• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Novallie

fix om flickan kan ha den ser snyggast ut.

Min son som inte e riktigt två ännu har jag köpt en jacka i 104 som han kan ha. Lindex dock ej fix

H född 091017
  • AnnaMariaM

Mileas mamma:  Min tjej är ca 90cm. Hon bär kläder i storlekarna 86 till 98. Det beror på.
    Jag vet att Fix storlek 104 är för stor, den andra Lindex rosa jacka och den lila Everest från Stadium är också samma storlek. 
    Min fråga var vilken jacka som ni skulle tycka var bäst rent funktionsmässigt och utseendemässigt

• MammaMor
    AnnaMariaM skrev 2011-08-05 23:34:33 följande:
    Mileas mamma:  Min tjej är ca 90cm. Hon bär kläder i storlekarna 86 till 98. Det beror på.
    Jag vet att Fix storlek 104 är för stor, den andra Lindex rosa jacka och den lila Everest från Stadium är också samma storlek. 
    Min fråga var vilken jacka som ni skulle tycka var bäst rent funktionsmässigt och utseendemässigt

Everest jackan
  • Tullemi

Everest har vi haft lite otur med. Du kan nog få många svar angående jackorna

Milea 080217 Lucas 100202
  • Lalalong

Den längst till vänster är väl softshell jackan? Lite svår bild att se på men jag tycker mig se det. Då är den inte vattentät. Jag gillar den ändå, och har den till mina tjejer, men det är ingen jacka du kan ersätta en skaljacka med.
    Jag skulle röstat på Everest eftersom Kaj själv är galet nöjd med den. Å andra sidan har jag aldrig provat fix skaljacka.

• Finesse

Nej tid är väl skaljacka? Så såg dem it för nan säsong sen.

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Enensammamma
    aglili skrev 2011-08-05 18:54:18 följande:
    Min dotter är 97-98 cm. Tror ni hon kan ha 110? HAr en 104 hemma och det är inte så mycket växtmån i den.....
    104 är som hus på min dotter som är 95 cm ca
  • Enensammamma
    lady in red skrev 2011-08-05 20:24:36 följande:
    Tycker Lindex överlag är små i stl på barnplagg. Har aldrig köpt deras vinterkläder dock,ska man gå upp en stl på dom tro??
    Labradorälskare- Tycker 110 blir bra till din dotter. Min dotter är 111 cm,undra om hon kan ha en 116 då el om jag får gå upp till 122,hon är ju lite rund oxåObestämd.

Dottern är väldigt varm av sig och har haft POP:S ytterkläder innan som är funktionella och andas bra. Ni som har Lindex ytterkläder till vintern,är ni nöjda med dom?

Lindex FLICKKLÄDER är små i stl inte "killkläderna" Tragiskt men sant

Vi hade en fix förra året och var nöjda
    maruttan skrev 2011-08-05 21:49:03 följande:
    Den rosa overallen var ju jättefin!! Har alltid kört POP och varit nöjd, speciellt nu när det varit kalla och snörika vintrar. Hur har ni som haft FIX overallen tyckt att den fungerat nu när det varit kalla vintrar? Hur är de i storleken? Lika stora som POP:s?
    Vi har haft ner mot 20 minus 3 vintrar nu. Den funkar fint. Det verkar vara extremt olika det där med stl. Min flicka var 89,7 cm vid 2½ kollen i september förra året och hade en fix i 92 hela vintern utan problem medans vissa säger att dom hade stl 104 då för motsvarande längd. Bäst att prova
    AnnaMariaM skrev 2011-08-05 21:50:22 följande:
    Hej alla. 
    Jag behöver er hjälp, kan jag inte bestämmer vilken jacka jag ska välja till min två-åriga dotter.
    Från vänster, rosa vindtät, vattentät jacka från Lindex pris 90: -
    TCS Everest lila jacka vind-och vattentätt 5000mm pris 150: -
    Fix rosa jacka vind-och vattentätt 10.000mm pris 140: -
    Alla jackor är storlek 104

Har någon förslag på vad jag ska göra?

254676_259385310739289_100000034667385_1152721_5238405_n.jpg

Vänster helt klart men en 104 blir nog på tok för stort. Dottern 3½ har 98 och den är STOR

• Finesse

Fast min dotter har mest bara lindex kläder och har haft den sen hon var 2-2½ år.. då var hon drygt 90-96 lång när hon började använda det.. Hon har haft det denna sommar oxå, mest för att jag orkar inte bry mig under sommaren att allt är kort i ärmarna.. 

Hms kläder är dock lite stora i 104 och Lindex måste jag plocka bort nu till hösten. 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Gurkan
    Enensammamma skrev 2011-08-06 11:12:26 följande:
    Lindex FLICKKLÄDER är små i stl inte "killkläderna" Tragiskt men sant

Vilket är helt absurdt!
    Köpte den lila ribbade tröjan till lilleman, fanns ju bara i brunt och någon mer tråkig färg på pojkavdelningen men jag fick köpa stl 98(!) i "flick"tröjan då den var jämstor med en 86 "kill"tröja. 

Plus att velourbrallorna i grönt och ljusgrått finns på flickavdelning för pojkar kan inte ha grönt eller hur var det nu?
    Rött verkar lindex har gjort till en "flickfärg" med. Blir så trött. Önskar att kläder till barn var lit emer könsneutrala och det finns det men de är ofta betydligt dyrare än lindex och Hm och liknande och har man en ltien som älskar vatten, lera och maskrosor och mat så köper man inte så dyra kläder eftersom det blir fläckar som inte går bort.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11