• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • lady in red

Tycker Lindex överlag är små i stl på barnplagg. Har aldrig köpt deras vinterkläder dock,ska man gå upp en stl på dom tro??
    Labradorälskare- Tycker 110 blir bra till din dotter. Min dotter är 111 cm,undra om hon kan ha en 116 då el om jag får gå upp till 122,hon är ju lite rund oxåObestämd.

Dottern är väldigt varm av sig och har haft POP:S ytterkläder innan som är funktionella och andas bra. Ni som har Lindex ytterkläder till vintern,är ni nöjda med dom?

• Wilmis07
    lady in red skrev 2011-08-05 20:24:36 följande:
    Tycker Lindex överlag är små i stl på barnplagg. Har aldrig köpt deras vinterkläder dock,ska man gå upp en stl på dom tro??
    Labradorälskare- Tycker 110 blir bra till din dotter. Min dotter är 111 cm,undra om hon kan ha en 116 då el om jag får gå upp till 122,hon är ju lite rund oxåObestämd.

Dottern är väldigt varm av sig och har haft POP:S ytterkläder innan som är funktionella och andas bra. Ni som har Lindex ytterkläder till vintern,är ni nöjda med dom?

Det tror jag helt klart att hon kan,ha en stl 116 alltså.Min dotter är också lite rund av sig. Jag hade också pop förra året och var ju supernöjd med den,men blir nog till att testa FIX i år.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • aglili
    Wilmis07 skrev 2011-08-05 19:54:33 följande:
    Ja det tror jag hon kan ha.
    Ja, jag får nog byta till det. Det är ju 3 månader tills hon ska ha den.
  • Ärta

Hej på er!
    Jag är lite sugen på overallen på kapp ahl till min yngsta i vinter. Hon bör vara runt 86 cm i typ februari. Hur är overallen i storlek? Är det 86 jag ska ha då?

• pp08
    lady in red skrev 2011-08-05 20:24:36 följande:

Vet inte hur deras vinterplagg är men jag köpte i våras en skaljacka och skalbyxor på Lindex och jag tyckte dessa var rymliga. Köpte stlk 92 i båda (FIX) . Dottern är nu 91.5cm och kläderna är fortfarande rymliga. Har varit mycket nöjd med båda plaggen. Byxorna användes mycket redan under våren, jackan bara vid några enstaka tillfällen.

Sedan tidigare i år har även vattentäthet av Lindex/Fix kläderna förbättrats och har nu en vattenpelare på 10 000. Alltså lika bra som andra dyrare ytterkläder. Prisvärd också då de är myket biligare än tex. PoP.
    ♀ 090619
  • maruttan

Den rosa overallen var ju jättefin!! Har alltid kört POP och varit nöjd, speciellt nu när det varit kalla och snörika vintrar. Hur har ni som haft FIX overallen tyckt att den fungerat nu när det varit kalla vintrar? Hur är de i storleken? Lika stora som POP:s?

• AnnaMariaM

Hej alla. 
    Jag behöver er hjälp, kan jag inte bestämmer vilken jacka jag ska välja till min två-åriga dotter.
    Från vänster, rosa vindtät, vattentät jacka från Lindex pris 90: -
    TCS Everest lila jacka vind-och vattentätt 5000mm pris 150: -
    Fix rosa jacka vind-och vattentätt 10.000mm pris 140: -
    Alla jackor är storlek 104

Har någon förslag på vad jag ska göra?

254676_259385310739289_100000034667385_1152721_5238405_n.jpg

• maruttan

En till fråga! När är det rabattkupongerna brukar komma? Tänkte att man kunde använda en sån så får man bättre pris på overallen!

• Tullemi

AnnaMaria: nu vet jag inte hur stor din 2-åriga tjej är, men en FIX i storlek 104 låter väldigt stort för en 2-åring. FIX-skaljackor är stoooora i storleken.

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11