• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • molnen
    pp08 skrev 2011-08-21 13:20:25 följande:
    får man "rabatten" på en gång 100,- vid 400,- eller gäller det senare köp?
    Gäller detta bara i helgen ? gäller det i webshopen ?
  • mellerud
    Lilaa skrev 2011-08-21 10:33:24 följande:
    jag har kod. men måste ha 5 mail adresser. Ni får inboxa mig er mail
    Inboxat dig Glad
  • pp08
    molnen skrev 2011-08-21 20:08:03 följande:
    Gäller detta bara i helgen ? gäller det i webshopen ?
    tror det var bara denna helgen, fre-sö
    Hittade inte det jag skulle ha, skulle bli en tröja men när jag såg kön i kassan vände jag om.
    ♀ 090619
  • pp08

Någon som har jämfört KAX och FIX overallerna när det gäller storleken?

Provade idag på min tjej ( så gott det gick), 92cm, 2år + 2mån.
    Båda jackorna har 10 000 i vattenpelare.
    FIX 98 (799,-) ev. 30% rabatt
    KAX 98 resp 104 (699,-) 25% rabatt
    Fanns även andra overaller på Lindex  (outwear resp. bamse), dessa var vattentät (utan ang. vattenpelare) resp. vattenavisande. VAD är skillnaden mellan vattenavisande och vattentät och vad är bättre.

Valde KAX 104 pga dennes "nättare" passform. Mer smala i formen tyckte jag, som jag tidigare också upplevt de anda kaxkläderna. Tjejen var trött och inte riktig villig att prova. FIX overallen kändes klumpig och stor på henne. Tyckte KAX 98 satt OK, men med lite mer växtmån blev det 104. Resår nere vid benen gjorde att byxbenen sitter riktig bra. Kommer inte ner på marken.

Eftersom vi har 30dagars öppet köp tänkte jag prova lite senare med mera kläder under. Kan nog inte ha ännu större för då blir armarna aldeles för långa.

♀ 090619
  • liber
    pp08 skrev 2011-08-21 21:41:43 följande:
    Någon som har jämfört KAX och FIX overallerna när det gäller storleken?

Provade idag på min tjej ( så gott det gick), 92cm, 2år + 2mån.
    Båda jackorna har 10 000 i vattenpelare.
    FIX 98 (799,-) ev. 30% rabatt
    KAX 98 resp 104 (699,-) 25% rabatt
    Fanns även andra overaller på Lindex  (outwear resp. bamse), dessa var vattentät (utan ang. vattenpelare) resp. vattenavisande. VAD är skillnaden mellan vattenavisande och vattentät och vad är bättre.

Valde KAX 104 pga dennes "nättare" passform. Mer smala i formen tyckte jag, som jag tidigare också upplevt de anda kaxkläderna. Tjejen var trött och inte riktig villig att prova. FIX overallen kändes klumpig och stor på henne. Tyckte KAX 98 satt OK, men med lite mer växtmån blev det 104. Resår nere vid benen gjorde att byxbenen sitter riktig bra. Kommer inte ner på marken.

Eftersom vi har 30dagars öppet köp tänkte jag prova lite senare med mera kläder under. Kan nog inte ha ännu större för då blir armarna aldeles för långa.
    För att få kallas vattentät tror jag det krävs 2000 vatttenpelare. Skriver de bara vattentät så är det alltså sämre än när de anger tex 5000 eller 10 000 vattenpelare. Vattenavisande är sämre än vattentät. 10000 vattenpelare är vad jag vet det högsta som anges/mäts.

Mitt barn har provat både fix och kaxs overall, jag valde kaxs för jag tyckte den hade roligare färger men framförallt var passformen bättre. Har även provat både fix och kaxs termobyxor med 10000 vattenpelare och valde kaxs pga bättre passform. Bättre på mitt barn alltså, för någon annan kanske fix har bättre passform.
  • liber

Upptäckte dock att termobyxorna från kaxs saknar resårband under foten, tyckte det var lite konstigt. Syr kanske dit det själv.

• Loppan boppan

Det finns superoveraller från Molo och isbjörn som har 20.000 i vattenpelare.

2000 betyder 2 timmar i regn men den klarar knappast att man sitter i vattenpölar. Då skulle jag ta 5000 eller mer.  

• jannah

Nu är vinteroverallen till lilltjejen fixad också! Skönt. Blev en Didriksons Tucky från lillabebben.se, som hade 20% på alla nyheter... Glad Tog stl. 70, hoppas det blir bra. Så svårt att veta, men Didriksons brukar ju vara rätt stora i storlek och dottern är ca. 66 cm. lång nu.

Budade lite på en begagnad Didriksons-overall på Tradera som går ut om ett par timmar, nu är den uppe i 450 kr. (+ att man får betala frakten). Jag gav 560 kr. för en ny, inkl. frakt! Så jag är rätt nöjd... Bör ju inte vara så svårt att få igen mycket av pengarna när den ska säljas vidare sen.

Nån som testat denna overall?

¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • Finesse

Didrikson är stora, dottern hade ju 104 på overall förra året från fix och 90 från Didrikson.

Ebba 071228, Hampus 110225
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11