• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • jannah
    Finesse skrev 2011-08-22 17:22:22 följande:
    Didrikson är stora, dottern hade ju 104 på overall förra året från fix och 90 från Didrikson.
    Ja, då lär ju inte stl. 70 bli för liten till henne iaf... Flört Men tror inte att stl. 60 skulle räcka fram till mars...
    ¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • felixen
    jannah skrev 2011-08-22 17:13:32 följande:
    Nu är vinteroverallen till lilltjejen fixad också! Skönt. Blev en Didriksons Tucky från lillabebben.se, som hade 20% på alla nyheter... Glad Tog stl. 70, hoppas det blir bra. Så svårt att veta, men Didriksons brukar ju vara rätt stora i storlek och dottern är ca. 66 cm. lång nu.

Budade lite på en begagnad Didriksons-overall på Tradera som går ut om ett par timmar, nu är den uppe i 450 kr. (+ att man får betala frakten). Jag gav 560 kr. för en ny, inkl. frakt! Så jag är rätt nöjd... Bör ju inte vara så svårt att få igen mycket av pengarna när den ska säljas vidare sen.

Nån som testat denna overall?
    Var det ngn kod för att kunna utnyttja rabatten?
  • jannah
    felixen skrev 2011-08-22 20:32:11 följande:
    Var det ngn kod för att kunna utnyttja rabatten?
    Koden är "Didrik"... Glad
    ¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • AochJsMamma

Lottisz: skalkläder med ullfrott'e alternativt fleece under.. Vid tre Grader ca åker dock vinterjackan fram..

• lottizm
    AochJsMamma skrev 2011-08-22 23:04:18 följande:
    Lottisz: skalkläder med ullfrott'e alternativt fleece under.. Vid tre Grader ca åker dock vinterjackan fram..
    tack för svar vet inte alls vad jag ska köpa för jacka till min femåring, vi har så konstigt väder här på vintern, det kan vara 2 grader på morgonen och sen 15 och sol på dagen... skaljacka och fleece blir lite bökigt när det blir två jackor att ta på och av, men jag ska leta lite efter den gamla fix-jackan med avtagbar fleece, den kanske kan vara lagom.
  • imsel

Undras om det känns kallare i söder vid såna grader..
    Jag sätter bara en tjockare tröja och byxa (swettis) under skalkläder (overall) när det är såna grader..
    Eller ä det närmare 3 kanske han har tunn långärmad och kofta (men inte fleece) över. 

april 09 kom min bebbe
  • backi2008

Lady in red- provade en didrik igår på min runda son. Han är ca 103 cm och 19 kg tung. Vi fick ta 110 för att den skulle passa på överkroppen men då blev benen milslånga, inget som passade honom. Reiman satt bättre men det fanns bara en 104a att prova och den var precis i grenen. De nya Reima hade inte kommit in ännu. Väntar även på pop. Fix var oxå för lång smal för honom likaså molo.

• Loppan boppan
    lottizm skrev 2011-08-22 22:55:53 följande:

vad har ni för jacka till era barn på hösten när det är 3-10 grader ute?

Skaljacka och fleece under
  • Kristyr
    lottizm skrev 2011-08-22 22:55:53 följande:

vad har ni för jacka till era barn på hösten när det är 3-10 grader ute?

skalset eller skaloverall. Har iof bara skaljacka.. men en tunn fleece under...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11