• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Mineo
    7 michelingodingar skrev 2011-07-27 08:31:40 följande:
    har aldrig sett att fix har haft en skaloverall, är det något nytt, eller gammalt kanske?! Skrattande
    SkämsTyst jag köpte den på efter jul någon gång står fix active på och och den är liksom jättetunt fleece yttertyg och någon "glattig och prassligt" material med typ små hål invändigt!! och den är supertunn.
    här är några bilder på den, nån kanske vet vadför slags overall detta är

aha... en windstopperfleece! Vindtät ska den vara, men vattentät vet jag inte?
    ♥ Neo 2005 ♥ Mio 2006 ♥ Lillasyster bf 110717 ♥
  • HonSomVet
    7 michelingodingar skrev 2011-07-27 08:31:40 följande:
    har aldrig sett att fix har haft en skaloverall, är det något nytt, eller gammalt kanske?! Skrattande
    SkämsTyst jag köpte den på efter jul någon gång står fix active på och och den är liksom jättetunt fleece yttertyg och någon "glattig och prassligt" material med typ små hål invändigt!! och den är supertunn.
    här är några bilder på den, nån kanske vet vadför slags overall detta är

Mja. Är det en skaloverall i bemärkelsen som att använda som regnkläder - nej. Det är med största sannolikhet en windstopper-overall. Dvs den håller mot vind. Jag skulle nog inte doppa ner en sådan i alltför mycket vatten.

Inga skalkläder har fleece på utsidan.
  • 7 michelingodingar
    Mineo skrev 2011-07-27 08:35:36 följande:
    aha... en windstopperfleece! Vindtät ska den vara, men vattentät vet jag inte?
    tackar njae vattentät är jag med tveksam till pga fleecen
    HonSomVet skrev 2011-07-27 08:39:19 följande:
    Mja. Är det en skaloverall i bemärkelsen som att använda som regnkläder - nej. Det är med största sannolikhet en windstopper-overall. Dvs den håller mot vind. Jag skulle nog inte doppa ner en sådan i alltför mycket vatten.

Inga skalkläder har fleece på utsidan.
    haha näe jag var oxå tveksam till vattentät men tack för svar iaf då vetjag vad det är för en overall
  • Tullemi

Ojoj, det är bara juli och jag har redan beställt vinteroveraller till barnen . Nu var det så generösa rabattkoder så jag gjorde 2 separata beställningar för att kunna utnyttja dem. Lika bra att ha dessa billiga overaller hemma och sen byta i butik om de inte skulle passa.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Mineo
    Tullemi skrev 2011-07-27 09:06:13 följande:
    Ojoj, det är bara juli och jag har redan beställt vinteroveraller till barnen . Nu var det så generösa rabattkoder så jag gjorde 2 separata beställningar för att kunna utnyttja dem. Lika bra att ha dessa billiga overaller hemma och sen byta i butik om de inte skulle passa.
    hihi... jag var klar i mars! Så himla skönt att slippa tänka på det!
    ♥ Neo 2005 ♥ Mio 2006 ♥ Lillasyster bf 110717 ♥
  • Enensammamma
    Wilmis07 skrev 2011-07-26 22:31:38 följande:
    Det är ju märket Outwear,samma som dom lite billigare skalbyxorna dom har och dom är ju inte helt vattentäta. Är kanske så på overallen också ,eller står det att den är vattentät?

Ingen aning men jag har bestämt mig för en Gneis overall i år iaf. Gillar inte Lindex färger.
  • Enensammamma
    zasata skrev 2011-07-27 09:15:51 följande:
    Vilka overaller har ni köpt?

Jag väntar på att Gneis och Molo ska komma ut. Jag ska ha en lila eller grön liksom
  • Enensammamma

Hur många ggr efter varandra vågar man använda rabatterna?

• jannah

Får ni 30% rabatten att funka mer än en gång i webshoppen? När jag loggar in syns rabatten i kassan, men sen är den inte avdragen när man tittar på summan som ska betalas längre ner...

¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11