• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Kristyr
    sarsparis skrev 2011-08-06 19:42:46 följande:
    Okej, ska kolla Åhlens där har jag faktiskt inte kollat. Sonen har 110 så babyavdelningen är inte aktuellt Flört
    det var kanske på baby på åhlens med.. men det kanske finns motsvarande modeller på Jr med...
  • lottizm
    sarsparis skrev 2011-08-06 19:42:46 följande:
    Okej, ska kolla Åhlens där har jag faktiskt inte kollat. Sonen har 110 så babyavdelningen är inte aktuellt Flört

Villervalla har fina enfärgade koftor/jackor annars, den röda färgen är jättefin!
  • imsel

Jag köper nog de flesta kläder på flickavdelningen tror jag.. Men det ÄR jäkligt svårt att hitta kläder på flick som inte har puffärm! Om man ser nån snygg färgsättning så är det alltid puffärm, nåt "gulligt" (som brukar vara fula enligt mig) tryck, glitter eller så är det en tunika/klänning. Pojk har i motsats väldigt tråkiga kläder. Antingen mörka enfärgade eller nåt "tufft" (som också är fult enlig mig ) tryck. Har lite kläder från villervalla men det är aningens för dyrt.. Men ser jag nåt färgglatt plagg på nån butik så brukar jag roffa åt mig den fort som attan :-P Fast Lindex har ju iaf ganska bra kläder nu med "all kids" märkningen.

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Inte jättemycket dyrare, men snäppet dyrare. Nu provade jag den rosa rubbade tröjan, och den var gigantisk på honom Nu hittar jag inte kvittot heller! Fast jag är Ganska säker på att den inte finns varken i Kiruna eller Luleå (jag köpte den i Boden) så jag hade väl ändå inte kunnat byta till en mindre strl.. Fan också! Den som är så snygg! Ingen som vill byta sin 98 mot en 104?! B)

april 09 kom min bebbe
  • zasata
    Enensammamma skrev 2011-08-06 12:26:13 följande:
    Tycker ALLA kläder kunde hänga under stl och sort bara typ byxor, tröjor osv utan pojk eller flickindelning...

Köpte en bamse T-shirt till dottern som hängde på kill. 98 var som ett HUS men 104 är nästan litet på tröjor och klänningar från flick redan och dottern är bara 95 cm och väger 14,9 kilo 3½ år. Det är sjukt

då försvinner merförsäljningen tyvärr.
  • imsel
    zasata skrev 2011-08-07 13:32:24 följande:
    då försvinner merförsäljningen tyvärr.

Jag har hört folk säga liknande innan..men jag minns inte anledningen, varför skulle det bli så?
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Och jag hittade kvittot!!
    Så jag ska kolla på Storheden om det finns såna tröjor, annars får det väl bli nåt annat..
    Men hur blir det när jag köpt den för ta 3 bet 2?
    Så märkte jag att det satt kvar ett larm på ett par byxor...suck.

Så jag ska lämna tillbaka en kepa som var för stor, ev byta rosa tröjan och få bort larmet från byxorna.
    Tur att jag hade kvar kvittot, annars hade det kanske varit pinsamt att be dom ta bort larmet Obestämd      

april 09 kom min bebbe
  • älskarlivet81

blir så j-la trött på Lindex tjejkläder! Köpte en ny, fin tröja till min dotter, stl 86. Testar den på och då passar den NU.. Men hon har inte ens 86 i några andra kläder och det vi har testat av andra kläder som är stl 86 är stora som hus!

Jag har dock varken kvitto eller lappen som sitter på tröjan kvar.. :( Kan man byta ändå?
    Ska ringa Lindex och skälla så fort de öppnar! 

• anette 81
    älskarlivet81 skrev 2011-08-08 09:20:04 följande:
    blir så j-la trött på Lindex tjejkläder! Köpte en ny, fin tröja till min dotter, stl 86. Testar den på och då passar den NU.. Men hon har inte ens 86 i några andra kläder och det vi har testat av andra kläder som är stl 86 är stora som hus!

Jag har dock varken kvitto eller lappen som sitter på tröjan kvar.. :( Kan man byta ändå?
    Ska ringa Lindex och skälla så fort de öppnar! 

jag köper 110, eller 116 i tröjor åt dottern som är 1m och 116 i velourbyxor, lindex kläder är små i storlekarna
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11