• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Loppan boppan
    sarsparis skrev 2011-09-16 19:54:04 följande:
    En fråga till, om man använder kupongen på nätet, går det att handla för den i affären ändå?

Ja
  • sarsparis

Så där, då var en beställning gjord, istället för en kostnad på 1087:- blev det 665:-, efter lite rabatter Skrattande
    Det är ju bättre än reaSkrattande

• jannah
    sarsparis skrev 2011-09-16 20:24:00 följande:
    Så där, då var en beställning gjord, istället för en kostnad på 1087:- blev det 665:-, efter lite rabatter Skrattande
    Det är ju bättre än reaSkrattande

Vilka rabatter använde du? Glad
    ¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • finelinan

Jag ska köpa ett extra set vinterkläder till min son, men kan inte bestämma vad som blir bäst. Han har redan en Didriksons overall. Ska jag köra på en extra overall, eller ett set med byxa och jacka? 

Byxa och jacka känns på ett sätt smidigare, för då kan jag använda enbart jackan om vi åker bil, är och handlar osv.

Och, ska man köra på H&Ms vattenavvisande variant eller Lindex vattentäta? Det är ju bara extra, om overallen blir nerkissad eller går sönder eller är blöt osv...    

• TinkyWinky
    finelinan skrev 2011-09-17 12:42:12 följande:
    Jag ska köpa ett extra set vinterkläder till min son, men kan inte bestämma vad som blir bäst. Han har redan en Didriksons overall. Ska jag köra på en extra overall, eller ett set med byxa och jacka? 

Byxa och jacka känns på ett sätt smidigare, för då kan jag använda enbart jackan om vi åker bil, är och handlar osv.

Och, ska man köra på H&Ms vattenavvisande variant eller Lindex vattentäta? Det är ju bara extra, om overallen blir nerkissad eller går sönder eller är blöt osv...    
    ja ska köpa lindex, då jag ej vet hur h&m:s är, MEN jackan blir iaf lindex, termobyxorna vet jag ej. har försökt få svar om ngn vet hur dem är, vill ju ej sonen ska bli blöt i dem..
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Bianca1

Fix vinterkläder är vattentäta och andas. Bamses är vattentäta i "byxdelen" men inte upptill och andas. Lindex övriga overaller är vattentäta men andas ej. Jag har satsat på en fix overall till min dotter och sen ett tvådelat fix set och sen fix överdragsbyxor som oxå är vattentäta. Bra att variera med tunna eller tjocka byxor till jackan beroende på väder eller om man bara ska handla

• älskarlivet81
    Bianca1 skrev 2011-09-17 14:42:26 följande:
    Fix vinterkläder är vattentäta och andas. Bamses är vattentäta i "byxdelen" men inte upptill och andas. Lindex övriga overaller är vattentäta men andas ej. Jag har satsat på en fix overall till min dotter och sen ett tvådelat fix set och sen fix överdragsbyxor som oxå är vattentäta. Bra att variera med tunna eller tjocka byxor till jackan beroende på väder eller om man bara ska handla
    Fast samtidigt fick fix uruselt på årets test, just p.g.a. vattentätheten, eller rättare sagt, avsaknad av vattentäthet..

• Loppan boppan
    älskarlivet81 skrev 2011-09-17 15:47:03 följande:
    Fast samtidigt fick fix uruselt på årets test, just p.g.a. vattentätheten, eller rättare sagt, avsaknad av vattentäthet..

Tja förra året fick ju didriksons overall som inte ens kan anses vattentät bäst i test. Är det barn som testat kläderna i testet? Förmodligen inte
  • Bianca1

Ja eller faktiskt är det så att fix är vattentätt men tätheten minskar tvätt efter tvätt. Det var det som testet visade. Man ska inte använda sköljmedel det räcker med att bara torka med en blöt trasa istället för att hålla på och tvätta

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11