• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • pp08

AnnaMariaM: min tjej på 2år är 91.5cm och har LindexFix skaljackan i 92. (vårens modell rosa rutig). Den är stor och kommer att passa hela hösten med. När jag köpte den köpte jag även 98 och jämförde, alldeles för stor. Armarna blir tok för långa när man tar en för stor storlek.

Jackan till vänster tror jag bara är vattenavisande och inte vattentät. Everest har jag ingen erfarenhet av. Skulle dock helst välja en jacka med högre vattenpelare, då behöver man sällan (nästan aldrig) använda en riktig regn eller gallonjacka).

♀ 090619
  • Kristyr
    Gurkan skrev 2011-08-06 11:22:14 följande:
    Vilket är helt absurdt!
    Köpte den lila ribbade tröjan till lilleman, fanns ju bara i brunt och någon mer tråkig färg på pojkavdelningen men jag fick köpa stl 98(!) i "flick"tröjan då den var jämstor med en 86 "kill"tröja. 

Plus att velourbrallorna i grönt och ljusgrått finns på flickavdelning för pojkar kan inte ha grönt eller hur var det nu?
    Rött verkar lindex har gjort till en "flickfärg" med. Blir så trött. Önskar att kläder till barn var lit emer könsneutrala och det finns det men de är ofta betydligt dyrare än lindex och Hm och liknande och har man en ltien som älskar vatten, lera och maskrosor och mat så köper man inte så dyra kläder eftersom det blir fläckar som inte går bort.
    jag skiter i vilken sidan kläderna hänger på.. handlar det jag tycker är snyggt till min son Köpter mest velourisar på lindex och leggings. Kläder med tryck går bort..*kräks

lera puts väck med lite galltvål innan tvätt även den mesta maten. Vanish tar bort maskrosfläckar!
  • imsel

Flickkläder på många butiker är mindre än pojkkläderna.. Men på Lindex tycker jag det är extremt stor skillnad.
    Min son har typ 92, men kan ha 98 i vissa kläder, men jag tog ändå 104 på den rosa ribbade tröjan.
    Har dock inte provat men 98 skulle sitta alldeles för tajt!
    Hoppas bara inte 104 sitter för precis, då blir jag arg! Flört   

april 09 kom min bebbe
  • Enensammamma
    Gurkan skrev 2011-08-06 11:22:14 följande:
    Vilket är helt absurdt!
    Köpte den lila ribbade tröjan till lilleman, fanns ju bara i brunt och någon mer tråkig färg på pojkavdelningen men jag fick köpa stl 98(!) i "flick"tröjan då den var jämstor med en 86 "kill"tröja. 

Plus att velourbrallorna i grönt och ljusgrått finns på flickavdelning för pojkar kan inte ha grönt eller hur var det nu?
    Rött verkar lindex har gjort till en "flickfärg" med. Blir så trött. Önskar att kläder till barn var lit emer könsneutrala och det finns det men de är ofta betydligt dyrare än lindex och Hm och liknande och har man en ltien som älskar vatten, lera och maskrosor och mat så köper man inte så dyra kläder eftersom det blir fläckar som inte går bort.

Tycker ALLA kläder kunde hänga under stl och sort bara typ byxor, tröjor osv utan pojk eller flickindelning...

Köpte en bamse T-shirt till dottern som hängde på kill. 98 var som ett HUS men 104 är nästan litet på tröjor och klänningar från flick redan och dottern är bara 95 cm och väger 14,9 kilo 3½ år. Det är sjukt

• Gurkan
    Enensammamma skrev 2011-08-06 12:26:13 följande:
    Tycker ALLA kläder kunde hänga under stl och sort bara typ byxor, tröjor osv utan pojk eller flickindelning...

Köpte en bamse T-shirt till dottern som hängde på kill. 98 var som ett HUS men 104 är nästan litet på tröjor och klänningar från flick redan och dottern är bara 95 cm och väger 14,9 kilo 3½ år. Det är sjukt

Därtill efterlyser jag barnkläder i klara glada färger för både killar och tjejer. Utan puffärm och volang. Varför ska allt som är rött, gult, lila och starka härliga färger alltid ha volang och puffärm?

• sarsparis
    Gurkan skrev 2011-08-06 16:58:50 följande:
    Därtill efterlyser jag barnkläder i klara glada färger för både killar och tjejer. Utan puffärm och volang. Varför ska allt som är rött, gult, lila och starka härliga färger alltid ha volang och puffärm?

Ja det kan man undra. Själv är jag ute efter en röd kofta till sonen som passar så himla bra i rött. Tror ni det går att hitta en röd kofta utan puffärm??? Nej.
  • Gurkan
    sarsparis skrev 2011-08-06 18:44:48 följande:
    Ja det kan man undra. Själv är jag ute efter en röd kofta till sonen som passar så himla bra i rött. Tror ni det går att hitta en röd kofta utan puffärm??? Nej.
    likadant här. Såg en underbar tröja på rean på lindex kommer inte ihåg motivet men en vit tröja med rött, gult och grönt i ett härligt tryck men så klart puffärm. 
    Och det är inte bar lindex. Alla billigare sko- och klädaffärer gör samma sak. Letade som en galning efter röda sandaler eller vita i lagom prisnivå till lilleman men hittade inget som inte hade rosetter eller glitter eller var överdrivet puttinuttiga. Så det blev ett par blå.  
  • Kristyr
    sarsparis skrev 2011-08-06 18:44:48 följande:
    pop har ju på babyavdelningen släta koftor utan puffärm, vet inte om det finns rött. Har även sett  släta koftor på Åhlens men vet inte omdet finns utan puff.
  • sarsparis
    Kristyr skrev 2011-08-06 19:16:39 följande:
    pop har ju på babyavdelningen släta koftor utan puffärm, vet inte om det finns rött. Har även sett  släta koftor på Åhlens men vet inte omdet finns utan puff.
    Okej, ska kolla Åhlens där har jag faktiskt inte kollat. Sonen har 110 så babyavdelningen är inte aktuellt Flört
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11