• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • SOL10
    Boosse skrev 2011-08-23 21:41:23 följande:
    Har tänkt att köpa en regnoverall från Lindex, denna närmare bestämt : www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=152...

Såg nu att det står vind och vattenavvisande. Men en regnoverall borde väl vara vattentät? Borde väl vara perfekt med ett fleeceset under till hösten. Tänkte att det är bra, skyddar både mot vind och väta när hon är ute och kryper. Tänker inte sätta ned henne i en vattenpöl direkt.

Lindex regnplagg är inte alltid att lita på om det står så. Kolla vattenpelaren, pops skalkläder är bra
  • pp08
    SOL10 skrev 2011-08-23 22:03:18 följande:
    Lindex regnplagg är inte alltid att lita på om det står så. Kolla vattenpelaren, pops skalkläder är bra
    när det står vattenavisande, är det inte vattentät. Vattentäthet anges med vattenpelare.
    Denna ser mer ut som en skaloverall.
    ♀ 090619
  • Boosse
    pp08 skrev 2011-08-23 22:07:55 följande:
    när det står vattenavisande, är det inte vattentät. Vattentäthet anges med vattenpelare.
    Denna ser mer ut som en skaloverall.
    tål en skaloverall att krypa runt i fuktigt gräs med?
  • pp08
    Boosse skrev 2011-08-23 22:32:36 följande:
    tål en skaloverall att krypa runt i fuktigt gräs med?
    Ja, om den har bra vattenpelare. Men eftersom det inte är angiven på denna overall vågar jag inte säga ngt. Lindex -FIX ytterkläder har en vattenpelare på 10 000 och de kan jag däremot rekommendera.
    ♀ 090619
  • Boosse

På Lindex Bamse-regnkläder som fått bäst i test står det vattenavstötande, är inte det samma sak som vattenavisande?

• Boosse
    pp08 skrev 2011-08-23 22:36:49 följande:
    Ja, om den har bra vattenpelare. Men eftersom det inte är angiven på denna overall vågar jag inte säga ngt. Lindex -FIX ytterkläder har en vattenpelare på 10 000 och de kan jag däremot rekommendera.
    HIttar inte att det står om vattenpelare på någon av deras regnkläder. Kommer att köpa tjockare vinterkläder längre fram men nu när det fortfarande är varmt vill jag ha något tunnare som skyddar mot vind och kryp utomhus.
  • pp08
    Boosse skrev 2011-08-23 22:37:28 följande:
    På Lindex Bamse-regnkläder som fått bäst i test står det vattenavstötande, är inte det samma sak som vattenavisande?
    vattenavstötande är samma som vattenavvisande men inte som vattentät som jag har förstått.
    ♀ 090619
  • Boosse

Då borde ju igentligen overallen vara lika bra som de regnbyxorna som fått bäst i test.
    Det är så svårt att veta vad som är bra eller inte som förstagångs-mamma. Vet att pop har bra kvalité men över 1000 kr för en skaloverall till en bebis som kanske har den några gånger bara känns lite mycket.

• mellerud
    Lilaa skrev 2011-08-21 10:33:24 följande:
    jag har kod. men måste ha 5 mail adresser. Ni får inboxa mig er mail
    TACK {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11