• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Finesse
    sarsparis skrev 2011-08-24 11:52:45 följande:
    Tack för tipset, ska genast åka till stan och kolla på detta :)
    å svart å nån till färg.. det var 4 stycken olika.

jag ringde dit och frågade om dom hade fleeceoveraller i 86.. och ja det hade dom. Åkte dit och nej största storleken var 74/80.. kan säga att jag blev lite arg då jag åkt 8 mil (turoretur) bara för det! Sonen har ju 74/80 på kläder redan nu.. 80 byxor är lite korta i benen  
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Novallie
    Finesse skrev 2011-08-24 12:46:00 följande:

jag ringde dit och frågade om dom hade fleeceoveraller i 86.. och ja det hade dom. Åkte dit och nej största storleken var 74/80.. kan säga att jag blev lite arg då jag åkt 8 mil (turoretur) bara för det! Sonen har ju 74/80 på kläder redan nu.. 80 byxor är lite korta i benen  
    Finese finns ju en risk att din sone tom behöver 92 i overall! Om han inte lugnar ner sig med växandet Flört
    H född 091017
  • winters
    Boosse skrev 2011-08-24 10:41:38 följande:
    Han blev inte svettig eller så som någon annan nämnde då den inte andas?
    Jag kommer ju inte heller låta henne krypa i vattenpölar...
    Satsa du på Kappahls, de finns i butik nu med, tror att de ligger på ca 349 kr och så har man ju nästan alltid en 25 % rabatt där. Vi hade den i höstas o i våras, men nu är den för liten så den får läggas på hyllan, men vi var verkligen supernöjda, aldrig blöt eller svettig.
    Oscar 091001
  • lottizm
    Boosse skrev 2011-08-24 10:41:38 följande:
    Han blev inte svettig eller så som någon annan nämnde då den inte andas?
    Jag kommer ju inte heller låta henne krypa i vattenpölar...
    nej han blev aldrig svettig vad jag kan minnas. många säger att Kappahls är bättre och det är möjligt men jag var iallafall nöjd med Lindex, den fungerade tillräckligt bra för att skydda mot smuts och lite vatten vilket var vad jag var ute efter
  • imsel

Ja, jag kanske borde skrivit att Kappahls skaloverall inte fanns på sidan (jag letade där innan jsg skrev) Skäms

april 09 kom min bebbe
  • sarsparis
    Finesse skrev 2011-08-24 12:46:00 följande:

jag måste abslut åka dit.....provade overallen på dottern, knepigare passform får man leta efter, så den åker tillbaka vilket som. jag tog 74, hon är 2 mån och har 62/68 på kläder. overallen satt perfekt över kroppen och benen, men armarna var gigantiskt stora.....inget för min tjej med andra ord....får hoppas mer på åhlens då, så på name its hemsida att de också hade en lila lurvoverall, ska försöka leta upp den här i göteborg....
  • Finesse

Jag vann en fleeceoverall på tradera i 74/80 från Åhléns, tjejen som sålde den skrev att den var stor i storleken. Men det är ju värt att testa. Blev bara 91:- istället för 299:- som en ny kostar.

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Boosse

Hoppas den finns i affär. ingen 25% på kappahl har jag så det var synd.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11