om flertalet lindexplagg som gått sönder, sömmar som släppt osv. 4 leggings gått sönder i rumpan.. hela sömmen släppte på det ena paret och i 3 andra par börjar sömmen luckras upp.. en bamse tröja släppte hela sömmen i armen osv.. när just nu är jag ganska lindex trött och har inte köpt nått de senaste månaderna
    När ja köpte äppeltröjan tror ja det var och hade tvättat den första gången så stank det när ja öppnade tvättmaskinen, jag vet inte vad det var, men hela tröjan stank typ kemikalier...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11