• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • pp08
    Coca cola light skrev 2011-09-18 16:21:27 följande:
    Är det den rosarutiga jackan från rean i år? Jag köpte den och hade tänkt använda den som regnjacka till dottern då det står vattenpelare 10000 i den.
    ja. det var den.

OK vid normal lätta regn men riktiga långa skurar eller  lång utevistelse i regnet klarar den kanske inte lika bra.

Nu var kanske duschtestet extrem. Stark stråle, inte bara droppar och vattnet fick ligga kvar i en pol i ngra sekunder.
    Tror att det är normalare att testa genom: lägga plagget över en skål eller kopp och binda av med gummiband, lägg sedan en liten mängd vatten på plagget och låt ligga kvar en stund. Så ungefär testar de på labb.
    ♀ 090619
  • Coca cola light
    pp08 skrev 2011-09-18 19:02:37 följande:
    ja. det var den.

OK vid normal lätta regn men riktiga långa skurar eller  lång utevistelse i regnet klarar den kanske inte lika bra.

Nu var kanske duschtestet extrem. Stark stråle, inte bara droppar och vattnet fick ligga kvar i en pol i ngra sekunder.
    Tror att det är normalare att testa genom: lägga plagget över en skål eller kopp och binda av med gummiband, lägg sedan en liten mängd vatten på plagget och låt ligga kvar en stund. Så ungefär testar de på labb.
    Men är det jackan det är fel på eller ska inte 10000 var det allra bästa i vattentäthet?
  • sarismaris
    sarsparis skrev 2011-09-17 20:52:56 följande:
    först var det 10%, sen var det 50:- rabatt, sen hade jag 3 st 30% rabatt på babyplagg som jag fått när jag fick barn i somras. Sen var några plagg tag 3 betala för 2.
    Som någon annan redan skrivit: är det möjligt för dej att dela med dej av de 30%-koderna, eller funkar det inte? Glad
  • Xgirl83

Coca cola light: Det är ju Lindex själva som påstår att det är 10 000 mm vattenpelare, man ska nog inte lita på att sådant alltid stämmer.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Bianca1

Jag upplever dom vattentäta. Äger inte ens ett galonställ till dottern. Hon har bara fix. Även i ösregn. Har haft legotec nån gång med och den var oxå bra. Skillnaden mellan plaggen är nog hårfin

• jannah
    sarsparis skrev 2011-09-17 20:52:56 följande:
    först var det 10%, sen var det 50:- rabatt, sen hade jag 3 st 30% rabatt på babyplagg som jag fått när jag fick barn i somras. Sen var några plagg tag 3 betala för 2.

Om du vill dela med dig, så skulle jag gärna ta dom där 30%-koderna... Glad
    ¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • pp08

selc11372  underkläder 50,-
    selc11371 damkläder 50,-
    selc11373 barnkläder 50,-

när man köper för 150,-, gäller tom 30/9

♀ 090619
  • Vill ha bebbe

Angående FIX rutiga skaljacka, vi har den (turkos) och vi var ute i ösregn i 1h igår och sonen var helt torr när han  kom in. Inte fuktig eller svettig heller så jag upplevde den som jättebra. Vi har bara haft POP skaljacka tidigare men jag tyckte att FIX var definitivt lika bra

**Max 070716** **Leo 090726**
  • pp08
    Vill ha bebbe skrev 2011-09-19 08:00:32 följande:
    Angående FIX rutiga skaljacka, vi har den (turkos) och vi var ute i ösregn i 1h igår och sonen var helt torr när han  kom in. Inte fuktig eller svettig heller så jag upplevde den som jättebra. Vi har bara haft POP skaljacka tidigare men jag tyckte att FIX var definitivt lika bra
    Kan tillägga att min duschbehandling var jättegrym! Men efter bara några timmar var jackan helt torr! Så den kan i alla fall inte ha varit genomblött.
    Såg dock nu på morgonen att vattendropparna inte "ligger kvar" på jackan som små pärlor när det regnar. Gör det det hos er? Kanske dags för en impregneringsomgång.
    ♀ 090619
  • Bianca1

Jag har impregnerat mina jackor från våren som används nu till hösten igen. Det är lika bra tycker jag. Den nyinköpta overallen rinner vattnet av från. Använd EJ sköljmedel!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11