• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • sarsparis
    finelinan skrev 2011-09-17 12:42:12 följande:
    Jag ska köpa ett extra set vinterkläder till min son, men kan inte bestämma vad som blir bäst. Han har redan en Didriksons overall. Ska jag köra på en extra overall, eller ett set med byxa och jacka? 

Byxa och jacka känns på ett sätt smidigare, för då kan jag använda enbart jackan om vi åker bil, är och handlar osv.

Och, ska man köra på H&Ms vattenavvisande variant eller Lindex vattentäta? Det är ju bara extra, om overallen blir nerkissad eller går sönder eller är blöt osv...    

Vi har alltid en overall och en jacka och byxa, jackan används rätt ofta, tex om man bara ska åka bil till affären, hälsa på nån osv. Vi köper nån billig variant, brukar köpa på Ullared för under 300:-, men i år blev det från ica maxi 349:-. Om han mot förmodan måste ha byxorna på dagis får han väl ha galonisar på, förmodligen handlar det bara om en dag om overallen är i tvätten. Det står på dessa från ica att de är vattentäta, men ingen aning om det stämmer, men lite tål de säkert.
  • sarsparis
    jannah skrev 2011-09-16 23:15:03 följande:
    Vilka rabatter använde du? Glad
    först var det 10%, sen var det 50:- rabatt, sen hade jag 3 st 30% rabatt på babyplagg som jag fått när jag fick barn i somras. Sen var några plagg tag 3 betala för 2.
  • lady in red
    finelinan skrev 2011-09-17 12:42:12 följande:
    Jag ska köpa ett extra set vinterkläder till min son, men kan inte bestämma vad som blir bäst. Han har redan en Didriksons overall. Ska jag köra på en extra overall, eller ett set med byxa och jacka? 

Byxa och jacka känns på ett sätt smidigare, för då kan jag använda enbart jackan om vi åker bil, är och handlar osv.

Och, ska man köra på H&Ms vattenavvisande variant eller Lindex vattentäta? Det är ju bara extra, om overallen blir nerkissad eller går sönder eller är blöt osv...    

Har ju oxå en ny didrikssons overall till 4:a åringen men funderar på ett extra set av Fix. Lila jacka och svarta byxor funderar jag på. Går inte längre att köpa två set vardera av POP,som blir lite för dyrt nu tyvärr .

De jag undrar som inte haft Lindex jacka förut(vinterjacka) om matrialet andas bra,för min dotter är varm av sig,nån som vet?? 
  • VinterLycka

Kan du inte dela med dig av 30% koderna?

• Bianca1

Fix-jackorna andas jättebra! I år är även fleece-jackan som brukar sitta inuti borttagen och ersatt med ett extra lager som andas mer vilket jag tycker gör jackan mindre "bulsig" och inte så klumpig. Tycker det var fina färger på dom i år med. Hos oss blir det garanterat fix (som varje år)!

• pp08

Testade dotterns fix skaljacka och byxor med ett duschtest. (rosa rutiga jackan, svarta byxor).
    Rymlig i storleken. Min tjej har 92 i jackan och byxorna, använder nu mest 98 i vanliga kläder, eller 98/104.

Jackan klarade inte testet och blev fuktig på insidan. Byxorna klarade dock testet, kanske pga dubbla tyget på rumpan och knän.

Lite regn/ dugregn/risk för regn/ fuktiga dagar efter regn skulle vara OK för skalkläder men inte riktiga långa regnskurar.

Vet inte hur deras overaller är. Kan vara ganska slaskigt i början eller slutet på säsongen.

♀ 090619
  • Coca cola light
    pp08 skrev 2011-09-18 13:29:00 följande:

Testade dotterns fix skaljacka och byxor med ett duschtest. (rosa rutiga jackan, svarta byxor).
    Rymlig i storleken. Min tjej har 92 i jackan och byxorna, använder nu mest 98 i vanliga kläder, eller 98/104.

Jackan klarade inte testet och blev fuktig på insidan. Byxorna klarade dock testet, kanske pga dubbla tyget på rumpan och knän.

Lite regn/ dugregn/risk för regn/ fuktiga dagar efter regn skulle vara OK för skalkläder men inte riktiga långa regnskurar.

Vet inte hur deras overaller är. Kan vara ganska slaskigt i början eller slutet på säsongen.

Är det den rosarutiga jackan från rean i år? Jag köpte den och hade tänkt använda den som regnjacka till dottern då det står vattenpelare 10000 i den.
  • winters

Köpte jättefina byxor på KappAhl i fredags när det var medlemsdagar, fiskbensmönstrade i brunbeigeglansigt tyg med gråa muddar, i samma modell som muddjeansen som funnits mörka o ljusa denim. Kommer att bli kanoni höst! Fanns även i samma modell svarta o gröna manchester.

Oscar 091001
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11